SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm liderem reklamodawców. Orange mocno w dół, Lidl i Ferrero w górę (TOP10)

W br. zdecydowanie najwięcej na reklamę wydał Aflofarm Farmacja Polska, wyprzedzając Unilever Polska i Procter & Gamble DS Polska. Duży spadek budżetu reklamowego zanotował Orange Polska, za to spore wzrosty osiągnęły Lidl Polska i Ferrero Polska.

Aflofarm liderem reklamodawców. Orange mocno w dół, Lidl i Ferrero w górę (TOP10)

Od stycznia do września br. cennikowe wydatki na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wyniosły 19,07 mld zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 1,6 mld zł, czyli o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przy czym faktyczna wartość polskiego rynku reklamowego jest zdecydowanie mniejsza i mogła zmaleć z roku na rok. Według szacunków Starlinka w I półroczu br. wydatki reklamowe we wszystkich mediach (także internecie) wyniosły 3,507 mld zł, o 6,6 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozujue, że w całym br. wartość rynku wyniesie 6,341 mld zł, o 6 proc. mniej niż w ub.r. (więcej na ten temat).

W pierwszych trzech kwartałach br. zdecydowanie najwięcej na reklamę (bez internetu) cennikowo przeznaczył Aflofarm Farmacja Polska - 701,4 mln zł. Jego wydatki urosły w skali roku o 58,7 mln zł, czyli o 9,1 proc. więcej.

Kolejne w zestawieniu Unilever Polska i Procter & Gamble DS Polska zanotowały niewielkie spadki cennikowych budżetów reklamowych. Unilever wydał mniej o 1,3 mln zł (to 0,3 proc. w dół, a Procter & Gamble - o 19,9 mln zł (w dół o 6 proc.).

Wśród telekomów dużo mniej niż przed rokiem przeznaczył na reklamy Orange Polska - jego cennikowe wydatki zmalały aż o 164,2 mln zł (to spadek o 36 proc.). Niewielki spadek (o 5,5 mln zł, czyli o 2,1 proc.) zanotował Polkomtel, a wzrost o 17,3 mln zł, czyli o 7,7 proc. osiągnął P4, operator sieci Play.

Dużo więcej niż rok wcześniej cennikowo wydały na reklamy Lidl Polska i Ferrero Polska. Budżet Lidla wzrósł o 58,5 mln zł (czyli o 28,7 proc.), a Ferrero - o 73,7 mln zł (czyli o 45,4 proc.). Natomiast wydatki L'Oreal Polska zwiększyły się w skali roku o 29,6 mln zł (to wzrost o 12,8 proc.).

Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX.2013

I-IX.2012

Aflofarm Farmacja Polska

701 434 671 zł

642 744 706 zł

Unilever Polska

410 090 924 zł

411 403 032 zł

Procter & Gamble DS Polska

311 380 410 zł

331 241 103 zł

PTK Centertel

291 936 385 zł

456 166 717 zł

Lidl Polska

262 587 914 zł

204 055 467 zł

Polkomtel

261 082 545 zł

266 563 803 zł

L'Oreal Polska

260 579 921 zł

230 989 323 zł

P4

241 772 999 zł

224 503 510 zł

Ferrero Polska

236 073 944 zł

162 324 094 zł

Metro Group

226 656 367 zł

228 795 189 zł

wszyscy reklamodawcy

19 071 442 895 zł

17 466 216 048 zł

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem reklamodawców. Orange mocno w dół, Lidl i Ferrero w górę (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl