SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencje reklamowe zyskują dzięki cyfrowym działaniom

W ubiegłym roku dochody amerykańskich agencji reklamowych,marketingowych i medialnych wzrosły o 8,6 procenta, do poziomu 31,1miliarda dolarów.

Większość tego wzrostu została uzyskana dzięki wydatkom firm nareklamę cyfrową - informuje na swojej stronie internetowejeMarketer, powołując się na raport magazynu Advertising Age onazwie 'Agency Report 2008'.

Wzrost był nieco niższy w porównaniu z rokiem 2006, gdy wyniósłon 8,8 procenta. Jednak biorąc pod uwagę agencje wyspecjalizowane wdziałaniach cyfrowych, dochody zwiększyły się aż o 26,8procenta.

W sumie w 2007 roku segment cyfrowy stanowił 10,2 procentadochodów amerykańskich agencji. Ad Age w swoim raporcie szacujeteż, że udział tego segmentu w dochodach na rynku globalnymczterech największych firm reklamowych (Omnicom Group, WPP Group,Interpublic Group of Cos. oraz Publicis Groupe) wyniósł 12,3procenta.

Magazyn sklasyfikował również GroupM (należącą do WPP) jakonajwiększą na świecie agencję pod względem dochodów, OMD Worldwide(Omnicom) jako największą agencję medialną na świecie, a MindShare(WPP) największą na rynku amerykańskim.

źródło: eMarketer

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agencje reklamowe zyskują dzięki cyfrowym działaniom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl