SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: stawiamy na wzrost organiczny, bo trudno o duże akwizycje z powodu konsolidacji rynku

Członek zarządu Agory Grzegorz Kossakowski stwierdził, że firma ma niewiele możliwości do przejęć dużych podmiotów, ponieważ rynek mediów i marketingu jest mocno skonsolidowany. - Stawiamy wewnętrznie na wzrost organiczny. Uważamy, że on po pierwsze robi wrażenie, że jest tańszy, a po drugie mamy poczucie, że odnosimy na tym polu sukcesy - powiedział.

Grzegorz KossakowskiArticle

Na konferencji prasowej podsumowującej wyniki Agory w ub.r. Grzegorz Kossakowski stwierdził, że firma ma ostrożną strategię w zakresie przejęć. - Z naszej perspektywy to muszą być akwizycje, które albo istotnie przesuwają nas strategicznie w poszczególnych segmentach albo tam, gdzie mamy jakieś ograniczenia wzrostu organicznego - uzasadnił.

- Stawiamy wewnętrznie na wzrost organiczny. Uważamy, że on po pierwsze robi wrażenie, że jest tańszy, a po drugie mamy poczucie, że odnosimy na tym polu sukcesy - dodał. - Nasza wewnętrzna skłonność jest do wzrostu organicznego, chociaż doskonale wiemy, że są takie obszary, że bez możliwości akwizycyjnych ten wzrost będzie napotykał bariery. Tam będziemy mocno otwierali się na takie zagadnienia - zaznaczył.

Na początku ub.r. Agora za 8,48 mln zł nabyła 53 proc. udziałów firmy zarządzającej serwisem społecznościowym o pracy Goldenline.pl (cztery lata wcześniej 36 proc. jej udziałów kupiła za 11,52 mln zł). Natomiast w kwietniu 2015 roku przejęła krakowskie radio Krk.fm.

Większe przejęcia spółka zrealizowała kilka lat wcześniej. We wrześniu 2010 roku na 84,4 proc. udziałów sieci kin Helios wydała 26,2 mln euro, a wiosną 2008 roku za ponad 54 mln dolarów kupiła firmę Trader.com (Polska).

- Możliwości akwizycyjne są pochodną możliwości, które są na rynku. To nie jest dzisiaj rynek otwarty na takie możliwości. Jest bardzo mocno skonsolidowany w tych głównych obszarach - ocenił Grzegorz Kossakowski. - Oczywiście pojawiają się jakieś nieduże możliwości, ale jak mówimy o dużych podmiotach, tych możliwości jest niewiele - dodał.

W ub.r. Agora zanotowała 1,198 mld zł wpływów ze sprzedaży (wzrost o 0,8 proc. w skali roku) i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec ub.r. spółka miała 124,2 mln zł wolnych środków, w tym 50,2 mln zł w gotówce i jej ekwiwalentach oraz 74 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe.

Grzegorz Kossakowski w zarządzie Agory odpowiada za segment reklamy zewnętrznej, a także piony finansów i administracji oraz nowych przedsięwzięć. Z zarządu z końcem lutego odchodzi Robert Musiał, związany ze spółką przez 23 lata.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora: stawiamy na wzrost organiczny, bo trudno o duże akwizycje z powodu konsolidacji rynku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fred
A za tydzień ten organiczny zrezygnuje z funkcji...
odpowiedź
User
olo
Wzrost organiczny i jednocześnie zwolnienia pracowników to ciekawa koncepcja zarządzania. Powodzenia w drodze na dno.
odpowiedź