SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agnieszka Kamińska wybrana ponownie na prezesa Polskiego Radia

Rada Mediów Narodowych wybrała Agnieszkę Kamińską na prezesa Polskiego Radia. Była jedyną kandydatką na to stanowisko. Kamińska pełni rolę jednoosobowego zarządu od stycznia 2020 roku. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl wniosek o przeprowadzenie konkursu został odrzucony.

Agnieszka Kamińska, fot. Polskie RadioArticle

Rada Mediów Narodowych trzema głosami (Krzysztof Czabański, Elżbieta Kruk, Joanna Lichocka) przy dwóch przeciw (Juliusz Braun, Robert Kwiatkowski) wybrała Agnieszkę Kamińską na prezesa zarządu Polskiego Radia.

O przeprowadzenie konkursu zabiegali opozycyjni członkowie Rady Mediów Narodowych. Wniosek ten został jednak odrzucony. - Trwa przesłuchanie kandydatki na prezes Polskiego Radia. Słuchalność zatrważająca, ale entuzjazm większości - bezmierny. W języku radiowców „don’t look up” powinno brzmieć: nie patrz na wyniki słuchalności”. Odrzucono wniosek o opinię Rady Programowej Polskiego Radia - relacjonował Robert Kwiatkowski.

Kamińska stanowi jednoosobowy zarząd Polskiego Radia od stycznia 2020 roku. Zastąpiła na tym stanowisku Andrzeja Rogoyskiego.

Wcześniej była dyrektorką Programu I Polskiego Radia i wicedyrektorką Polskiego Radia 24.

- Miło mi poinformować, że Rada Mediów Narodowych wybrała na kolejną kadencję @AgneseKaminska na prezesa Polskiego Radia. Gratulacje i powodzenia! - skomentowała Joanna Lichocka na Twitterze.

Rekordowe spadki Polskiego Radia

Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. Trójka miała 1,6 proc. udziału w rynku radiowym. To najgorszy wynik w historii. Prezes Kamińska konsekwentnie krytykuje jednak badania słuchalności. Zdaniem Kamińskiej „przeszacowują duże miasta” i nie obejmują osób powyżej 75 roku życia. Mają być w rzeczywistości badaniem popularności marek. Zdanie te podziela zasiadająca w RMN posłanka PiS Joanna Lichocka, która złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o kontrolę badania słuchalności, zlecanego przez komercyjne stacje radiowe. Parlamentarzystka nie wyklucza, że możemy mieć do czynienia ze zmową rozgłośni komercyjnych.

W 2020 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu RTV i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.