Alex Schultz dyrektorem marketingu Facebooka. „Czuje się bezpieczny, będąc gejem i mogąc o tym mówić otwarcie”

Z początkiem października br., funkcję chief marketing officera Facebooka obejmie Alex Schultz. Ostatnio stanowisko to zajmował Antonio Lucio, który po dwóch latach postanowił odejść z firmy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Alex Schultz dyrektorem marketingu Facebooka. „Czuje się bezpieczny, będąc gejem i mogąc o tym mówić otwarcie”
Alex Schultz

Były wiceprezes ds. rozwoju produktów i analiz Alex Schultz, który jest w firmie od 2007 roku, ogłosił w poście na Facebooku, że z początkiem października obejmuje stanowisko chief marketing officera w Facebooku. Schultz zajmie stanowisko pozostawione przez Antonio Lucio, który przeszedł do firmy z HP w 2018 roku i ogłosił swoje odejście w zeszłym miesiącu . Lucio powiedział, że odchodzi z firmy, aby „poświęcić 100 proc. swojego czasu na różnorodność, integrację i równość”.

Schultz zapowiedział, że planuje wnieść „doświadczenie w segmentacji, kierowaniu i pomiarze”, aby zwiększyć zasięg Facebooka.

Schultz, który jest "sponsorem wykonawczym" grupy zasobów LGBTQ na Facebooku, dodał osobistą notatkę do wiadomości, pisząc, że Facebook jest pierwszym miejscem pracy, w którym „czuje się naprawdę bezpieczny, będąc gejem i móc otwarcie o tym mówić”.

Wchodząc w nową rolę tuż przed wyborami prezydenckimi w USA (odbędą się 4 listopada), które były dla firmy bardzo ważnym okresem, Schultz przyznał, że Facebook w oczach opinii publicznej jest niepewny. Wspomniał, że „większość swojej energii” poświęcił w ciągu ostatnich czterech lat pracując nad bezpieczeństwem w firmie. Ta praca obejmuje projekty takie, jak raport egzekwowania standardów społeczności Facebooka , nowe kwartalne zestawienie wysiłków firmy w celu uwolnienia platformy od mowy nienawiści, nękania i innych zachowań łamiących zasady.

- Głęboko wierzę w dobre produkty Facebooka - napisał Schultz. - Wszyscy widzieliśmy to podczas tej pandemii, gdy miliardy ludzi łączyły się społecznie z rodziną i przyjaciółmi w sieci, jednocześnie pozostając fizycznie z dala i spowalniając rozprzestrzenianie się wirusa. Jednocześnie uważam, że analiza każdej nowej technologii jest właściwa i istnieją sposoby, w jakie możemy i powinniśmy poprawić bez utraty całego dobra”.

I am super proud to be Facebook’s next cmo. Antonio Lucio has left huge shoes and a great team behind and I’m really... Opublikowany przez Alex Schultza Wtorek, 29 września 2020

Przed dołączeniem do Facebooka w 2007 roku, Alex Schultz był marketing managerem w eBay w Wielkiej Brytanii.

Odszedł Antonio Lucio

W połowie wrześniu br. z Facebooka po dwóch latach odszedł dotychczasowy CMO Antonio Lucio. Pracę w serwisie Zuckerberga porzucił na rzecz działalności doradczej i szkoleniowej. Miał pomóc firmie odbudować wizerunek nadszarpnięty kryzysem związanym z aferą Cambridge Analytica.

Już od sierpnia Facebook prowadził zewnętrzną rekrutację na CMO. Serwis szukał kogoś, kto kogoś, kto może pomóc w strategii głównych wydarzeń, kampanii telewizyjnych i obecności w mediach społecznościowych.

Budżet marketingowy Facebooka przekracza 500 mln dolarów.

Przychód Facebooka wyniósł w II kwartale 2020 r. 18,69 mld dol. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld dol.). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 mld dol., co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale zysk netto w wysokości 5,18 mld dol., w porównaniu do 2,62 mld dol. zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek