Agora spokojna o wyniki finansowe na koniec roku. „W 2018 r. brak fundamentalnych zmian w rynku reklamowym”

Po trzech kwartałach Agora dobrze ocenia perspektywy wyników finansowych na koniec roku. Wzrost wydatków na reklamę w internecie i kinach wyższy od zakładanego, w 2018 roku nie spodziewamy się fundamentalnych zmian w rynku reklamowym - ocenia Bartosz Hojka, prezes Agory.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Wydatki na reklamę w III kwartale br. we wszystkich segmentach Agory wzrosły o 0,5 proc., co spółka zawdzięcza przede wszystkim dynamicznemu wzrostowi wpływów w internecie. Dobrą dynamikę odnotowały także radio i kino, ale pozostałe segmenty rynku reklamowego (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor) odnotowały spadki.

Agora jest spokojna o perspektywę wyników w IV kwartale i na koniec 2017 rok. - Podtrzymujemy naszą prognozę, że dynamika będzie pozytywna i utrzyma się na poziomie 1-3 proc. - tłumaczy Bartosz Hojka, prezes Agory. Spółka skorygowała jednak prognozy na wydatki w internecie i kinach, zakładając wyższy wzrost, a także na telewizję i outdoor. - Wydatki w segmentach internet i kina będą zwiększać się od 7 do 9 proc. w całym 2017 roku. Wydatki na telewizję będą porównywalne do ubiegłorocznych, a na reklamę zewnętrzną zamkną się w przedziale od -3 do -1 proc. - dodaje Hojka.

Agora zakłada, że erozja wpływów reklamowych w segmencie internet (w ujęciu r/r) może być trwałym zjawiskiem w kolejnych kwartałach. - Większość wzrostu na rynku reklamowym w internecie konsumuje Facebook i Google. To zjawisko będzie raczej kontynuowane w kolejnych kwartałach - uważa Agnieszka Sadowska, członek zarządu Agory.

- Ponieważ po trzech kwartałach i w końcówce roku na rynku reklamy sporo się dzieje, a w naszych prognozach następują przetasowania, to dzisiaj byłbym ostrożny w kształtowaniu oczekiwań dotyczących rynku reklamowego w przyszłym roku. Nie spodziewam się jednak żadnych fundamentalnych zmian - deklaruje Bartosz Hojka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-finansowe-agora-2017-rok-gazeta-wyborcza-helios-ams-i-next-film-wyniki-finansowe-w-trzecim-kwartale-2017-roku ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana