SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Agora spokojna o wyniki finansowe na koniec roku. „W 2018 r. brak fundamentalnych zmian w rynku reklamowym”

Po trzech kwartałach Agora dobrze ocenia perspektywy wyników finansowych na koniec roku. Wzrost wydatków na reklamę w internecie i kinach wyższy od zakładanego, w 2018 roku nie spodziewamy się fundamentalnych zmian w rynku reklamowym - ocenia Bartosz Hojka, prezes Agory.

Bartosz Hojka, prezes Agory, fot. materiały prasowe Article

Wydatki na reklamę w III kwartale br. we wszystkich segmentach Agory wzrosły o 0,5 proc., co spółka zawdzięcza przede wszystkim dynamicznemu wzrostowi wpływów w internecie. Dobrą dynamikę odnotowały także radio i kino, ale pozostałe segmenty rynku reklamowego (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor) odnotowały spadki.

Agora jest spokojna o perspektywę wyników w IV kwartale i na koniec 2017 rok. - Podtrzymujemy naszą prognozę, że dynamika będzie pozytywna i utrzyma się na poziomie 1-3 proc. - tłumaczy Bartosz Hojka, prezes Agory. Spółka skorygowała jednak prognozy na wydatki w internecie i kinach, zakładając wyższy wzrost, a także na telewizję i outdoor. - Wydatki w segmentach internet i kina będą zwiększać się od 7 do 9 proc. w całym 2017 roku. Wydatki na telewizję będą porównywalne do ubiegłorocznych, a na reklamę zewnętrzną zamkną się w przedziale od -3 do -1 proc. - dodaje Hojka.

Agora zakłada, że erozja wpływów reklamowych w segmencie internet (w ujęciu r/r) może być trwałym zjawiskiem w kolejnych kwartałach. - Większość wzrostu na rynku reklamowym w internecie konsumuje Facebook i Google. To zjawisko będzie raczej kontynuowane w kolejnych kwartałach - uważa Agnieszka Sadowska, członek zarządu Agory.

- Ponieważ po trzech kwartałach i w końcówce roku na rynku reklamy sporo się dzieje, a w naszych prognozach następują przetasowania, to dzisiaj byłbym ostrożny w kształtowaniu oczekiwań dotyczących rynku reklamowego w przyszłym roku. Nie spodziewam się jednak żadnych fundamentalnych zmian - deklaruje Bartosz Hojka.

Przypomnijmy, że we wrześniu br. Discovery Polska sfinalizowało kupno od Agory 51,06 proc. udziałów spółki Green Content (nadawcy Metro TV) za 19 mln zł. Transakcja podwyższy jej tegoroczny wyniki netto o 11,4 mln zł - po trzech kwartałach strata netto zmalała z 24,9 do 7 mln zł, a ta przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej (czyli spółki Agora) - z 26,8 do 10 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora spokojna o wyniki finansowe na koniec roku. „W 2018 r. brak fundamentalnych zmian w rynku reklamowym”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam M.
A co ma chłopina właściwie mówić, że są w dupie i zaraz go zwolnią ?
37 0
odpowiedź
User
zoo
Panowie, po co wam zysk przeciez zapłacicie podatek na pisowski rząd!!!!!????????
17 1
odpowiedź
User
Ha! Ha! Ha!
Spokojnie, bul, ból, bul..... :)
16 1
odpowiedź
User
KrzysztofPetryna
Szerokim łukiem omijam stację paliw BP dlatego że tam Gazeta Wyborcza jest bezpośrednio przy ladzie, a nie na regale z innymi
21 5
odpowiedź
User
KP
Panowie, po co wam zysk przeciez zapłacicie podatek na pisowski rząd!!!!!????????

Raczej płacą w rajach. nie mogliby znieść złotówki wpłaconej do polskiego budżetu
14 2
odpowiedź
User
Obserwator
Jaki dynamiczny wzrost przychodów w internecie? Przecież mają spadek w 2017 w porównaniu do 2016, i to zarówno kwartał 3 do kwartału 3 w 2016 jak i suma z trzech kwartałów. Prezes chyba nie wie o czym mówi...mówi o wzrostach a liczby pokazują spadki ;)
12 0
odpowiedź
User
az zatem
a zatem panowie jest pełna radość.... moi drodzy za pełną radość poczytujcie sobie to jak za każdym razem piszą o tym że wyborcza ma się coraz gorzej.,.... byle utopić wyborczą a potem będziemy się martwić...
6 3
odpowiedź
User
Adok
Wrócą do władzy nasi wrócą i wysokie zyski
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry