SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora wchodzi w biznes gastronomiczny. W październiku otwarcie pierwszych lokali pod marką Papa Diego

Pierwsze lokale gastronomiczne Agory - Papa Diego zostaną uruchomione pod koniec października. Spółka zapowiadała ich start już w sierpniu br., jednak ze względu na trudności formalne ich otwarcie uległo opóźnieniu.

Article

W lokalach Grupy Agora mają być serwowane dania fast casual kuchni meksykańskiej, m.in. burrito, tacos i burrito bowli. Restauracje będą uruchamiane w centrach handlowych oraz przy głównych ulicach miast, deptakach i miejscach często odwiedzanych przez turystów.

Choć wcześniej spółka zapowiadała, że pierwszy lokal zostanie otwarty już w sierpniu br., Aleksandra Kubrak z biura prasowego spółki przekazała nam, że w tej chwili nadal trwają prace nad uruchomieniem dwóch restauracji - w Gdańsku (w centrum handlowym Forum Gdańsk) i w Katowicach (Galeria Libero).

- Otwarcie restauracji w Gdańsku przesuwa się ze względu na niezależne od nas trudności formalne, w Katowicach natomiast czekamy na otwarcie galerii - przekazała Wirtualnemedia.pl, Aleksandra Kubrak.

Sieć lokali, w tym roku spółka uruchomi kilka restauracji

Agora zapowiadała, że w ciągu czterech lat chce uruchomić 45 lokali gastronomicznych.

- Mamy nadzieję, że do końca tego roku powstanie jeszcze kilka lokali Papa Diego, ale w tej chwili nie możemy zdradzić szczegółów, dotyczących kolejnych lokalizacji oraz dat otwarć - zastrzega biuro prasowe Agory.

W wynajmie powierzchni spółka korzysta z doradztwa agencji Colliers International, która współpracuje także z siecią Helios. Funkcję korporacyjnego szefa kuchni sieci Papa Diego objął natomiast Rafał Sanetas, który ma doświadczenie jako manager i szef kuchni m.in. z Hard Rock Cafe.

Za wystrój lokali odpowiada stołeczna pracownia architektoniczna KDesign, a koncept marki oraz elementy identyfikacji wizualnej zostały wypracowane wraz z warszawską agencją brandingową Mamastudio.

Agora uruchamia Papa Diego z dwoma wspólnikami

Siecią Papa Diego będzie zarządzała spółka Foodio Concepts, w której należąca do Agory firma Helios (właściciel sieci kin) ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe. Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożył na start. Jeśli nowa spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, Grajewski i Komór mogą otrzymać dalsze 20 proc. jej udziałów.

W minionym półroczu grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów sprzedażowych netto o 8,1 proc. do 536,3 mln zł oraz 9,9 mln zł zysku netto (wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej). Natomiast w samym drugim kwartale br. przychody firmy ze sprzedaży zmalały o 8,6 proc. do 258,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miał wartość 0,7 mln zł.

Największymi akcjonariuszami Agory pod względem udziału w kapitale są OFE PZU Złota Jesień (16,36 proc.), Agora-Holding (11,33 proc.), MDIF Media Holdings (11,24 proc.) oraz Nationale-Nederlanden OFE (9,76 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora wchodzi w biznes gastronomiczny. W październiku otwarcie pierwszych lokali pod marką Papa Diego

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sratatapaparata
a za rok będziecie pisać, że je zamykają i Agora stwierdzi, że był to sukces ze stratami hihi
odpowiedź
User
Pan Adam
A co tam byznes gastronomiczny! Już w najbliższą środę można będzie kupić GW z plakatem "KONSTYTUCJA" i "czarną księgą PiS-u" na 3. rocznicę rządów. Wszystko za jedyne 9,99 PLN!!!
odpowiedź
User
Diego
I dyktatura na to wszystko pozwala?
odpowiedź
User
Poproszę Frytki... "i może wyborczą do tego;)"
Nie dziekuję - nie przełknę;)
odpowiedź
User
Krasawica
Czyli sprzedaż mielonego mięsa w naleśniku w 45-ciu punktach sprzedaży ma wyrównać straty Agory po stracie reklamy firm państwowych i samorządowych oraz spadek nakładu Gazety wyborczej? Już się nie mogę doczekać, jak jakiś ,,ekspert" bankowy w rodzaju cytowanego przez Wirtualne media pana Szpigla napisze, że ,,otwiera się okazja inwestycyjna", czytaj: kupujcie akcje Agory. Kto chce, niech wierzy. Smacznego.
odpowiedź