Agora: o 2-4 proc. wzrośnie rynek reklamy w 2015 roku

Agora prognozuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce w 2015 roku powinna wzrosnąć od 2 do 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym - podała spółka w raporcie kwartalnym.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Agora: o 2-4 proc. wzrośnie rynek reklamy w 2015 roku
fot. Shutterstock.com

Zgodnie z szacunkami Agory, w 2015 roku rynek reklamy w dziennikach ma się skurczyć o 12-15 proc. Wzrośnie natomiast rynek reklamy telewizyjnej - o 3-5 proc., a internetowej o 6-8 proc. Wartość wydatków na reklamę radiową ma wzrosnąć o 4-6 proc., a na reklamę zewnętrzną o 1-3 proc. Z kolei rynek reklamy w czasopismach będzie spadał w tym roku o 8-11 proc.

Agora szacuje, że w 2014 roku rynek reklamy wzrósł o ponad 2,5 proc. W każdym z kwartałów ubiegłego roku reklamodawcy wydali więcej na promowanie swoich produktów i usług niż w analogicznych okresach 2013 roku.

Według szacunków Starlinka w ub.r. wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 7,28 mld zł, o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-z-55-tys-uzytkownikow-placacych-w-internecie ##

W IV kwartale 2014 roku Grupa Agora miała 334 mln zł przychodów, a jej zysk netto wyniósł 9,7 mln zł. Natomiast w całym 2014 roku przychody spółki sięgnęły kwoty 1,102 mld zł, ale miała ona stratę netto wynoszącą 11 mln zł (więcej na ten temat).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski