Akcja Ice Bucket Challenge w Polsce dała w miesiąc milion złotych

Od sierpnia akcja Ice Bucket Challenge przyniosła Stowarzyszeniu Dignitas Dolentium 950 tys. zł. - Pieniądze wpłacają duże korporacje, osoby publiczne oraz anonimowi darczyńcy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Sławomir Jurzyc, sekretarz Stowarzyszenia.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Stowarzyszenie Dignitas Dolentium zajmuje się pomocą chorym na stwardnienie boczne zanikowe (ALS). Zostało utworzone przez chorych i ich rodziny. Numer konta właśnie tej organizacji był najczęściej upubliczniany pod filmikami z akcją Ice Bucket Challenge. Do ubiegłego piątku na konto stowarzyszenia wpłynęło 950 tys. zł, a suma ta cały czas rośnie.

Pierwsze przelewy z tytułem „Ice Bucket Challenge” zaczęły napływać na konto Dignitas Dolentium na początku sierpnia. Najpierw były to drobne kwoty, później zaczęły stopniowo rosnąć. Obecnie Stowarzyszenie otrzymuje ponad tysiąc wpłat dziennie.

W charytatywną stronę Ice Bucket Challenge zaangażowały się nie tylko duże korporacje i znane nazwiska, ale również anonimowi darczyńcy. - Najczęściej wpłacają oni 100-200 zł - mówi Wirtualnemedia.pl Sławomir Jurzyc, sekretarz Stowarzyszenia Dignitas Dolentium. Wpłaty od osób publicznych to około 500-800 zł, zaś duże firmy i marki przelewają średnio od tysiąca do 1,5 tys. zł. - Zdarzają się przelewy na kwotę 2 zł, ale notujemy również sumy wielkości 15 tys. zł. Za wszystkie bardzo dziękujemy - dodaje Jurzyc.

Dignitas Dolentium nie było przygotowane na tak duży odzew polskich internautów. Na razie pieniądze są gromadzone, a cele statutowe są realizowane na bieżąco. Członkowie Stowarzyszenia jeszcze nie zdecydowali, na co zostaną przeznaczone środki z akcji Ice Bucket Challenge.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mieszane-opinie-marketingowcow-o-ice-bucket-challenge-podziw-budzi-skala-akcji ##

Przypomnijmy, że idea Ice Bucket Challenge narodziła się w USA i stamtąd przywędrowała do Polski. Chodzi w niej o wsparcie fundacji pomagających osobom chorym na ALS. Według zasad przyjętych w zabawie, osoba nominowana ma 24 godziny, aby wylać na siebie kubeł lodowatej wody (czyli wykonać tzw. splash), zasilić konto fundacji, nakręcić pokazujący film i umieścić go w internecie.  Wskazuje w nim kolejne trzy osoby, które powinny dokonać tego samego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP