SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora nie boi się spadku rządowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”

Agora nie obawia się zmniejszenia prenumeraty „Gazety Wyborczej” przez urzędy państwowe czy sądy. - Skala zamówień od instytucji publicznych to bardzo mała część prenumeraty - przekonuje Bartosz Hojka, prezes medialnej grupy. Spółka nie odczuła też na razie spadku liczby ogłoszeń ze strony spółek Skarbu Państwa.

Bartosz Hojka, prezes AgoryArticle

Po dojściu do władzy Prawa i Sprawiedliwości, urzędy państwowe czy spółki Skarbu Państwa zdecydowały o zmniejszeniu prenumeraty części tytułów prasowych, wśród których znalazł się flagowy dziennik Agory, czyli „Gazeta Wyborcza”. Trafiła ona też na listę tytułów, które - zgodnie z nowymi wytycznymi Ministerstwa Sprawiedliwości - nie będą już prenumerowane przez sądy. Znalazły się na niej też m.in. „Polityka” i „Newsweek Polska”.

Agora nie obawia się jednak spadku liczby zamawianych przez instytucje państwowe prenumerat „Gazety Wyborczej”. - Poziom prenumeraty w Polsce nie jest wysoki i nigdy nie był on bardzo istotną częścią naszego rozpowszechniania płatnego. Większość odbiorców prenumeraty to klienci indywidualni, a skala zamówień od instytucji publicznych to jej bardzo mała część - mówi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

Z danych ZKDP wynika, że w 2015 roku „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w liczbie 158 382 egz. (to mniej o 7 proc. niż w 2014 roku), z czego 107 102 egz. stanowiła sprzedaż kioskowa (spadek o 5,23 proc.), a 49 07 egz. - prenumerata. (- 11,06 proc.).

Ministerstwo Skarbu Państwa zdecydowało też o ograniczeniu wykupywania ogłoszeń w prasie, a docelowo ma zrezygnować z nich. Komunikaty mają być publikowane głównie na stronach internetowych resortu oraz poszczególnych spółek Skarbu Państwa, a nie w formie prasowych ogłoszeń. MSP chce w ten sposób zmniejszyć wydatki. Komunikaty i ogłoszenia z rządowych resortów i spółek publikowane były dotąd we wszystkich głównych dziennikach, ale zdecydowanie największa część trafiała do „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”.

- Nie chcę komentować spekulacji. Agora działa od 26 lat na rynku reklamowym, tworzyła go i rozwija do tej pory. Sądzę, że bardzo sprawnie się po nim poruszamy. Oferujemy bardzo efektywne rozwiązania reklamowe dla naszych klientów, wiele kontraktów zdobywamy w przetargach. Wierzę, że zarządy spółek Skarbu Państwa czy szefowie instytucji publicznych, podejmując decyzje o wyborze swoich partnerów reklamowych, będą się kierowali interesem instytucji, czyli wybierali skuteczne i atrakcyjne cenowo rozwiązania - mówi Hojka.

Z raportu finansowego Agory wynika, że w 2015 roku przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” wyniosły 104,5 mln zł, czyli o 7,4 proc. mniej niż w 2014 roku. Z kolei w IV kwartale ub.r. przychody te spadły o 14,1 proc. do 28,7 mln zł.

Bartosz Hojka na konferencji podkreślił, że dynamika spadku wpływów „GW” z reklam w okresie od października do grudnia ub.r. była mniejsza od dynamiki spadku całkowitych wydatków na reklamę w dziennikach, która wyniosła 14,5 proc.

W 2015 roku przychody Grupy Agory sięgnęły kwoty 1,19 mld zł przy zysku netto na poziomie 15,3 mln zł. W IV kwartale ub.r. spółka miała 354 mln zł przychodów i 17,2 mln zł zysku netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora nie boi się spadku rządowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dość propagandy
Spadki będą duże
odpowiedź
User
pelikan
Hojka to ma karierę w stylu od pucybuta do milionera-promowany od najmłodszych lat
odpowiedź
User
do mylącego się "dość"
Spadki będą duże


Na pewno nie tak duże, żeby do końca przestać wierzyć w mądrość rodaków!
odpowiedź