SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro jak Google: samoobsługowe reklamy w wynikach wyszukiwania

Allegro.pl wprowadza samoobsługowy, zautomatyzowany system zakupu przez sprzedawców reklam ofert w wynikach wyszukiwania. Na razie usługa Ads Allegro działa w aplikacji mobilnej, w najbliższych dniach pojawi się w standardowej wersji serwisu.

W ramach systemu Ads Allegro każdy sprzedawca może wykupić prezentację swojej oferty (oznaczonej jako sponsorowana) u góry listy z wynikami wyszukiwania na zapytanie związane z nią tematycznie.

Jak to działa? Sprzedawcy wybierają oferty do promowania, ustawiają stawkę za kliknięcie oraz miesięczny limit wydatków na reklamy ads.allegro. Od tego momentu ich oferty specjalnie oznaczone są jako promowane na Allegro i znajdują się na samej górze listy wyszukanych produktów. Opłaty pobierane są w modelu CPC (za każde kliknięcie w link do oferty), a usługi można skorzystać z dowolnym budżetem.

Ads Allegro jest w pełni zautomatyzowane: sprzedawca nie musi wybierać kategorii, nie określa słów kluczowych i kreacji - system wykonuje to za niego, korzystając z tytułu i opisu oferty. Przy emisji reklam system uwzględnia bieżące zapytania do wyszukiwarki lub wybraną kategorię przez użytkowników (wkrótce dodane zostaną również profile behawioralne).

Za technologiczne aspekty Ads Allegro odpowiada firma Netsprint.

Przez ostatni miesiąc system był testowany na urządzeniach mobilnych przez kilkuset sprzedawców. We wtorek został udostępniony w aplikacji mobilnej Allegro, a w najbliższych dniach pojawi się w desktopowej wersji serwisu.

W październiku br. Allegro.pl odwiedziło 12,41 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Allegro jak Google: samoobsługowe reklamy w wynikach wyszukiwania

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl