Akcja Ice Bucket Challenge w Polsce dała w miesiąc milion złotych

Od sierpnia akcja Ice Bucket Challenge przyniosła Stowarzyszeniu Dignitas Dolentium 950 tys. zł. - Pieniądze wpłacają duże korporacje, osoby publiczne oraz anonimowi darczyńcy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Sławomir Jurzyc, sekretarz Stowarzyszenia.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Stowarzyszenie Dignitas Dolentium zajmuje się pomocą chorym na stwardnienie boczne zanikowe (ALS). Zostało utworzone przez chorych i ich rodziny. Numer konta właśnie tej organizacji był najczęściej upubliczniany pod filmikami z akcją Ice Bucket Challenge. Do ubiegłego piątku na konto stowarzyszenia wpłynęło 950 tys. zł, a suma ta cały czas rośnie.

Pierwsze przelewy z tytułem „Ice Bucket Challenge” zaczęły napływać na konto Dignitas Dolentium na początku sierpnia. Najpierw były to drobne kwoty, później zaczęły stopniowo rosnąć. Obecnie Stowarzyszenie otrzymuje ponad tysiąc wpłat dziennie.

W charytatywną stronę Ice Bucket Challenge zaangażowały się nie tylko duże korporacje i znane nazwiska, ale również anonimowi darczyńcy. - Najczęściej wpłacają oni 100-200 zł - mówi Wirtualnemedia.pl Sławomir Jurzyc, sekretarz Stowarzyszenia Dignitas Dolentium. Wpłaty od osób publicznych to około 500-800 zł, zaś duże firmy i marki przelewają średnio od tysiąca do 1,5 tys. zł. - Zdarzają się przelewy na kwotę 2 zł, ale notujemy również sumy wielkości 15 tys. zł. Za wszystkie bardzo dziękujemy - dodaje Jurzyc.

Dignitas Dolentium nie było przygotowane na tak duży odzew polskich internautów. Na razie pieniądze są gromadzone, a cele statutowe są realizowane na bieżąco. Członkowie Stowarzyszenia jeszcze nie zdecydowali, na co zostaną przeznaczone środki z akcji Ice Bucket Challenge.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mieszane-opinie-marketingowcow-o-ice-bucket-challenge-podziw-budzi-skala-akcji ##

Przypomnijmy, że idea Ice Bucket Challenge narodziła się w USA i stamtąd przywędrowała do Polski. Chodzi w niej o wsparcie fundacji pomagających osobom chorym na ALS. Według zasad przyjętych w zabawie, osoba nominowana ma 24 godziny, aby wylać na siebie kubeł lodowatej wody (czyli wykonać tzw. splash), zasilić konto fundacji, nakręcić pokazujący film i umieścić go w internecie.  Wskazuje w nim kolejne trzy osoby, które powinny dokonać tego samego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia