Allegro zmienia zasady wystawiania ofert. Stawia na katalog

Od początku lipca na Allegro będą publikowane wyłącznie oferty, które zostały połączone przez sprzedawców z działającym na platformie katalogiem produktów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Allegro zmienia zasady wystawiania ofert. Stawia na katalog
Aplikacja mobilna Allegro, fot. materiały prasowe

W komunikacie dla sprzedawców Allegro zapowiedziało, że od 1 lipca każdą nową ofertę będzie można wystawić, dopiero po połączeniu jej z katalogiem produktów Allegro. Natomiast wystawione wcześniej oferty bez połączenia z katalogiem przestaną być widoczne dla kupujących.

- Chcemy, żeby Allegro stało się serwisem w pełni opartym na Katalogu produktów, dlatego będziemy wymagać, żeby 100 proc. ofert było z nim połączonych - uzasadnia platforma.

Wylicza sprzedawcom, że łączenie oferty z katalogiem ułatwia jej wystawienie. - Jeśli podasz kod EAN, Markę czy Model, pobierzesz z Katalogu komplet danych o produkcie. Nie musisz samodzielnie robić profesjonalnych zdjęć ani tworzyć opisów. Wystarczy, że określisz swoje warunki sprzedaży oraz opcje dostawy - wyliczono w komunikacie.

Zaznaczono, że oferty połączone z katalogiem są grupowane przez platformę, dzięki czemu liczba stron z wynikami wyszukiwania zmniejsza się o prawie 20 proc. Wskazano też inne zalety takiego rozwiązania.

- Masz więcej czasu na zarządzanie sprzedażą. W ofertach połączonych z Katalogiem klienci korzystają z opcji Zadaj pytanie o 60 proc. rzadziej. Zwiększysz sprzedaż. Twoje oferty, które wysyłasz poza Polskę, będą widoczne dla kupujących na rynkach zagranicznych - opisano.

Zmiana dotyczy głównej wersji Allegro (a nie Allegro Lokalnie), w której od kilku lat oferty mogą wystawiać wyłącznie użytkownicy z kontami firmowymi.

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. W lutym br. zanotowało 18,67 mln użytkowników, z których każdy spędził tam średnio 2 godziny i 37 sekund (według badania Mediapanel).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"