SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora nie ma planów sprzedaży „Gazety Wyborczej”, Wójcik wciąż jej pracownikiem

Agora podkreśla, że nie ma możliwości, by wydzielenie „Gazety Wyborczej” do spółki zależnej wiązało się ze zmianą struktury własnościowej. Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”, wciąż jest pracownikiem spółki - potwierdził w piątek zarząd. Zwolnienie go z pracy było jednym z powodów konfliktu na linii zarząd spółki-kierownictwo „Wyborczej”.

Jerzy Wójcik, fot. "Gazeta Wyborcza"Article

W piątek zarząd Agory przedstawił wyniki spółki za drugi kwartał br. Nie chciano komentować konfliktu z kierownictwem „Gazety Wyborczej”, który wybuchł po zapowiedzi integracji tytułu z portalem Gazeta.pl. - Jedyny komentarz w tym zakresie mamy taki, że on [konflikt] na pewno jest szkodliwy i wszyscy jesteśmy zdeterminowani, żeby go jak najszybciej zakończyć - mówiła członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska (prezes zarządu Bartosz Hojka w piątek był nieobecny - przyp. red.).

- Jeśli chodzi o decyzje personalne, bieżące czy tez przyszłe, komunikujemy się z rynkiem wyłącznie w ramach zasad komunikacji z inwestorami - dodała Kryńska-Godlewska. Krótko odpowiedziała na pytanie o wydawcę „Gazety Wyborczej”, którego wycofania zwolnienia domaga się kierownictwo dziennika. - Pan Wójcik jest ciągle pracownikiem Agory – powiedziała.

Czytaj też: Jarosław Kurski: W „Wyborczej" mamy wydawcę fantastę i marzyciela. Nazywa się Jerzy Wójcik

W efekcie konfliktu wywołanego decyzją o integracji „Gazety Wyborczej” z portalem Gazeta.pl w lipcu pojawiła się koncepcja wydzielenia „Wyborczej” do osobnej spółki zależnej Agory.

- Proces jest dopiero rozpoczęty, prawdopodobnie potrwa około dwóch miesięcy - mówiła w piątek Kryńska-Godlewska. I dodawała, że dotyczy on „wyłącznie analizy wykonalności” wydzielenia. - Musimy sprawdzić, czy jest to technicznie możliwe do przeprowadzenia. Dotyczy to wyłącznie wyodrębnienia „Gazety Wyborczej” w ramach naszych struktur. Spółka taka pozostanie w dalszym ciągu własnością Agory. Nie ma możliwości, aby wydzielenie wiązało się ze zmianą struktury własnościowej takiej spółki – podkreśliła członkini zarządu Agory.

Trwają rozmowy na temat członka zarządu rekomendowanego przez „Wyborczą”

Naczelni „Wyborczej” chcieli odsunięcia od rozmów o integracji Agnieszki Sadowskiej z zarządu Agory (odchodzi z niego najpóźniej z końcem października) oraz powołanie do zarządu osoby reprezentującej dziennik.

- Toczymy w tej sprawie rozmowy. Tryb przyjmowania członków zarządu jest następujący: prawo do wskazania członka zarządu ma Agora Holding, taki kandydat musi być zaakceptowany przez walne zgromadzenie - przypomniała Kryńska-Godlewska.

W drugim kwartale br. Agora osiągnęła 201,8 mln zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 9,9 mln zł straty netto. Wzrosły przychody z reklam, kin Helios oraz sprzedaży „Wyborczej” i książek.

Na koniec czerwca 2021 roku "Gazeta Wyborcza" miała 258,2 tys. subskrypcji cyfrowych, czyli prawie tyle samo, ile na koniec marca 2021 roku (258 tys.). Z kolei z oferty subskrypcyjnej Premium Tok FM na koniec czerwca 2021 roku korzystało 25,4 tys. użytkowników - to mniej niż na koniec marca 2021 roku (25,7 tys.).

Zmiany w zarządzie Agory, spór z „Gazetą Wyborczą”

Pod koniec czerwca walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory zdecydowało, że jej strata netto z ub.r. zostanie pokryta z wcześniejszych zysków. Spółka drugi rok z rzędu nie wypłaciła dywidendy. Grupa Agora w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty.

W czerwcu Helios podpisał umowę o 5,03 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej dla dużych firm.

Od początku czerwca br. w zarządzie Agory jest Tomasz Grabowski, został wybrany przez pozostałych członków w drodze kooptacji. Nadzoruje pion technologii, działy technologiczne odpowiedzialne za rozwój funkcjonalności dla Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz rozwój innowacji technologicznych i dział big data.

9 czerwca zarząd firmy poinformował, że zamierza połączyć segment prasowy spółki (obejmujący głównie „Gazetę Wyborczą” i Wyborcza.pl) i pion Gazeta.pl w jeden obszar biznesowy „realizujący wspólny cel wzrostu subskrypcji cyfrowych oraz wpływów reklamowych ze wszystkich powierzchni serwisów internetowych Agory S.A.”. Wywołało to spór z zespołem „Gazety Wyborczej”, w trakcie rozmów wysunięto koncepcję wydzielenia „GW” do osobnej spółki. Kierownictwo „GW” powołało trzyosobowy zespół (są w nim Joanna Mosiej-Sitek jako liderka, Miłosz Malinowski i Piotr Stasiński) mający odpowiadać za ten proces.

Na początku sierpnia do zarządu Agory powołana została Agnieszka Siuzdak-Zyga. Nadzoruje pion Gazeta.pl, którego szefową jest od jesieni 2018 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora nie ma planów sprzedaży „Gazety Wyborczej”, Wójcik wciąż jej pracownikiem

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
A napiszcie ile Janusz zarabia i jak to sie ma do reszty pracownikow gw zatrudnionych na dzielo z 2 tys. Zlotych. Napiszcie o tych zarobkach naczelnych gw xxx xxx,xx Niech ludzie zobacza o co jest ten konflikt na linii prezes Agory i naczelni gw, ktorych zarabki przekraczaja rynkowe. A sprzedaz gw leci. I to ciazy Agorze w rosznym sprawozdaniu.
odpowiedź
User
Lelo
Dla Agory sprzeda GW jest jedynym sensownym rozwiązaniem.
odpowiedź
User
?
jw jeszcze jest pracownikiem Agory, zobaczymy jak długo?
odpowiedź