SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agnieszka Trysła i Marcin Barcz poza zarządem TVN, ale bez zmian w obowiązkach

Członkami zarządu TVN nie są już dyrektor personalna Agnieszka Trysła oraz dyrektor komunikacji korporacyjnej Marcin Barcz. Firma zapewnia, że to tylko formalna zmiana, a Trysła i Barcz mają dotychczasowy zakres odpowiedzalności.

Agnieszka Trysła i Marcin Barcz Article

W Krajowym Rejestrze Sądowym Agnieszka Trysła i Marcin Barcz z zarządu TVN zostali wykreśleni w zeszłym tygodniu. Trysła była w zarządzie spółki od wiosny 2018 roku, a Barcz - od lutego 2019 roku.

- Zmiany mają wyłącznie formalny charakter. Faktyczny zakres odpowiedzialności Marcina Barcza jako dyrektora komunikacji korporacyjnej TVN Grupa Discovery oraz Agnieszki Trysły jako dyrektora P&C (people & culture) nie ulegają zmianie - przekazano portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe spółki.

Członkami zarządu TVN są obecnie Edward Miszczak i Piotr Tyborowicz (obaj od jesieni 2012 roku), Dorota Żurkowska-Bytner i Rafał Ogrodnik (od połowy 2018 roku), Dominika Stępińska-Duch (od połowy 2019 roku) oraz Michał Samul (od końcówki 2019 roku).

Agnieszka Trysła w TVN od 13 lat, Marcin Barcz od 2 lat

Agnieszka Trysła w TVN Grupie Discovery pełni funkcję dyrektor ds. HR, odpowiada za strategię personalną spółek TVN i Discovery Polska.

Z TVN jest związana od 2007 roku, stanowisko dyrektorskie objęła w 2012 roku. Jest strategicznym partnerem w zakresie budowania i wdrażania polityki personalnej, wielokrotnie uczestniczyła w audytach HR oraz due diligence W latach 2003-2007 pełniła funkcję koordynatora ds. rozwoju i motywacji w Presspublice (obecnie Gremi Media) wydającej m.in. „Rzeczpospolitą”, a wcześniej przez trzy lata pracowała w Agorze.

Trysła współtworzyła klub HRMedia zrzeszający od 2000 roku firmy mediowe oraz działa w ramach Vital Voices Chapter Poland.

Marcin Barcz jako dyrektor pionu komunikacji korporacyjnej odpowiada w TVN Grupie Discovery za nadzór na komunikacją korporacyjną, wewnętrzną i government affairs oraz projekty z obszaru CSR.

Z branżą komunikacji jest związany od 30 lat. W latach 2016-2019 był partnerem w agencji Digital Matters, w latach 2011-2015 pełnił funkcję dyrektorską w Loyalty Partner, a w latach 2007-2010 pracował jako dyrektor zarządzający w agencji Leo Burnett.

Wcześniej przez 11 lat pracował w koncernie Coca-Cola, m.in. jako dyrektor ds. relacji zewnętrznych, rozwoju biznesu i sprzedaży oraz członek zarządu. W pierwszej połowie lat 90. był członkiem zarządu i zastępcą dyrektora zarządzającego w agencji Burson-Marsteller.

Roszady w zarządach TVN i Discovery Polska

We wrześniu ub.r. z TVN pożegnał się prezes Piotr Korycki. Jednocześnie zlikwidowano pełnioną przez Edwarda Miszczaka funkcję wiceprezesa. Miszczak pozostaje w zarządzie spółki, TVN w zeszłym tygodniu zdementował informację, jakoby wiosną menedżer miał przejść na emeryturę.

Po odejściu Koryckiego szefową zespołu zarządzającego firmami TVN i Discovery Polska jest Katarzyna Kieli, dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

W październiku z TVN pożegnali się członkowie zarządu Maciej Maciejowski (odpowiadał za pion internetowy) i Tomasz Marszałł (nadzorował marketing).

Natomiast w grudniu Katarzyna Kieli odeszła z zarządu Discovery Polska, w którym była od założenia firmy w 2001 roku. Jej miejsce zajął Grzegorz Ziółkowski.

Zmiany nastąpiły też w zarządach spółek zależnych TVN i Discovery Polska. Pod koniec listopada ub.r. do zarządu Green Content, nadawcy stacji Metro, zostali powołani Edward Miszczak i Dominika Stępińska-Duch, zastąpili Dorotę Żurkowską-Bytner. Miesiąc wcześniej Żurkowska-Bytner została członkiem zarządu TVN Digital, a Dominika Stępińska-Duch dołączyła do rady nadzorczej tej spółki.

Pod koniec ub.r. TVN Grupa Discovery zwolniła ok. 30 osób, m.in. z TVN Media, pracowników działu techniki oraz inżynierów wozów transmisyjnych. W grudniu z firmą pożegnały się dyrektor kanałów lifestylowych Małgorzata Łupina (po 20 latach pracy) oraz szefowa internetowego Magazynu TVN24 Aleksandra Majda (została wiceszefową komunikacji społecznej w Zarządzie Zieleni m.st. Warszawy).

W 2019 roku TVN osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5 proc. do 2,07 mld zł oraz wyniku netto ze 157,71 mln zł straty do 540,57 mln zł zysku. Firma na koniec roku zatrudniała 1,6 tys. osób, zwiększyła wydatki na wynagrodzenia, marketing i badania.

Natomiast spółka Discovery Polska w 2019 roku osiągnęła wzrost przychodów o 18,3 proc. do 113,97 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 5,3 mln zł zysku do 7,92 mln zł straty. Przesądziło o tym obniżenie z 33 mln zł do zera posiadanych udziałów Green Content, nadawcy kanału Metro. Green Content miał 10,23 mln zł wpływów, 22,02 mln zł kosztów operacyjnych i 10,99 mln zł straty netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agnieszka Trysła i Marcin Barcz poza zarządem TVN, ale bez zmian w obowiązkach

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawe
To ta firma ma w ogóle dział HR? Strategię personalną? Pierwsze słyszę.
Chodzi o kartę do sodexo?
72 2
odpowiedź
User
Ziutek
Byle asystentki pani T. mogą się jedynie gorzko uśmiechnąć. Może tu też Discovery przeprowadzi jakąś korzystną zmianę?
45 0
odpowiedź
User
No ciekawe
To ta firma ma w ogóle dział HR? Strategię personalną? Pierwsze słyszę.
Chodzi o kartę do sodexo?

No ma - przecież ktoś tych ludzi zwalniać musi ;-)
42 0
odpowiedź