SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro, Empik, Tyskie, Tymbark z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (wideo)

Tegorocznym bożonarodzeniowym, polskim majstersztykiem reklamowym okazała się reklama Allegro „Czego szukasz w święta Angielski”. W ocenie ekspertów z agencji reklamowych bezapelacyjnie pokonała inne świąteczne, rodzime produkcje.

- Święta to nowe Super Bowl – zasypani nie śniegiem, a lawiną dobrych kreacji, co chwilę myślimy: o jakie to dobre - zwróciła uwagę jedna z ekspertek od reklamy poproszona o wskazanie najlepszych jej zdaniem tegorocznych polskich reklam świątecznych. Kolejny kreatywny dodał: - Wszyscy, od Mordoru aż po Słodowiec, czekamy na świąteczną reklamę promującą John Lewis, Sainsbury’s czy Waitrose a ostatnio także Allegro, za które bardzo dziękuję. Toteż zakładam, że zwierzęta na trampolinie, ptaszka lecącego do ciastka, animowanego pana w okularach  i naukę języka angielskiego kojarzymy, a wzrusz i dyskusję przy ekspresie do kawy, ewentualnie na czyimś wallu, mamy za sobą. Jeżeli nie, to proszę nadrobić, zwłaszcza Allegro.

Najciekawsze tegoroczne reklamy bożonarodzeniowe wskazane (wraz z uzasadnieniem) dla Wirtualnemedia.pl przez ekspertów z agencji marketingowych:

Allegro „Czego szukasz w święta? Angielski”
Agencja: Bardzo

Bardzo wzruszająca, chociaż oparta na nieoryginalnym, już wielokrotnie wykorzystanym schemacie. Mimo wszystko wykonanie świetne.

Trochę poczytaliśmy o wtórności pomysłu, obejrzeliśmy nawet przykłady podobnych historii… Może to ważne aspekty dla branży, ale nie ma to żadnego znaczenia dla odbioru filmu. Historia jest świetna, wzruszająca w niewymuszony sposób, bardzo polska przez dbałość o szczegóły scenografii, z prawdziwym insightem, świetnie zagrana, a dramaturgia i realizacja filmowa jest najlepsza ze wszystkich odmian tej historii, jakie oglądaliśmy. To zdecydowanie najlepszy film świąteczny, jaki widziałem w tym roku. I to nie tylko na tle Polski, lecz również na tle produkcji z całego świata, które udało mi się do tej pory zobaczyć.

Bez Mikołaja, skupienia się na promocjach, wielości dostępnych produktów natomiast z konkretną korzyścią. Z korzyścią, której wartości nie można wycenić. Wzruszająca, angażująca oraz pokazująca zastosowanie produktu – Allegro – w konkretnym kontekście.

Reklama, która w tym roku podbiła nie tylko polskie serca, ale odbiła się też echem w zagranicznych mediach. Można jej zarzucić mocną inspirację reklamą Bell’sa z 2014 roku, ale i tak Allegro porusza serce. To jedna z tych reklam, które doskonale opowiadają historię i bardzo subtelnie grają na emocjach. Oglądając ją po raz pierwszy, trudno powstrzymać kręcącą się w oku łezkę.

Wygrany jest tylko jeden, mimo że to rip off mocniejszego Bellsa to i tak nie ma w Polsce z kim konkurować.

Czasami brakuje słów, by wyrazić to, co najważniejsze. W takim przypadku trzeba się ich po prostu nauczyć.

Zabawna, a nawet wzruszająca na końcu, historia dziadka, który dla swojej rodziny gotowy jest nauczyć się nawet angielskiego, byle tylko mógł porozmawiać na święta ze swoją wnuczką. Nie jest to zbyt zaskakujące w naszych realiach, gdzie nieznajomość angielskiego wśród starszych jest raczej częsta, jednak miło się to ogląda. Oczywiście pierwowzór mocniejszy.

Plagiat czy nie, ta reklama chwyta za serce. Opowiada ciekawą historię, w nietuzinkowy sposób sprzedaje usługę jaką jest Allegro.


Tymbark „Daj coś od siebie”  (Maspex Wadowice)
Agencja: Brainbox

W tej reklamie jest wszystko tak jak trzeba, a nawet więcej. Storytelling na dobrym poziomie, który sprawia, że chce się ten spot obejrzeć do końca, świetna realizacja dzięki reżyserii Macka Kowalczuka i idealnie dobrany cover przeboju Young Folks. A na dodatek Tymbark pokazał jak można inteligentnie czerpać inspiracje z najlepszych wzorców reklamowych z Wielkiej Brytanii.



„Coraz bliżej święta” w wersji po śląsku (Coca-Cola Poland Services)

Ten element tegorocznej kampanii świątecznej Coca Coli pokazał, że jako globalna marka numer 1 również w Polsce może ona wyjść poza utarte schematy. Po pierwsze pomysł, by zadziałać lokalnie i zrobić coś dedykowanego dla mieszkańców Śląska, po drugie sięgnięcie po formę teledysku do rockowej interpretacji świątecznego „przeboju” Coca Coli w wykonaniu znanego na Śląsku zespołu i wreszcie bardzo przyzwoita realizacja. Wszystko to zasługuje na uznanie.



nc+ „Oratorium”
Agencja: 2012 Agency

Udało się typowo promocyjny, ofertowy przekaz połączyć z wyjątkową i zaskakującą formą. Wspaniałe wnętrza Filharmonii Szczecińskiej, 60 chórzystów i duet aktorski Rafała Cieszyńskiego i Krzysztofa Stelmaszyka, którzy w specjalnym, świątecznym Oratorium wyśpiewują świąteczną ofertę nc+. Tego jeszcze naprawdę nie było!



„Carrefour zarządza: Magia świąt zaczyna się dziś” (Carrefour Polska)
Agencja: Saatchi&Saatchi Interactive Solutions

Jak to w reklamach, denerwujący zwierzak robi najlepszą robotę, szczególnie w okolicy Świąt.



„Jacobs - Babcia spełnia marzenia i uczy się driftu”

Niekonwencjonalne i zabawne podejście do tematu Świąt, który co rok spędza sen z powiek agencjom reklamowym.



„Empik - Najważniejsze znajdziesz w środku”
Agencja: Grey Group Poland

Paradoks naszych czasów polega na tym, że mając dostęp do coraz bardziej zaawansowanych technologii, narzędzi pomagających poszerzać naszą wiedzę, dających możliwość bliższego poznawania ludzi – wiemy o sobie coraz więcej, a znamy się coraz mniej.

Reklama Empiku przypominam nam o tym, co w życiu najważniejsze – o drugim człowieku, by zobaczyć, co w drugiej osobie jest wyjątkowe, by potraktować ją wyjątkowo. O tym również są święta, a o czym często zapominamy w ferworze zakupów, przygotowań świątecznych. Święta to czas, by pomyśleć o bliskich, porozmawiać z nimi, dowiedzieć się, co ich cieszy, a co trapi, aktywnie posłuchać, a nie tylko biernie obserwować. Jest wzruszająca, poruszająca i dająca do myślenia.


„Tyskie - Tyskiego najlepszego” (Kompania Piwowarska)
Agencja: Bardzo


Najlepsze tegoroczne, polskie kampanie świąteczne wskazali dla Wirtualnemedia.pl:
Paweł Fogt, managing director, 2012 agency
Danuta Nierada,  associate creative director, Saatchi&Saatchi Interactive Solutions
Marcin Wojtulewicz, creative director, San Markos
Małgorzata Sapeta, strategy planner, Eskadra
Emilia Czerwiec, copywriter, Schulz Brand Friendly
Sylwia Kaczorowska, copywriter, Schulz Brand Friendly
Daniel Przygoda, creative, VML Poland
Tomasz Włodarczyk, art director, Ogilvy&Mather
Agnieszka Koćmierowska, creative group head, Ogilvy&Mather
Magdalena Kacprzyńska, managing director, Woopa
Ewa Cymer, CEO / creative director, Peppermint

Dołącz do dyskusji: Allegro, Empik, Tyskie, Tymbark z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (wideo)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Piwosz Tyskiego nawet nie powącha. To szczyny powstałe z wody, spirytusu i aromatu piwa, a nie PIWO!
odpowiedź
User
nienawidzę reklam.
Chce się Ż-ygać
odpowiedź
User
pavv
Żaden piwosz nawet nie powącha tyskiego bo to napój piwopodobny powstały na bazie wody, spirytusu i aromatu piwa identycznego z naturalnym!
odpowiedź