SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro Pay z kolejnym rekordem. Już 12 proc. zakupów na Allegro za pożyczki

W drugim kwartale br. w ramach Allegro Pay udzielono pożyczek na kwotę 1,942 mld zł, o 53 proc. więcej niż przed rokiem. Z użyciem tej usługi realizowano zakupy stanowiące już 11,9 proc. łącznej sprzedaży brutto na Allegro. Czeska wersja platformy zyskała już ok. 600 tys. kupujących.

Pożyczki w ramach Allegro Pay posłużyły w zeszłym kwartale do zakupów na Allegro produktów za 1,603 mld zł. To 53 proc. więcej niż rok wcześniej.

Usługa osiągnęła swój kolejny rekordowy wynik, przy czym jej dynamika nieco zmalała. W pierwszym kwartale br. suma udzielonych pożyczek wyniosła 1,76 mld zł, o 82 proc. więcej niż przed rokiem.

Natomiast w całym ub.r. poprzez Allegro Pay pożyczono 5,5 mld zł, wobec 2 mld zł rok wcześniej (usługę uruchomiono jesienią 2021 roku). Wyniki mocno przekroczyły prognozy: Allegro spodziewało się, że w ub.r. sprzedaż pożyczek wyniesie ok. 4 mld zł.

12 proc. zakupów na Allegro finansowanych przez Allegro Pay

W zeszłym kwartale suma pożyczek z Allegro Pay stanowiła już 11,9 proc. łącznej sprzedaży brutto (GMV) na Allegro w Polsce wynoszącej 13,48 mld zł. Allegro w sprawozdaniu podkreśliło, że wskaźnik spodziewanych pożyczek, które nie zostaną spłacone przez kupujących, wynosi poniżej 1 proc.

W bilansie grupy Allegro na koniec czerwca br. było jedynie 290,5 mln zł pożyczek (35 proc. mniej niż przed rokiem), a kwartał wcześniej - 379,4 mln zł (po wzroście rok do roku o 4 proc.). Udzielone pożyczki firma sprzedaje bowiem udzielone pożyczki Aion Bankowi. Pod koniec ub.r. współpracę, obejmującą już wcześniej kredyty konsumenckie o różnej liczbie rat, poszerzono o wierzytelności z tytułu kredytów 30-dniowych, oferowanych w ramach Allegro Pay.

Od początku lipca przy zakupach finansowanych poprzez Allegro Pay jest pobierana prowizja od sprzedawców - w wysokości 0,43 proc. brutto (0,35 proc. netto) łącznej wartości zamówienia i kosztów wysyłki,  przy czym maksymalnie 6,15 zł brutto (5 zł netto). W ramach Allegro Pay mają też pojawić się usługi bankowe, w tym rachunki płatnicze i oszczędnościowe. Allegro współpracę w tym zakresie z Aion Bankiem podjęło na początku lipca br.

W Czechach już 600 tys. kupujących na Allegro

W maju br. Allegro uruchomiło czeską wersję swojej platformy, na którą przeniesiono działającej tam wcześniej e-sklepy Mall i CZC. Na koniec sierpnia na Allegro.cz było prawie 600 tys. kupujących, z których ponad 200 tys. korzystało z Allegro Smart! Mogli wybierać spośród ponad 150 mln ofert, z których ok. 50 mln udostępniało dostawy w ramach Smarta!

Tylko w drugim kwartale Allegro.cz zanotowało 56,7 mln zł sprzedaży brutto (GMV) i 3,2 mln zł przychodów. Skorygowana strata EBITDA platformy wyniosła 26,7 mln zł, do czego przyczyniło się przede wszystkim 17,2 mln zł kosztów marketingowych (m.in. promocji z darmowym korzystaniem z Allegro Smart!) oraz 12,5 mln zł wydatków pracowniczych i innych.

- W lipcu zrobiliśmy tzw. hard launch, zaczęliśmy mocno reklamować naszą ofertę i szacujemy, że trzy razy więcej towaru zostało sprzedane w trzecim kwartale niż w drugim. Bardzo ładnie rozwija się ta inwestycja - stwierdził Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro, w rozmowie z PAP Biznes.

Łączna sprzedaż brutto grupy Allegro wyniosła w minionym kwartale 743 mln zł, o 5,7 proc. mniej niż przed rokiem. Pion obejmujący Mall Group zanotował spadek o 12,1 proc. do 692,3 mln zł.

