Allegro dominuje wśród platform e-commerce. Mocno w górę serwisy Media Expert i RTV Euro AGD, w dół Doz.pl (TOP 10)

Zdecydowanym liderem w kategorii e-commerce jest Allegro, które notuje ponad dwa razy więcej odsłon niż dalsze dziewięć witryn łącznie. W czerwcu duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy sieci sklepów Media Expert i RTV Euro AGD, natomiast znaczące spadki zanotowały apteka internetowa Doz.pl i Empik.com.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przeglądarkową wersją Allegro w czerwcu br. odwiedziło 17,58 mln internautów (co dało 64,6 proc. zasięgu), wykonując 1,42 mld odsłon, każdy średnio 80,6 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Allegro jest zdecydowanym liderem we wszystkich tych statystykach. Największą przewagę nad konkurentami ma pod względem odsłon. Pozostałe dziewięć czołowych witryn e-commerce miało łącznie 641,42 mln zł na Aliexpress.com przeciętne liczba odsłon na użytkownika wyniosła 20,4, a na Empik.com - 18,1.

Ponadto Allegro jest najpopularniejszą aplikacją mobilną z tych audytowanych w badaniu Gemius/PBI (czyli należących do dużych rodzimych wydawców). W czerwcu br. jego aplikacja miała 4,72 mln użytkowników, podczas gdy aplikacja OLX.pl (w badaniu Gemius/PBI klasyfikowanego w kategorii ogłoszeniowej, a nie e-commerce) - 4,04 mln.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-debiut-gielda-we-wrzesniu-wlasciciele-maja-sprzedac-akcje-za-2-3-3-mld-dolarow,7170505164826241a ##

Porównywarkę Ceneo.pl, mająca tych samych właścicieli co Allegro, odwiedziło 10,94 mln internautów, generując 104,22 mln odsłon, a chiński Aliexpress.com przy 5,87 mln polskich użytkowników zanotował 119,72 mln odsłon.

Po prawie 100 mln odsłon miały serwisy dwóch sieci sklepów z elektroniką. Na Mediaexpert.pl 8,74 mln internautów wykonało 95,89 mln odsłon, a na Euro.com.pl 7,35 mln użytkowników wygenerowało 96,89 mln odsłon.

W zestawieniu są też dwa serwisy sieci sklepów budowlano-wnętrzarskich. Castorama.pl zanotowała 3,9 mln użytkowników i 48 mln odsłon, a Leroymerlin.pl - 3,22 mln odwiedzających i 32,3 mln odsłon.

Empik.com miał 4,4 mln użytkowników i 79,49 mln odsłon, w e-sklepie odzieżowych Zalando.pl 3,55 mln internautów wykonało 38,92 mln odsłon, a apteka internetowa Doz.pl zanotowała 3,48 mln odwiedzających i 25,98 mln odsłon.

grafika

W zeszłym miesiącu dziesięć najpopularniejszych serwisów e-commerce zanotowało łącznie 69,04 mln użytkowników (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności) i 2,06 mld odsłon. W porównaniu z czerwcem ub.r. liczba odwiedzających zwiększyła się o 8,25 mln (13,6 proc.), a liczba odsłon o 362,47 mln (21,4 proc.).

Allegro zyskało 960,6 tys. użytkowników (5,8 proc.) i 334,06 mln odsłon (30,8 proc.). Procentowo wyższe wzrosty osiągnęło kilka innych witryn. Na Mediaexpert.pl przybyło 2,69 mln internautów (44,4 proc.) i 37,11 mln odsłon (63,1 proc.), na Euro.com.pl - 1,99 mln internautów (37 proc.) i 41,08 mln odsłon (73,6 proc.), a na Aliexpress.com - 1,1 mln polskich użytkowników (23 proc.) i 3,92 mln odsłon (3,4 proc.).

Wzrosła też odwiedzalność e-sklepów budowlanych. Castorama.pl zyskała 354,9 tys. użytkowników (10 proc.) i 14,27 mln odsłon (42,3 proc.), a Leroymerlin.pl - 655,4 tys. odwiedzających (25,5 proc.) i 7,22 mln odsłon (28,8 proc.).

Za to Doz.pl stracił 588,3 tys. odwiedzających (14,5 proc.) i 16,85 mln odsłon (39,3 proc.). Witryna duże wzrosty odwiedzalności osiągnęła w marcu i kwietniu, kiedy z powodu epidemii koronawirusa z jednej strony obowiązywały ścisłe ograniczenia handlu stacjonarnego, a z drugiej skokowo wzrosło zapotrzebowanie na płyn do dezynfekcji, maseczki i rękawiczki ochronne.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ceneo-pl-ze-wzrostem-wplywow-o-24-proc-i-56-3-mln-zl-zysku-ma-171-pracownikow,7170506322909313a ##

Na Empik.com ubyło 119,7 tys. internautów (2,6 proc.) i 2,49 mln odsłon (3 proc.). Ceneo.pl przy wzroście liczby użytkowników o 229,1 tys. (2,1 proc.) stracił 16,86 mln odsłon (13,9 proc.), a Zalando.pl zanotowało wzrost liczby odwiedzających o 989,9 tys. (38,7 proc.) i spadek liczby odsłon o 38,98 mln (50 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu