SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro dziesiątą platformą e-commerce na świecie. Prawie 194 mln wizyt miesięcznie

Amazon, eBay oraz AliExpress są obecnie największymi serwisami e-commerce na świecie - wynika z danych firmy SimilarWeb. Po raz pierwszy w wiodącej dziesiątce zestawienia pojawiła się polska platforma sprzedażowa Allegro, która zamyka tę stawkę z wynikiem 193,9 mln wizyt miesięcznie.

Article

Amazon i eBay na szczycie

Według danych SimilarWeb największą obecnie platformą e-commerce na świecie jest kierowany przez Jeffa Bezosa Amazon, który co miesiąc notuje 4,6 mld wizyt. Sukces w handlu online w wypadku tego koncernu znajduje odbicie w coraz lepszych wynikach firmy. W 2019 r. Amazon zanotował wzrost sprzedaży o 20 proc. do poziomu 280,5 mld dol. w porównaniu z 232,9 mld dol. osiągniętych w roku 2018. W ciągu roku koncern wypracował zysk operacyjny w wysokości 14,5 mld dol. (12,4 mld rok wcześniej), zaś zysk netto osiągnął poziom 11,6 mld dol. w porównaniu z 10,1 mld z 2018 r.

Na 2. miejscu zestawienia znalazł się serwis eBay, na którym liczba wizyt miesięcznie wynosi 1,8 mld. Na podium jest także chińska platforma AliExpress z liczbą miesięcznych na poziomie 865,2 mln.

Allegro w pierwszej dziesiątce

W zestawieniu opublikowanym przez SimilarWeb po raz pierwszy w dziesiątce największych serwisów e-commerce znalazła się polska platforma sprzedażowa Allegro.

Allegro trafiło na 10. miejsce rankingu notując miesięcznie 193,9 mln wizyt. Polska platforma ma niewielką stratę do dwóch innych konkurentów - Shopee (195,4 mln) oraz Tmall (202,5 mln odwiedzin).

SimilarWeb zaznacza w swoim raporcie, że Allegro jest jedyną platformą w zestawieniu działającą wyłącznie na obszarze Europy, a polski rynek e-commerce nieustannie się rozwija i obecnie jest wart 11,75 mld euro.

Niedawno zapowiedziano, że od 2 kwietnia 2020 r. na Allegro.pl prowizje będą naliczane od całej wartości transakcji, także od kosztów dostawy. Wyjątkiem będzie sprzedaż w ramach Allegro Smart!, w której pojawią się nowe opcje podziału kosztów dostawy. Od lutego prowizja wzrośnie w kilkunastu kategoriach.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Allegro.pl zanotowało 17,43 mln realnych użytkowników i 1,38 mld odsłon, a aplikacja mobilna serwisu - 4,23 mln użytkowników. Firma Allegro.pl w 2018 r. osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro dziesiątą platformą e-commerce na świecie. Prawie 194 mln wizyt miesięcznie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Antyallegro
Pycha kroczy nad upadkiem tego serwisu.
Jeszcze 2-5 lat i aliexpress ich wykończy. Czego im zycze
4 1
odpowiedź
User
Maria
Najleprzy serwis dzisiej do kupowania wszystkiego. Sama kupiłam nawet piec, a teraz węgiel do niego.
0 4
odpowiedź
User
Sop
Dziady i tyle
0 0
odpowiedź