W związku z wydatkami na czeską wersję Allegro skorygowana strata EBITDA zagranicznego segmentu firmy pogłębiła się z 67,1 do 92,8 mln zł (z czego 66,2 mln zł przypadło na Mall Group).

Podwyżki cenników poprawiają zyskowność Allegro

Grupa Allegro liczy, że wprowadzone w ostatnich miesiącach podwyżki części opłat przełożą się na jej wyniki w trzecim kwartale. - Wprowadziliśmy w lipcu zmiany cenników, głównie dotyczyło to finansowania w ramach Smart! i subsydiowania dostaw do klientów Smart!. Te zmiany powodują, że szybciej rośnie skorygowana EBITDA w Polsce rok do roku. W trzecim kwartale spodziewamy się między 30-32 proc. wzrostu tego wskaźnika - powiedział PAP Biznes Jon Eastick.

- W czwartym kwartale spodziewamy się tradycyjnie nieco większych cen od strony dostawców, m.in. Inpostu, ale też większego zainteresowania konsumentów - zaznaczył.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W trzecim kwartale 2023 r. Allegro planuje wzrost sprzedaży brutto w Polsce na poziomie 10-11 proc. rok do roku, przy wzroście przychodów o 19-21 proc. i przyspieszeniu tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA do 30-32 proc. Za granicą wartość sprzedaży brutto ma zmaleć w trzecim kwartale o 10-12 proc., przychody będą o 32-34 proc. niższe, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 100-110 mln zł. Na poziomie skonsolidowanym Allegro szacuje wzrost sprzedaży brutto w trzecim kwartale na 8-9 proc. r/r, a przychodów na +3-5 proc. r/r.

- Jesteśmy praktycznie na końcu trzeciego kwartału, mamy więc bardzo wysoki poziom pewności, jakie będą wyniki w tym kwartale. Same wyniki są bardzo zadowalające biorąc pod uwagę sytuację makroekonomiczną i sytuację w biznesie - podkreślił Jon Eastick.

Jego zdaniem sytuacja ekonomiczna w Polsce będzie poprawiać się z miesiąca na miesiąc, więc prawdopodobnie konsumenci zaczną trochę więcej wydawać, nie będą w tym obszarze tak ostrożni jak w kilku ostatnich kwartałach. - Czy to nastąpi w czwartym kwartale i przed świętami to zobaczymy. To jest trudny moment, bo nie ma mocnych sygnałów, że nastrój konsumentów aż tak bardzo się zmienia, jeszcze na to czekamy - przyznał dyrektor finansowy Allegro.

- Szacunki ekonomistów o tym, że poprawi się sytuacja w drugim półroczu, potwierdziły się, ale wygląda na to, że nie w takim tempie jakie początkowo zakładali. Jest lepiej, ale jest to niewielka poprawa - dodał.

W zeszłym kwartale grupa Allegro przy wzroście przychodów o 8,5 proc. do 2,4 mld zł poprawiła rentowność netto z 63,5 mln zł straty do 119 mld zł zysku. Na platformach grupy Allegro w zeszłym kwartale zakupy zrobiło 18,5 mln użytkowników, o 36,6 proc. więcej niż przed rokiem. W Polsce liczba aktywnych kupujących zwiększyła się z 13,6 do 14,3 mln, do tego doszło 4,3 mln za granicą. Łączna wartość sprzedanych produktów sięgnęła 14,23 mld zł (10,3 proc. w górę rok do roku), a w przeliczeniu na kupującego - 3,03 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Allegro Pay z kolejnym rekordem. Już 12 proc. zakupów na Allegro za pożyczki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pr
Szczerze to jedna z najlepszych usług allegro. Raty PayU to coś czego nie ma nikt inny na rynku. W żadnym elektromarkecie itp. I przez to wolę kupić coś na raty PayU na 10% niż na raty w sklepie z niższym % chociażby z uwagi na to, że korzystając z przyznanego limitu mam towar OD RAZU kupiony a nie jestem zdany na łaskę algorytmu czy zgody kredytowej i najważniejsze - nie muszę wypełniać za każdym razem jakiś durnych wniosków i całej masy papierologii. Jest to bardzo irytujące w elektomarketach. Jak spojrzeć na tą usługę go jest ona bardzo podobna do karty kredytowej. Dla mnie płatności na allegro to lider w tej branży. I jestem ciekawy jak będzie wyglądać to co zapowiadał Brzoska z inpostu - że wprowadzą innowacje w skali świata jeżeli chodzi o płatności. Zobaczmy :)
odpowiedź