Agora nie dostrzega poprawy na rynku reklamowym

Grupa reklamowa Agora nie widzi poprawy na rynku reklamy, podałaspółka w raporcie kwartalnym. Spółka podała, że w III kwartalewartość polskiego rynku reklamy wyniosła 1,45 mld zł, co oznaczaspadek o 15% r/r.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Kondycja rynku reklamy w czwartym kwartale 2009 r. zależy wistotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególnościpoziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z UniiEuropejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Opierając sięna wartości tych wskaźników w trzech pierwszych kwartałach 2009 r.,nie dostrzegamy istotnych elementów poprawy na rynku reklamy" -czytamy w komunikacie.

Agora ocenia, że w III kwartale dynamika spadku wydatków nareklamę w dziennikach wyniosła 23%, głównie ze względu na spadekwpływów ogłoszeniowych z branży praca, nieruchomości orazmotoryzacja i telekomunikacja. Telewizja odnotowała spadek wpływówreklamowych o prawie 13%. Wydatki na reklamę w radio spadły o 20%,a rynek reklamy zewnętrznej skurczył się o 21%. Wpływy z reklam wczasopismach były niższe o 16% w porównaniu z analogicznym okresemroku ubiegłego.

"Jedynie Internet zanotował nieznaczny wzrost wpływówreklamowych (o prawie 1%)" - czytamy dalej.

Według Agory, w sumie, w okresie styczeń - wrzesień 2009 r.wydatki reklamowe na wszystkie media w Polsce wyniosły 4,96 mld złi były niższe od zeszłorocznych o 764 mln zł (spadek o 13%).Jedynym medium, na które reklamodawcy wydali więcej pieniędzy, niżprzed rokiem, był internet. Wydatki na reklamę w internecie wzrosłyo 40 mln zł (7%) i osiągnęły614 mln zł.

"Wydatki na reklamę w telewizji spadły o 334 mln zł (13%) dopoziomu 2,3 mld zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły o 13% a naradiową o 15%. W dziennikach reklamodawcy wydali o 204 mln zł (26%)mniej niż przed rokiem, natomiast w czasopismach o 132 mln zł(16%)" - czytamy dalej.

Spółka zwraca uwagę, iż wszystkie szacunki dotyczące udziałów wwydatkach na reklamę mogą być obarczone błędem, co jest związane zeznaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu