SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora zwolni 135 pracowników. "Recesja reklamowa i spadek sprzedaży”

14 października Agora zakończy wydawanie bezpłatnego dziennika „Metrocafe.pl”, a do końca br. planuje zwolnić do 135 pracowników etatowych. Spółka w segmencie prasowym chce się skupić na „Gazecie Wyborczej”.

Bartosz Hojka, prezes Agory Article

- Ustabilizowanie wyniku finansowego działalności prasowej wymaga głębokiej zmiany w modelu pracy redakcji oraz w wydaniach „Gazety Wyborczej”, co wiąże się z ograniczeniem zatrudnienia w segmencie prasa oraz reorganizacja pracy zespołów redakcyjnych. W ramach prowadzonego procesu transformacji działalności prasowej spółka skoncentruje się na rozwoju dziennika „Gazeta Wyborcza”, rezygnując jednocześnie z wydawania bezpłatnego dziennika „Metrocafe.pl” z dniem 14 października 2016 roku - poinformowała Agora w komunikacie giełdowym.

Serwis internetowy Metrocafe.pl będzie działał do końca br. W redakcji pracuje kilkanaście osób, które zostaną zwolnione.

Jednocześnie Agora poinformowała, że planuje do końca br. zwolnić do 135 pracowników etatowych, czyli 6,8 proc. zatrudnionych obecnie osób. Spółka tłumaczy, że zarząd dokonał również przeglądu innych obszarów działania w celu dopasowania struktury zatrudnienia do aktualnych potrzeb.

- Przyczyna planowanych działań restrukturyzacyjnych, w tym ograniczenia zatrudnienia, są utrzymującą się rynkową recesją w wydatkach na reklamę prasową oraz spadek sprzedaży egzemplarzowej prasy. Biorąc pod uwagę obecną kondycję rynku prasy papierowej, negatywne prognozy dotyczące perspektyw jego dalszego rozwoju oraz postępująca cyfryzacja medium, zarząd spółki uznał, że niezbędne jest podjęcie kolejnych działań przyspieszających proces transformacji działalności prasowej Agory - wyjaśniła spółka

Celem strategicznym zarządu jest m.in. ustabilizowanie wyniku działalności prasowej spółki na rentownym poziomie oraz zapewnienie bezpieczeństwa finansowego „Gazety Wyborczej”. - Wprowadzane zmiany mają zapewnić dbałość o rozwój jakościowych treści przygotowywanych zarówno do wydania papierowego, jak i cyfrowego oraz intensywniejszy rozwój sprzedaży treści dziennika w formie cyfrowej - poinformowała spółka.

Bezpłatny dziennik Agory jako osobny tytuł pojawił się na rynku jesienią 2001 roku, do września ub.r. funkcjonował pod nazwą „Metro”, potem został przekształcony w „Metrocafe.pl”. W ostatnim okresie ukazywał się w nakładzie ok. 400 tys. egz., jest dystrybuowany w 18 największych ośrodkach miejskich.

W pierwszej połowie br. wpływy z reklam w „Metrocafe.pl” wyniosły 7,5 mln zł, o 17,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W przypadku „Gazety Wyborczej” przychody reklamowe zmalały o 21,4 proc. do 41,2 mln zł, a wpływy ze sprzedaży o 4,4 proc. do 51,7 mln zł. Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 142 182 egz.

Poprzednie duże zwolnienia w firmie przeprowadzono jesienią 2012 roku i wiosną 2013 roku - zwolniono 380 pracowników, co pozwoliło ograniczyć roczne wydatki na wynagrodzenia o 22 mln zł.

Zarząd Agory we wtorek zwróci się do związku zawodowego działającego przy spółce i rady jej pracowników o przystąpienie do konsultacji w sprawie zapowiedzianych zwolnień grupowych oraz powiadomi o tym właściwy urząd pracy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora zwolni 135 pracowników. "Recesja reklamowa i spadek sprzedaży”

48 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Na spotkaniu było: Musimy dowieźć X. No to zwolnienia i cięcia zróbcie, zaproponujcie coś. Zaproponowali i poszło 135 osób do wywalenia. Wykażemy lepszy wynik w ebitda i p&l-u, ale co z tego, jak akcje nam lecą w dół od dawna. Już się nie podniesiemy. A szkoda. Aby dyrektorom pensji nie cieli.
odpowiedź
User
lola
Za zatrudnienie gorących nazwisk sierot po TVP zapłacą niewinni. Rzeź niewiniątek.
odpowiedź
User
andrzejewski
Spadki czytelnictwa GW wiążą się z chyba ujawnieniem sponsorów Agory (Gazeta, GW, TokFM, AMS ...), chodzi tu przede wszystkim o bardzo podejrzaną postać G.Sorosa. GW po prostu straciła wiarygodność.
odpowiedź
User
Pracownik
To może wreszcie zwolnić kogoś z kadry kierowniczo / menadżerskiej , która pobiera niemałe wynagrodzenie za (z przeproszeniem) pierdzenie w stołek? A nie ludzi, którzy harują za miskę ryżu...
odpowiedź
User
ali
A to dlatego ostatnio przyjęli na etat progeniturę szefa związków zawodowych. Rozmowy ze związkami przebiegną bez przeszkód.
50 11
odpowiedź