SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora cierpi bez kin: wpływy 50 proc. w dół, 59 mln zł straty

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios.

Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)

W związku z zamknięciem kin w całym kraju wskutek epidemii grupa Agora w zeszłym kwartale nie zarobiła nic z działalności kinowej (wobec 87,4 mln zł w pierwszym kwartale ub.r.), natomiast wpływy z działalności filmowej realizowanej głównie przez Next Film skurczyły się z 25,2 do 0,5 mln zł.

W połowie lutego kina i inne placówki kulturalne mogły co prawda otworzyć się w zachowaniem ograniczeń epidemicznych, ale należący do Agory Helios, tak samo jak Multikino i Cinema City, nie zdecydował się skorzystać z tej możliwości. Ponownie placówki kulturalne zamknięto w drugiej połowie marca.

20 proc. mniej z reklam

Przychody reklamowe grupy Agory zmniejszyły się rok do roku o 20,3 proc., ze 113,7 do 90,6 mln zł. Należąca do firmy Grupa AMS, zajmująca się reklamą zewnętrzną, zanotowała spadek wpływów reklamowych aż o 51,8 proc. do 15,1 mln zł. Z drugiej strony w górę poszły przychody z reklam pionu Gazeta.pl i spółki Yieldbird.

W zeszłym kwartale już 55,1 proc. wpływów reklamowych Agory pochodziło z mediów cyfrowych, o 12,5 pkt proc. więcej niż przed rokiem.

Natomiast przychody firmy ze sprzedaży wydawnictw (przede wszystkim „Gazety Wyborczej”, książek, filmów i płyt) spadły o 5,1 proc. do 33,3 mln zł.

Koszty 37 proc. w dół

Wydatki operacyjne grupy Agora zmniejszyły się znacznie słabiej od przychodów - o 36,8 proc. do 195,5 mln zł. Procentowo najbardziej w dół poszły wydatki n usługi obce (o 48,9 proc. do 59,5 mln zł), reprezentację i reklamę (o 46,3 proc. do 6,6 mln zł) oraz zużycie materiałów i energii i wartość sprzedanych towarów i materiałów (o 41,9 proc. do 18 mln zł).

Koszty wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych zmalały natomiast o 11,8 proc. do 72,3 mln zł.

Bilansu Agory nie obciążyły natomiast żadne odpisu aktualizujące, które w pierwszym kwartale ub.r. wyniosły 21,4 mln zł.

W konsekwencji pogorszyły się wyniki rentowności firmy, już przed rokiem będące na sporym minusie. Strata operacyjna wzrosła z 19,5 do 49,5 mln zł (a bez uwzględnienia nowego standardu rachunkowości MSSF 16 - z 18,4 do 42,4 mln zł), a strata netto - z 47,1 do 59,4 mln zł.

Z kolei wynik EBITDA firmy poszedł w dół z 44,6 mln zł zysku do 8,1 mln zł straty.

Epidemia zabrała jedną trzecią biznesu Agory

W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. Wzrost wyników osiągnęła jedynie w pionie internetowym - segment outdoorowy zanotował spadek wpływów o 37,9 proc., radiowy - o 22,5 proc., a pion filmowo-książkowy miał 17,2 mln zł straty EBITDA.

Po wybuchu epidemii Agora m.in. zamknęła magazyny „Logo i Avanti”, obniżyła pracownikom na pół roku wynagrodzenia i wymiar pracy o 20 proc., zmniejszyła mocno zatrudnienie w spółce Goldenline, a Helios sprzedał spółkę Foodio Concepts zarządzającą sieciami gastronomicznymi Papa Diego i Van Dog.

Pod koniec września ub.r. Agora podała, że podpisała umowę dotyczącą 65 mln zł kredytu w rachunku bieżącym i aneks do umowy w sprawie 35 mln zł limitu kredytowego. Jednocześnie Helios podpisał umowy z Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska, od każdego uzyskał po 20 mln zł kredytu rewolwingowego. Pod koniec grudnia Helios pozyskał od tych dwóch banków kolejne kredyty, w łącznej kwocie 40 mln zł.

W marcu br. zarząd Agory zarekomendował walnemu zgromadzeniu akcjonariuszy, żeby spółka w br. nie wypłacała dywidendy. Uzasadnił to wpływem epidemii na jej działalność. Z tej przyczyny firma nie podzieliła się zyskiem z inwestorami już w ub.r.

W czwartek na koniec sesji giełdowej za akcję Agory płacono 8,92 zł, co przekłada się na kapitalizację w wysokości 415,5 mln zł.

Największymi akcjonariuszami Agory są OFE PZU Złota Jesień (ma walory stanowiące 17,45 proc. kapitału), Agora Holding (11,6 proc.), MDIF Media Holdings (11,5 proc.) i OFE Nationale-Nederlanden (9,06 proc.).

Dołącz do dyskusji: Agora cierpi bez kin: wpływy 50 proc. w dół, 59 mln zł straty

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Z
Obajtek wiesz co robić :)
odpowiedź
User
czytelnik Wyborczej :-)
Obajtek wiesz co robić
Obajtek to może co najwyżej robić bokami :-)
odpowiedź
User
PK
A Michnik ma tam dożywocie? Może przecież pojechać za granicę i tam rozpocząć pracę i uczyć demokracji.
odpowiedź