Allegro dziesiątą platformą e-commerce na świecie. Prawie 194 mln wizyt miesięcznie

Amazon, eBay oraz AliExpress są obecnie największymi serwisami e-commerce na świecie - wynika z danych firmy SimilarWeb. Po raz pierwszy w wiodącej dziesiątce zestawienia pojawiła się polska platforma sprzedażowa Allegro, która zamyka tę stawkę z wynikiem 193,9 mln wizyt miesięcznie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Allegro dziesiątą platformą e-commerce na świecie. Prawie 194 mln wizyt miesięcznie

Amazon i eBay na szczycie

Według danych SimilarWeb największą obecnie platformą e-commerce na świecie jest kierowany przez Jeffa Bezosa Amazon, który co miesiąc notuje 4,6 mld wizyt. Sukces w handlu online w wypadku tego koncernu znajduje odbicie w coraz lepszych wynikach firmy. W 2019 r. Amazon zanotował wzrost sprzedaży o 20 proc. do poziomu 280,5 mld dol. w porównaniu z 232,9 mld dol. osiągniętych w roku 2018. W ciągu roku koncern wypracował zysk operacyjny w wysokości 14,5 mld dol. (12,4 mld rok wcześniej), zaś zysk netto osiągnął poziom 11,6 mld dol. w porównaniu z 10,1 mld z 2018 r.

Na 2. miejscu zestawienia znalazł się serwis eBay, na którym liczba wizyt miesięcznie wynosi 1,8 mld. Na podium jest także chińska platforma AliExpress z liczbą miesięcznych na poziomie 865,2 mln.

Allegro w pierwszej dziesiątce

W zestawieniu opublikowanym przez SimilarWeb po raz pierwszy w dziesiątce największych serwisów e-commerce znalazła się polska platforma sprzedażowa Allegro.

Allegro trafiło na 10. miejsce rankingu notując miesięcznie 193,9 mln wizyt. Polska platforma ma niewielką stratę do dwóch innych konkurentów - Shopee (195,4 mln) oraz Tmall (202,5 mln odwiedzin).

SimilarWeb zaznacza w swoim raporcie, że Allegro jest jedyną platformą w zestawieniu działającą wyłącznie na obszarze Europy, a polski rynek e-commerce nieustannie się rozwija i obecnie jest wart 11,75 mld euro.

Niedawno zapowiedziano, że od 2 kwietnia 2020 r. na Allegro.pl prowizje będą naliczane od całej wartości transakcji, także od kosztów dostawy. Wyjątkiem będzie sprzedaż w ramach Allegro Smart!, w której pojawią się nowe opcje podziału kosztów dostawy. Od lutego prowizja wzrośnie w kilkunastu kategoriach.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Allegro.pl zanotowało 17,43 mln realnych użytkowników i 1,38 mld odsłon, a aplikacja mobilna serwisu - 4,23 mln użytkowników. Firma Allegro.pl w 2018 r. osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa