Udane lato Airbnb: w górę rezerwacje i zysk, więcej podróży zagranicznych

W zeszłym kwartale liczba rezerwacji na platformie Airbnb zwiększyła się o 25 proc., a przy wzroście cen przychody poszły w górę o 29 proc. do 2,88 mld dolarów. Platforma najmocniej urosła w Azji, coraz więcej użytkowników kupuje noclegi za granicą.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Udane lato Airbnb: w górę rezerwacje i zysk, więcej podróży zagranicznych

Na Airbnb od lipca do września br. kupiono 99,7 mln noclegów i usług towarzyszących, wobec 79,7 mln rok wcześniej. W pierwszych dwóch kwartałach br. liczba rezerwacji przekraczała 100 mln.

Łączna wartość brutto zamówień poszła w górę o 31 proc. do 15,6 mld dolarów, do czego przyczynił się też wzrost średniej ceny kupowanego noclegu i usługi o 5 proc. - ze 149,15 do 156,44 dolarów. Bez uwzględnienia niekorzystnego dla firmy umocnienia się dolara wobec wielu innych walut wartość zamówień poszła w górę o 40 proc.

W efekcie przychody Airbnb zwiększyły się o 29 proc. do 2,88 mld dolarów (bez zmian walutowych dynamika wyniosłaby 36 proc.). W USA koncern osiągnął ok. 40 proc. łącznych wpływów, rok do roku wzrosły one o 24 proc.

W Azji i regionie Pacyfiku wpływy poszły w górę aż o 65 proc., przy czym nadal pozostają poniżej poziomu sprzed epidemii. W Ameryce Południowej i Środkowej nastąpił wzrost o 33 proc. (głównie dzięki dobrym wynikom w Meksyku i Brazylii), a w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce - o 20 proc. (tam większość podróży z użyciem platformy jest realizowana w obrębie tego regionu).

grafika

Wyjazdy zagraniczne w zeszłym kwartale stanowiły 43 proc. rezerwacji na Airbnb, wobec 33 proc. przed rokiem. Firma spodziewa się dalszego wzrostu tego udziału, przy czym z wahaniami wynikającymi z sytuacji makroekonomicznej, który jest dla niej korzystny biznesowo.

Około 45 proc. rezerwacji dotyczyło pobytów na minimum 7 dni, a 20 proc. - na przynajmniej 28 dni.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/uber-dostawy-ile-zarabia-strata-2022-rok,7169749613254273a ##

Koszty Airbnb w zeszłym kwartale sięgnęły 1,68 mld dolarów, wobec 1,38 mld dolarów przed rokiem. Koszty uzyskania przychodów zwiększyły się z 311,6 do 401,1 mln dolarów, wydatki na sprzedaż i marketing - z 290,8 do 383,2 mln dolarów.

W efekcie skorygowany zysk EBITDA zwiększył się z 1,1 do 1,46 mld dolarów, zysk operacyjny - z 852 mln do 1,2 mld dolarów, a zysk netto - z 833,9 mln do 1,21 mld dolarów.

grafika

W środę w akcje Airbnb staniały o 13,4 proc. W handlu posesyjnym kurs minimalnie wzrósł.

Natomiast od początku stycznia br. zmalał o 43 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa