SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro podnosi prowizje od sprzedaży wyposażenia domu, zegarków i sprzętu fitness

Na początku września Allegro.pl podwyższy prowizje przy sprzedaży zegarków oraz w kategoriach Wyposażenie domu i ogrodu oraz Siłownia i fitness.

W kategorii Dom i Ogród - Wyposażenie prowizja zostanie podniesiona z 11 do 12 proc. Wyjątkiem jest podkategoria Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa, w której prowizja się nie zmieni: 7 proc. przy cenie do 100 zł, a przy wyższej - 7 zł plus 6 proc. od nadwyżki ponad 100 zł.

W kategorii Biżuteria i zegarki - Zegarki obecnie prowizja to 8 proc. Po zmianie będzie to:
- 10 proc. przy cenie przedmiotu do 200 zł,
- 20 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 200 zł przy droższych produktach.

W kategorii Sport i Turystyka - Siłownia i fitness (z wyjątkiem podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki) prowizja wynosi teraz 8 proc. Zostanie zmieniona na:
- 10 proc. dla przedmiotów w cenie do 150 zł,
- 15 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 150 zł dla droższych przedmiotów.

Ponadto wyrównana zostanie prowizja w dwóch podkategoriach dotyczących mebli:
- Dziecko > Pokój dziecięcy > Materace, Meble, Łóżka i kojce,
- Biuro i reklama > Meble Biurowe.

Prowizja będzie wynosić 10 proc., przy czym maksymalnie 100 zł. Obecnie jest to 10 proc. bez maksymalnej kwoty w kategorii Meble, a 9 proc. w pozostałych kategoriach meblowych.

Wszystkie nowe stawki zaczną obowiązywać 4 września.

- Nasze działania z cennikiem przewidują zarówno podwyżki, jak i obniżki opłat: niedawno zrezygnowaliśmy z opłaty za wystawienie produktu w niemal wszystkich kategoriach, co oznacza, że sprzedawcy nie ponoszą żadnego ryzyka prowadząc sprzedaż na naszej platformie - zaznacza Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

- W naszej polityce cenowej uwzględniamy specyfikę każdej nawet najmniejszej kategorii oraz szerszy kontekst rynkowy a zwłaszcza oczekiwania klientów, bo pamiętajmy, że to oni klikami i zakupami oceniają czy oferta jest wystarczająco atrakcyjna cenowo i czy jest w niej wszystko czego szukają. W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe - zapewnia Klimiuk.

Zmiany w regulaminie Allegro Smart!

Jednocześnie zmienią się nieco zasady wprowadzonego przed rokiem programu Allegro Smart!. Regulamin dla sprzedających zostanie określony w jednym załączniku

- Będzie on związany z nowym sposobem rozliczania kosztów dostawy Allegro Smart!, o którym informowaliśmy niedawno. Pojawi się nowe wymaganie dla sprzedawców, którzy mają lub chcą mieć dostawę Allegro Smart! w swoich ofertach - przekazywanie adresów e-mail klientów do InPost w poprawnej formie - zapowiedziano.

Ponadto do załącznika zostanie dodano lista opłat za usługi dodatkowe, które będą rozliczane przez Allegro, a nie jak do tej pory przez InPost. - Nie są to nowe opłaty - zmieni się tylko firma pobierająca opłaty (Allegro zamiast InPost) oraz sposób regulowania opłat. Teraz wygodnie opłacisz usługi dodatkowe przez zakładkę na swoim koncie - podkreśliło Allegro.

Pojawią się też nowe wytyczne dla sprzedających, które mają zapewnić większe zadowolenie kupujących. - Będziemy oczekiwać od sprzedających, aby odpowiadali na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin od otrzymania (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy) oraz udostępniali kupującym numery do śledzenia przesyłek w terminie wskazanym przez nich w ofertach. Ponadto dodamy informacje o panelu Jakość mojej sprzedaży - czyli narzędziu, w którym sprzedający może monitorować swoją jakość w ramach 6 poziomów, oraz warunek utrzymywania jakości co najmniej na poziomie “Neutralny”. Najwyższy poziom, jaki można uzyskać, to “Super +” - opisano.

Seria podwyżek prowizji na Allegro

W br. Allegro podniosło już prowizje w kilku innych sekcjach tematycznych. W maju w górę poszły stawki w kategoriach odzieżowych i mebli (jednocześnie ustalono maksymalne kwoty prowizji, ponadto zmieniono stawki prowizji w sekcji Akcesoria GSM oraz udostępniono nowe pakiety ofert ogłoszeniowych i opcji promowania ich.

Natomiast w połowie sierpnia podwyższono stawki prowizji w kategoriach obejmujących akcesoria samochodowe i zabawki oraz wprowadzono zmiany w programie Super Sprzedawca.

Według badania Gemius/PBI w lipcu br. przeglądarkowa wersja Allegro zanotowała 16,4 mln realnych użytkowników i 1,17 mld odsłon, a aplikacja mobilna - 3,39 mln użytkowników.

W ub.r. Allegro osiągnęło 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.

Dołącz do dyskusji: Allegro podnosi prowizje od sprzedaży wyposażenia domu, zegarków i sprzętu fitness

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mmm
mobilna przeglądarka yandex browser with protect, plus rozszerzenie adGuard adBlocker, z Chrome Webstore i wszystkie witryny sa czyste od rek lam :)
odpowiedź
User
Dobrosz
Sukinsyny. Mordują rynek
odpowiedź