SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Yuri Drabent i Maciej Bielicki inwestorami nowej agencji Space Cat Industries. Założycielami Maciej Skrzypczak i Bart Woźniak

Na rynku powstała nowa agencja specjalizującą się w działaniach na TikToku - Space Cat Industries. Jej założycielami są Maciej Skrzypczak i Bart Woźniak. Strategicznymi inwestorami zostali Maciej Bielicki i Yuri Drabent.

Maciej Skrzypczak i Bart WoźniakMaciej Skrzypczak i Bart Woźniak

Space Cat Industries będzie wspierać marki, agencje i domy mediowe w zakresie realizacji działań na TikToku, współpracy z influencerami, social commerce, a także produkcji audio i video. Agencja chce skupić się na tworzeniu kampanii kierowanych do Pokolenia Z (osoby do 24. roku życia).

Space Cat Industries skupi się na TikToku

Agencja, funkcjonująca na rynku od lutego, ma już dużego klienta z branży rozrywkowej, dla którego będzie realizować działania na TikToku. Uczestniczy także w kilkunastu postępowaniach przetargowych.

 - W Space Cat Industries zawsze będziemy zajmować się najciekawszymi i najszybciej rosnącymi obszarami komunikacji w digitalu. Dzisiaj bez wątpienia takim miejscem jest TikTok - najbardziej dynamicznie rozwijająca się platforma z pogranicza social mediów i rozrywki. Ma ogromny potencjał, z którego polski rynek reklamy dopiero zaczyna sobie zdawać sprawę. Z drugiej strony polscy młodzi twórcy radzą sobie na platformie świetnie. Chcemy pomóc markom, agencjom reklamowym i domom mediowym budować i wprowadzać w życie skuteczne strategie komunikacji z wykorzystaniem tego medium. Jako eksperci od e-commerce i analityki rozwijamy w Polsce także usługi z zakresu social commerce, które, jak pokazują rynki azjatyckie, mają niezwykle silne przełożenie na generowanie sprzedaży, szczególnie wśród pokolenia Z: odbiorców do 24 roku życia - mówi Maciej Skrzypczak, CEO Space Cat Industries.

Skrzypczak odpowiada za zarządzanie firmą, rozwój portfolio klientów agencji oraz client service, a także za nawiązywanie partnerstw i kontakty z kluczowymi influencerami. Karierę zaczynał w 2008 roku w agencji Saatchi & Saatchi IS, gdzie zbudował dział social media. Następnie założył agencję Lubię to, która została przejęta przez grupę Dentsu Aegis Network w 2014 roku (dziś działa jako Lubię to - linked by Isobar). Odszedł z niej w 2016 roku.

W 2017 roku Maciej Skrzypczak był jednym z założycieli agencji marketingu gamingowego Gameset i objął stanowisko CEO. Odszedł z agencji we wrześniu 2018 roku.

Bart Woźniak, managing partner w Space Cat Industries, odpowiada za kompetencje strategiczne, dane i analitykę, a także za zarządzanie operacyjne i finanse.

Woźniak ostatnio był niezależnym doradcą w zakresie e- commerce oraz budowaniu marek sprzedających bezpośrednio do konsumenta online - Digital Native Brands. Współtworzył agencję marketingu gamingowego Gameset. Pomagał influencerom budować własne marki e-commerce, wspierał m.in. Aleksandrę Żuraw przy tworzeniu marki La Grue.

Wcześniej przez wiele lat pracował zagranicą, m.in. dla funduszu venture capital Nova Founders w Kuala Lumpur czy dla Private Equity Insights.

Drabent i Bielicki inwestorami Space Cat Industries

Strategicznymi inwestorami Space Cat Industries zostali Maciej Bielicki i Yuri Drabent, wieloletni współpracownicy Macieja Skrzypczaka. Skrzypczak ma 90 proc. udziałów w agencji, inwestorzy pozostałe 10 proc. Menadżerowie nie ujawniają wysokości inwestycji

Yuri Drabent był jednym z założycieli agencji Lubię to oraz jej dyrektorem kreatywnym. Z firmą rozstał się w 2016 roku, był wtedy dyrektorem kreatywnym powstałej po przejęciu przez Dentsu agencji reklamowej Isobar Polska. Wtedy zapowiedział też, ze rozstaje się z branżą reklamową.

Przed założeniem w 2010 roku agencji Lubię to Drabent pracował najpierw jako community manager w ADe Line, a potem był community managerem w agencji Interactive Solutions.

Maciej Bielicki w tym roku powrócił po kilkuletniej przerwie do branży marketingowej. W styczniu został doradcą zarządu agencji marketingu internetowego adCookie.

Bielicki w 2010 roku był jednym z założycieli agencji Lubię, którą w połowie 2012 roku kupiła Grupa Socializer, a ona z kolei dwa lata później została przejęta przez Dentsu Aegis Network. Z agencją rozstał się w 2016 roku. W latach 2009-2011 Bielicki był CEO w spółce Driver Service. W latach 2006-2014 był też partnerem serwisu Autobania.pl. Od prawie dwóch lat zarządza własną firmą Perkspotting oferującą platformę w modelu software-as-a-service do zarządzania benefitami dla pracowników.

Dołącz do dyskusji: Yuri Drabent i Maciej Bielicki inwestorami nowej agencji Space Cat Industries. Założycielami Maciej Skrzypczak i Bart Woźniak

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kubon
gwardia już stara, a media znów nowe. powodzenia
odpowiedź
User
MS
Kubon, dzięki :) Komentarz na Wirtualnych podkreśla pozycję seniora :))
odpowiedź
User
kubon
:-)
odpowiedź