SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm liderem reklamodawców, Kino Świat mocno w górę - Play w dół (TOP10)

W lutym br. cennikowo na reklamy zdecydowanie najwięcej przeznaczył Aflofarm Farmacja Polska. Wydatki Kina Świat były ponad czterokrotnie wyższe niż rok wcześniej, budżet Volkwagen Group - prawie dwa razy większy, za to niewielki spadek zanotował Play.

Article

Cennikowe wydatki reklamowe (bez autopromocji) Aflofarm Farmacja Polska wyniosły w lutym br. 126,92 mln zł, o 39,7 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 45,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przedsiębiorstwo jest niezmiennie zdecydowanie największym reklamodawcą w Polsce - w styczniu br. jego cennikowy budżet wyniósł 132,3 mln zł (zobacz szczegóły), a w całym 2013 roku - 960,5 mln zł (więcej na ten temat).

>>> 22 proc. mniej z reklam dla TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP 10)

Na drugie miejsce awansował dystrybutor filmowy Kino Świat, którego cennikowe wydatki w lutym wyniosły 70 mln zł, aż o 54 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wiązało się to głównie z promocją premier kinowych filmów „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny” oraz końcową częścią kampanii reklamującej „Pod mocnym aniołem”.

>>> RMF FM i Radio ZET liderami reklamy radiowej, Jedynka i Trójka z dużymi wzrostami (TOP 10)

Budżet Procter & Gamble Polska wzrósł w skali roku z 31,3 do 41,56 mln zł (33,6 proc. w górę), a USP Zdrowie - z 23,5 do 39,1 mln zł (66,3 proc. w górę). Zwiększyły się też wydatki dwóch innych koncernów z segmentu FMCG: Nestlé Polska o 6,8 mln zł, a Ferrero Polska o 6 mln zł (to 27,6 i 23,9 proc. w górę). Z kolei Lidl Polska wydał o 8,1 mln zł więcej niż rok wcześniej (32,5 proc. w górę).

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, zyskały „Super Express” i „Przegląd Sportowy” (TOP 10)

Cennikowe wydatki Orange Polska były o 9,2 mln zł wyższe (34,7 proc. w górę) niż budżet PTK Centertel w lutym ub.r. (z początkiem br. Centertel i Telekomunikacja Polska połączyły się w Orange). Za to budżet P4, operatora Play, zmalał w skali roku o 1,8 mln zł (to spadek o 6,2 proc.).

Volkswagen Group Polska cennikowo przeznaczyła na reklamy o 84,6 proc. więcej niż rok wcześniej - budżet firmy wzrósł z 14,1 do 26,1 mln zł.

>>> „Wprost” i „Flesz” dużo więcej z reklam, w dół „Tele Tydzień” i „Newsweek” (TOP 10)

Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II 2013

II 2014

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

87 205 094 zł

126 920 801 zł

KINO ŚWIAT

16 035 914 zł

70 019 616 zł

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

31 096 538 zł

41 557 650 zł

USP ZDROWIE

23 518 407 zł

39 102 680 zł

ORANGE POLSKA

26 443 119 zł

35 614 581 zł

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

24 881 100 zł

32 974 092 zł

NESTLE POLSKA

24 627 477 zł

31 439 280 zł

FERRERO POLSKA

24 923 545 zł

30 885 407 zł

P4

29 110 773 zł

27 308 068 zł

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

14 155 830 zł

26 132 270 zł

wszyscy reklamodawcy

1 713 748 422 zł

1 911 322 073 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem reklamodawców, Kino Świat mocno w górę - Play w dół (TOP10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
S
Aflofarm to chyba piramida finansowa. Czy ktoś analizował ich sytuację finansową?
9 8
odpowiedź