SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm liderem - Orange i Unilever ostro w dół (Top 10 reklamodawców)

W lutym br. Aflofarm pozostał największym reklamodawcą, chociaż jego wydatki reklamowe (bez internetu) zmalały o 13 proc. Budżety Unilevera i PTK Centertelu spadły o 40-50 proc., za to Lidl wydał prawie o połowę więcej.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez uwzględnienia internetu) w lutym br. wyniosły 87,1 mln zł, o 3,8 mln zł mniej niż miesiąc wcześniej (zobacz szczegółowe dane z tego okresu), a o 12,9 proc. mniej niż w lutym ub.r.

Podobny spadek budżetu reklamowego - dokładnie 12,3 proc. - zanotował Procter & Gamble Polska. Natomiast cennikowe wydatki Unilever Polska zmalały w skali roku aż o 40 proc., a PTK Centertelu, operatora Orange, 48,1 proc. Ta druga firma należy do Grupy TP SA, która w połowie lutego, w odpowiedzi na słabe wyniki finansowe za ub.r., zapowiedziała spore oszczędności, m.in. zwolnienie 1,7 tys. pracowników i sprzedaż portalu Wirtualna Polska (więcej na ten temat).

Wśród innych firm telekomunikacyjnych niewielkie zmiany cennikowych budżetów reklamowych zanotowały P4, operator Play (spadek o 1,5 proc.), oraz Polkomtel, operator Plusa (wzrost o 2,3 proc.). Natomiast Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel T-Mobile i Heyah, wydała 15,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Nieco mniej wzrosły wydatki reklamowe Metro Group (do której należą sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn i sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry) i Nestlé Polska - odpowiednio o 14,8 i 13,6 proc. Za to Lidl Polska cennikowo przeznaczył na reklamy aż o 46 proc. więcej niż przed rokiem.

W sumie cennikowe wydatki na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wyniosły w lutym 1,708 mld zł, o 16,3 proc. więcej niż miesiąc wcześniej, a o 3,1 proc. więcej niż w lutym ub.r.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu, dane Kantar Media)
Wirtualnemedia.plluty 2013luty 2012
Aflofarm87 151 094 zł100 025 996 zł
Polska Telefonia Cyfrowa34 476 596 zł29 876 113 zł
Procter & Gamble DS Polska31 068 970 zł35 439 587 zł
P429 053 985 zł29 482 256 zł
Polkomtel27 582 007 zł26 964 323 zł
PTK Centertel26 362 696 zł50 815 227 zł
Unilever Polska25 332 724 zł42 238 576 zł
Metro Group24 999 137 zł21 772 656 zł
Lidl Polska24 879 586 zł17 035 097 zł
Nestlé Polska24 627 477 zł21 688 067 zł
wszyscy reklamodawcy1 707 889 986 zł1 656 044 921 zł

Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem - Orange i Unilever ostro w dół (Top 10 reklamodawców)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
majka
Aflofarm nie wydaje nawet połowy tego, przestańcie pisać takie bzdury.
Proponują horrendalnie niskie stawki za kreację. Od dawna słyszy się o niezwykle agresywnych negocjacjach dot. budżetów mediowych w danych kanałach. Chcą jak najwięcej za jak najmniej. Dlatego takich pieniędzy na pewno nie wydają, nawet połowy.
odpowiedź
User
b
Reklama pienidze wyrzucone w błoto na badziewie tandete szmire w TVN POLSAT TVP
odpowiedź
User
Polonez Caro Coupe
A banki nic nie wydały?
odpowiedź