Allegro zmienia zasady wystawiania ofert. Stawia na katalog

Od początku lipca na Allegro będą publikowane wyłącznie oferty, które zostały połączone przez sprzedawców z działającym na platformie katalogiem produktów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Allegro zmienia zasady wystawiania ofert. Stawia na katalog
Aplikacja mobilna Allegro, fot. materiały prasowe

W komunikacie dla sprzedawców Allegro zapowiedziało, że od 1 lipca każdą nową ofertę będzie można wystawić, dopiero po połączeniu jej z katalogiem produktów Allegro. Natomiast wystawione wcześniej oferty bez połączenia z katalogiem przestaną być widoczne dla kupujących.

- Chcemy, żeby Allegro stało się serwisem w pełni opartym na Katalogu produktów, dlatego będziemy wymagać, żeby 100 proc. ofert było z nim połączonych - uzasadnia platforma.

Wylicza sprzedawcom, że łączenie oferty z katalogiem ułatwia jej wystawienie. - Jeśli podasz kod EAN, Markę czy Model, pobierzesz z Katalogu komplet danych o produkcie. Nie musisz samodzielnie robić profesjonalnych zdjęć ani tworzyć opisów. Wystarczy, że określisz swoje warunki sprzedaży oraz opcje dostawy - wyliczono w komunikacie.

Zaznaczono, że oferty połączone z katalogiem są grupowane przez platformę, dzięki czemu liczba stron z wynikami wyszukiwania zmniejsza się o prawie 20 proc. Wskazano też inne zalety takiego rozwiązania.

- Masz więcej czasu na zarządzanie sprzedażą. W ofertach połączonych z Katalogiem klienci korzystają z opcji Zadaj pytanie o 60 proc. rzadziej. Zwiększysz sprzedaż. Twoje oferty, które wysyłasz poza Polskę, będą widoczne dla kupujących na rynkach zagranicznych - opisano.

Zmiana dotyczy głównej wersji Allegro (a nie Allegro Lokalnie), w której od kilku lat oferty mogą wystawiać wyłącznie użytkownicy z kontami firmowymi.

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. W lutym br. zanotowało 18,67 mln użytkowników, z których każdy spędził tam średnio 2 godziny i 37 sekund (według badania Mediapanel).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku