SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro szykuje Black Week

W poniedziałek 23 listopada rusza Black Week na Allegro - ośmiodniowy festiwal promocji. Potrwa do poniedziałku 30 listopada, w ecommerce nazywanego Cyber Monday.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez Allegro i SW Research, większość respondentów uważa, że dzięki Black Friday można kupić produkty po niższych cenach niż zwykle - prawie 31 proc. respondentów uważa, że ceny są niższe we wszystkich sklepach, a 45 proc. - że ceny są niższe w niektórych sklepach, w innych na tym samym poziomie.

Prawie połowa ankietowanych (49,9 proc.) wskazała Allegro jako miejsce, w którym planuje szukać najlepszych cen. Większość z nich oczekuje rabatu od 50 proc. do 70 proc.

41 proc. ankietowanych planuje wykorzystać zbliżający się festiwal zakupów jako świetną okazję do kupienia świątecznych prezentów dla swoich bliskich.

Kobiety i mężczyźni kupują inaczej

Badanie Allegro wykazało również kilka różnic związanych z płcią respondentów. Kobiety spodziewają się najlepszych obniżek z okazji Black Friday w kategoriach produktowych obejmujących modę – ubrania / obuwie / akcesoria (56 proc.), przy czym segment ten wskazuje znacznie niższy odsetek mężczyzn. Zamiast tego, panowie najbardziej liczą na atrakcyjne oferty na sprzęty AGD / RTV (46 proc.) oraz elektronikę (42 proc.).

Oczekiwania te mogą być bezpośrednio powiązane z planowanymi wydatkami. Respondenci, którzy chcą robić zakupy podczas Black Week, zamierzają przeznaczyć na ten cel średnio 1266 zł. Jeśli jednak spojrzy się na kwoty z uwzględnieniem płci ankietowanych, badanie pokazuje, że mężczyźni planują wydać więcej (średnio 1435 zł) niż kobiety (średnio 1121 zł).

Najniższą średnią sumę na zakupy w Black Friday planują wydać najmłodsi - do 24. roku życia (952 zł). Z kolei największe wydatki, średnio 1389 zł, planują osoby w wieku 35-49 lat.

- Nasi konsumenci uwielbiają festiwale zakupowe, więc nie mogliśmy ich rozczarować. Black Friday i Cyber Monday zamieniają się na Allegro w Black Week - 8-dniową akcję zakupową. Nowe okazje będą pojawiać się codziennie. Łącznie od 23 do 30 listopada wspólnie ze sprzedającymi na naszej platformie, z których większość to małe i średnie firmy, zaprezentujemy ponad pół miliona ofert w specjalnych cenach. - skomentował Damian Zapłata, członek zarządu i chief commercial officer w Allegro.

Badanie zostało zlecone przez Allegro i przeprowadzone przez agencję SW Research. Dane opierają się na odpowiedziach 1021 badanych Polaków w wieku powyżej 16 lat, dopasowanych do populacji Polski pod względem wieku, płci i położenia geograficznego. Zbieranie danych odbywało się od 4 do 5 listopada 2020 r. poprzez e-ankiety za pośrednictwem paneli SW Research.

Dołącz do dyskusji: Allegro szykuje Black Week

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl