Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)

Aflofarm Farmacja Polska wydaje na reklamę w radiu tyle, co czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie. W czołówce znajdują się sieci handlowe i firmy farmaceutyczne.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Stacje radiowe przez siedem pierwszych miesięcy br. zarobiły na emisji reklam ponad 3,43 mld zł. Było to 16,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą w radiu pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta spółka zainwestowała w rozgłośniach 554,1 mln zł zwiększając wydatki w skali roku o 61,3 proc. Jej wydatki stanowiły 16 proc. wszystkich, jakie zostały przeznaczone w omawianym okresie na reklamę radiową. Aflofarm wydał też więcej niż czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie.

Druga na liście czołowych marketerów w radiu jest spółka Terg, do której należy m.in. Media Expert. Jej wydatki w skali roku wzrosły o 72,3 proc. - z 87,8 do 151,3 mln zł. Trzecie należy do sieci sklepów Lidl Polska. Ten marketer wydał w omawianym okresie 141,9 mln zł, czyli 17,4 proc. więcej niż przed rokiem.

W gronie największych reklamodawców znalazły się też Metro Group z wydatkami w wysokości 130,6 mln zł (wzrost o 9 proc.) i Olimp Laboratories z wydatkami w kwocie 126,6 mln zł (2,2 proc. mniej w skali roku).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lidl-z-dwa-razy-wiekszym-budzetem-reklamowym-od-biedronki-najbardziej-w-gore-media-expert ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska