Agora z optymizmem o rynku reklamowym w tym roku. „Realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz”

O 5-7 proc. wzrosnąć mają wydatki reklamowe w 2024 roku – prognozuje Agora. - Na dzisiaj oczekujemy, że raczej będzie to w granicach siedmiu niż pięciu procent – mówił w środę prezes spółki Bartosz Hojka. Rynek ma rosnąć we wszystkich segmentach poza reklamą w prasie.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Agora z optymizmem o rynku reklamowym w tym roku. „Realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz”
Bartosz Hojka, prezes spółka Agora (fot. materiały prasowe)

W środę odbyła się telekonferencja dla dziennikarzy i analityków na temat wyników finansowych Agory w czwartym kwartale i całym 2023 roku.

Podsumowano też rynek reklamy w ubiegłym roku. - Rynek reklamowy prezentował się pozytywnie, jego wartość wzrosła o sześć procent w stosunku do czwartego kwartału 2022 roku, to powyżej górnej granicy widełek, dla której prognozowaliśmy dynamikę rynku reklamowego w 2023 roku – podkreślał prezes Agory Bartosz Hojka.

grafika

Spółka tradycyjnie przedstawiła swoje prognozy na temat rynku reklamowego w bieżącym roku. - Zakładamy dalszy wzrost rynku reklamowego w przedziale od pięciu do siedmiu procent oraz wzrost niemal wszystkich segmentów rynku oprócz reklamy w prasie – mówił Hojka.

Szacunki Agory mówią, że największy wzrost odnotuje reklama kinowa (9-14 proc.), a dalej: internetowa (5-8 proc.), zewnętrzna i radiowa (po 4-7 proc.) oraz telewizyjna (3-5 proc.). Spadek w segmencie prasa prognozowany jest na 5-8 proc.

grafika

- Biorąc pod uwagę, że jesteśmy już mądrzejsi o pierwsze dwa miesiące tego roku, dzisiaj wydaje się, że realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz dla całego rynku reklamowego. Na dzisiaj oczekujemy, że raczej będzie to w granicach siedmiu niż pięciu procent – zaznaczył Hojka.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]