SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro oferuje wszystkim sprzedawcom własną usługę dostaw zakupów

Po okresie pilotażowym usługa logistyczna One Fulfillment by Allegro zaczęła być oferowana wszystkim sprzedawcom na platformie. Allegro chce, żeby dzięki usłudze jeszcze więcej przesyłek trafiało do kupujących w ciągu dwóch dni od zamówienia.

Article

Pilotaż One Fulfillment by Allegro był prowadzony od września ub.r., uczestniczyło w nim kilkadziesiąt firm prowadzących sprzedaż na platformie. W ramach usługi sprzedawcy zapewniali kupującym dostawy następnego dnia, także produktów zakupionych do późnych godzin wieczornych.

Dostawy są realizowane przez X-press Couriers. Zakupy opłacone do godziny 10:00 (a w przypadku dostaw na terenie Warszawy - do godz. 13:00) są dostarczane do klientów tego samego dnia. Natomiast wszystkie zamówienia złożone w dni powszednie do godz. 19:00 są wysyłane jeszcze tego samego dnia.

Allegro podkreśla, że bierze pełną odpowiedzialność za produkty, w tym również za ich ewentualne uszkodzenia w transporcie do kupujących.

- Idea One Fulfillment jest bardzo prosta. Allegro przejmuje na siebie zadania związane z logistyką. Sprzedający dzięki temu mogą skupić się na podnoszeniu atrakcyjności swoich ofert oraz zwiększaniu sprzedaży. Co więcej, utrzymują wysoką jakość i tempo dostaw, nawet podczas szczytów sprzedażowych, bez konieczności inwestowania w powierzchnie magazynowe oraz profesjonalne wyposażenie. Kupujący z kolei dostają swoje zakupy szybciej i w bardziej ekologiczny sposób - opisuje Grzegorz Czapski, business development officer w Allegro.

- Zainteresowanie takimi usługami logistycznymi deklaruje nam 30-40 proc. sprzedających na Allegro. W trakcie pilotażu zaobserwowaliśmy, że skrócenie czasu dostaw u sprzedawców korzystających z usługi przełożyło się bardzo wyraźnie na wzrost ich sprzedaży - dodaje.

One Fulfillment by Allegro dla wszystkich sprzedawców

Od poniedziałku 24 stycznia Allegro umożliwia wszystkim sprzedawcom zgłoszenie się do korzystania z One Fulfillment by Allegro. Można to zrobić na stronie allegro.pl/kampania/fulfillment.

Platforma zapowiada, że po weryfikacji zgłoszeń będzie aktywować usługę u sprzedawców, „którzy spełniają odpowiednie kryteria,  w szczególności związane z realizacją dostaw”.

W ramach promocji sprzedawcy, którzy zgłoszą się do usługi do końca czerwca br., przez pierwszy miesiąc nie będą ponosić opłat podstawowej i dodatkowych oraz otrzymają dodatkowe wyróżnienia dla swoich ofert.

Allegro przy usłudze One Fulfillment by Allegro wykorzystuje swój magazyn o powierzchni 36,5 tys. metrów kwadratowych w podwarszawskim kompleksie A2 Warsaw Park. Magazyn został uruchomiony w połowie ub.r.

Ponadto od wiosny ub.r. Allegro rozwija swoją sieć automatów paczkowych, na koniec grudnia ub.r. miało tysiąc maszyn, w br. chce postawić kolejne 2 tys. Na początku listopada firma uruchomiła opartą na nich usługę logistyczną One Box dla kupujących.

W połowie grudniu usługa pojawiła się w kolejnych ośmiu miastach: Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie i Katowicach. Równocześnie Allegro poinformowało, że podpisało umowy dotyczące instalowania automatów na stacjach Shell i przy sklepach Stokrotka.

13 mln sprzedawców na Allegro

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce - według badania Mediapanel w listopadzie ub.r. zanotowało, jako serwis www i aplikacja mobilna, 21,79 mln użytkowników i 73,01 proc. zasięgu. Zajmujący drugą pozycję Aliexpress przyciągnął 13,07 mln polskich internautów.

Od początku lutego sprzedawców będą obowiązywały nowe stawki za przesyłki zakupów w ramach Allegro Smart! Znacznie więcej niż teraz będą płacili za dostawy zamówień o wartości od 80 zł. Natomiast dolny limit wartości zamówienia, przy którym kupujący może skorzystać z Allegro Smart! przy dostawie kurierskiej, na stałe obniżono z 80 do 40 zł.

Firma Allegro, do której należą też porównywarka Ceneo i spółka eBilet Polska, w trzecim kwartale ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku. Na platformach firmy jest 13,3 mln aktywnych kupujących, wartość średnich zakupów realizowanych przez każdego zwiększyła się o 24,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Allegro oferuje wszystkim sprzedawcom własną usługę dostaw zakupów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl