Prezes ZFPR: koronawirus to test na integralność branży PR

Adam Jarosz, prezes Związku Firm Public Relations, w specjalnym liście zwrócił się do firm i konsultantów public relations. - Przed nami (…)  test integralności branży, w którym stawiamy na dialog i merytoryczną argumentację, dlaczego warto z nami pozostać i gdzie jest obecnie nasza rola? Wiem, że na ten test jako konsultanci jesteśmy gotowi. Pomóżmy zaszczepić takie myślenie i promować je u naszych klientów - pisze prezes ZFPR.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Prezes ZFPR: koronawirus to test na integralność branży PR
Adam Jarosz

W związku z kryzysem wywołanym epidemią koronawirusa SARS-CoV-2, prezes Związku Firm Public Relations i szef agencji Be Communications, Adam Jarosz, w piątek skierował do firm i pracowników branży public relations specjalny list. Jego treść publikujemy poniżej w całości.

- Ostatnie kilkanaście dni to totalnie nowe doświadczenia. We wszystkich aspektach naszego życia. To nowe standardy także w naszej pracy. Rozmawiając z dziesiątkami kolegów i koleżanek w ostatnich dniach oraz mając własne obserwacje, pojawia się obecnie mocna refleksja, którą w formie krótkiego i praktycznego przesłania na najbliższą przyszłość chciałbym przekazać.

Dwa tygodnie od dnia „zero” zmieniliśmy praktycznie wszystko, aby pozostać na służbie z naszymi klientami, być z nimi i dla nich, bo nas potrzebowali bardziej niż kiedykolwiek. To się udało. W tym sensie możemy powiedzieć, że pierwszy egzamin zdaliśmy. Wsparliśmy procedury i wprowadzenie nowych zasad działania. Pomogliśmy migrować z komunikacją i promocją do obszaru online. Czy nasza rola się kończy i czeka nas „stand-by”, zawieszanie czy zrywanie umów, a w efekcie straty? Jesteśmy częścią ekonomii, w tym sensie zależymy od rozwoju sytuacji w skali makro i nie unikniemy skutków kryzysu, jaki odczuje cała gospodarka. Jednak mówiąc o naszej roli, powiedzmy teraz naszym klientom: „nie możemy dla Was pracować w obszarze promocji marek w takim zakresie i formie, jak planowaliśmy, ale jest dla nas miejsce aby pomóc unormować nastroje w Waszej załodze. Albo wesprzeć Was w komunikacji z akcjonariuszami czy partnerami”. Klienci są refleksyjni, ale będąc skupieni na często wąskich specjalizacjach oraz działając, jak wszyscy obecnie w warunkach stresu, być może nie dostrzegają tu od razu szansy. Myślą, żeby współpracę zawiesić, przesunąć, albo przerwać. Kiedy kryzys się skończy, wrócimy do innej nieco rzeczywistości i pracy, ale wrócimy. Czy klienci będą wtedy chcieli powrócić do realizacji wspólnych projektów z nami? Projektów, które budują i wspierają ich biznes. Pewnie, że tak! Warto, żeby na miejscu były wtedy ich zespoły, ludzie, konsultanci, którym ufają, z których pracy są zadowoleni. Zawieszanie czy zwalnianie firm PR się po prostu nie opłaca. I to jest nasz mocny przekaz: nie stawiamy się w roli ofiar sytuacji, która dotyka wszystkich, a partnerów, którzy w pełnej, niespotykanej dotąd mobilizacji, mogą z sukcesem pracować dla naszych klientów teraz, w przyszłym miesiącu oraz kolejnym kwartale. Przed nami zatem ten drugi egzamin, test integralności branży, w którym stawiamy na dialog i merytoryczną argumentację, dlaczego warto z nami pozostać i gdzie jest obecnie nasza rola? Wiem, że na ten test jako konsultanci jesteśmy gotowi - pisze Jarosz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-jarosz-prezes-zwiazku-firm-public-relations-zarzad-w-kadencji-2020-2022-sklad ##

Jarosz zachęca na koniec, by wspólnie, jako branża PR "zaszczepić takie myślenie i promować je u naszych klientów".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style