SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Algorytm Facebooka będzie premiował szybko ładujące się strony internetowe

Facebook zapowiedział, że wprowadzi kolejne zmiany w algorytmie serwisu. Mają one spowodować, że bardziej widoczne w "Aktualnościach" staną się wpisy prowadzące do stron internetowych który szybko się uruchamiają. Z kolei witryny ładujące się powoli spadną na dalsze pozycje w Newsfeedzie.

Jak wyjaśnia Facebook w komunikacie szybkość uruchamiania się stron internetowych jest jednym z kluczowych elementów wpływających na ich popularność wśród użytkowników. Według przytoczonych przez firmę badań aż 40 proc. internautów opuszcza konkretną witrynę jeśli uruchamia się ona z opóźnieniem przekraczającym 3 sekundy.

Zgodnie z tymi trendami Facebook zapowiada dokonanie kolejnych zmian w swoim algorytmie (ostatnie modyfikacje służące walce z fake newsami i clickbaitem wprowadzono na początku lipca br.).

W ciągu kilku nadchodzących miesięcy w Aktualnościach na kontach użytkowników wyższe pozycje osiągną wpisy zawierające linki do stron, które uruchamiają się szybko i sprawnie. Facebook zastrzega że algorytm decydujący o wyróżnieniu takich treści w Newsfeedzie będzie uwzględniał szereg czynników, wśród nich m.in. aktualną szybkość połączenia użytkownika z siecią.

Facebook zaznacza, że w większości wypadków wydawcy stron internetowych nie dostrzegą różnic w obecnym i przyszłym ich pozycjonowaniu w Aktualnościach. Może się jednak zdarzyć że treści zawierających linki do stron które ładują się powoli staną się mniej widoczne na kontach użytkowników.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

Dołącz do dyskusji: Algorytm Facebooka będzie premiował szybko ładujące się strony internetowe

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tt
Newsweek czy wp.pl strasznie ssie.Strony są przeładowane niemiłosiernie.
0 0
odpowiedź
User
sdf
WP to masakra. Nie wiem, kto pisał tę stronę. Nawet z włączonym Adblockiem nie da się tego przeglądać.
0 0
odpowiedź
User
aZaliż
Problem w tym, że kryteria szybkości będą niejawne, więc żaden wydawca nie będzie miał podstaw do skarżenia działań fb polegających na usuwaniu linków do stron tego wydawcy.
Można więc rzec, że będzie to po prostu CENZURA.

Pobieżna analiza wskazuje, że cele do osiągnięcia są dwa.
1. Uniemożliwienie internaucie na wyjście poza ekosystem FB,
2. Zmuszenie wydawców do publikowania treści w ramach współpracy z FB na tej platformie aby wypełnił się pkt 1.
0 0
odpowiedź