SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Podwyżki dla sprzedawców na Allegro. Zdrożeją dostawy, reklamy i prowizje

W lutym Allegro podwyższy sprzedawcom ceny dostaw (także w ramach Allegro Smart!) i prowizje w niektórych podkategoriach. Więcej trzeba będzie też zapłacić za kliknięcia przez użytkowników w Oferty Sponsorowane.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Minimalne stawki za kliknięcie przez użytkowników w Ofertę Sponsorowaną, jeden z formatów reklamowych dostępnych w Allegro Ads, zostaną zwiększone się 12 lutego. W różnych kategoriach podwyżka wyniesie od 5 go 15 groszy. Ceny nie zmienią się natomiast w sekcjach Firma i Usługi oraz Nieruchomości.

U sprzedawców firmowych 12 lutego stawki minimalne zostaną automatycznie podwyższone. Natomiast u sprzedawców ze zwykłymi kontami stawki w aktualnych grupach reklam się nie zmienią, chyba że owe grupy będą edytowane. Wyższe stawki pojawią się w nowo tworzonych grupach.

Ponadto kwoty wyświetlane sprzedawcom w panelu Allegro Ads będą aktualizowane co trzy dni, a nie jak dotychczas co miesiąc. Nie wpłynie to na tryb wystawiania faktur. Sprzedawcy będą mogli ustawiać emisję reklama także w czeskiej wersji Allegro, uruchomionej wiosną ub.r.

CZYTAJ TEŻ: Allegro skraca blokady kupujących. Orlen Paczka poza Smartem! dla sprzedawców

Konta Ads4Brands zostaną natomiast udostępnione także producentom i właścicielom marek, a nie tylko partnerom agencyjnym. - Dzięki temu producenci i właściciele marek także będą mogli współpracować ze sprzedającymi - zapowiada Allegro.

Wyższe stawki za Allegro Smart!

Z końcem lutego zmienią się przedziały wartości zamówień i opłaty dla sprzedawców za dostawy zakupów w ramach Allegro Ads. Zamiast dziewięciu będzie sześć przedziałów (najwyższy już od 200, a nie jak obecnie od 300 zł),

Jedynie przy opcjach Allegro MiniPrzesyłka i Allegro Przesyłka Polecona będzie jeszcze jeden przedział wartości zamówienia: od 30 do 39,99 zł.

Przy dostawach do automatów paczkowych i punktów odbioru opłaty będą wynosiły od 1,29 do 8,69 zł. Najtańsze pozostaną te realizowane w ramach własnej usługi logistycznej Allegro One (do automatów paczkowych u punktów odbioru), Automat Pocztex oferowany przez Pocztę Polską i Automat Orlen Paczka Będą kosztować od 1,29 do 6,49 zł.

Obecnie stawki za metody Allegro One Punkt i Allegro One Box wynoszą od 0,79 do 4,19 zł. W przypadku dostaw do Paczkomatów InPost, automatów i punktów odbioru DHL jest to od 1,49 do 8,29 zł, przy czym maksymalnie 3,49 zł za każdą kolejną przesyłkę.

CZYTAJ TEŻ: Allegro bez Superceny Premium i reklam sprzedawców na Facebooku

Przy dostawach kurierskich opłaty będą wynosić od 0,59 do 11,49 zł. Najdroższe opcje, realizowane przez DPD, DHL i UPS, zdrożeją z przedziału 2,09-10,99 zł do 3,49-11,49 zł.

Przy wszystkich metodach dostaw (do automatów, punktów odbioru i przez kurierów) jeśli kupujący wybierze płatność przy odbiorze, Allegro doliczy sprzedawcy do opłaty 4,99 zł, ale taką kwotę dodatkowo zapłaci mu kupujący.

Stawka dla za każdą kolejną przesyłkę będzie wynosić tyle, co w przedziale 80-119,99 zł (obecnie jest równa tej w przedziale 80-99,99 zł).

Droższe dostawy także poza Allegro Smart!

Allegro podwyższy też opłaty za dostawy poza Allegro Smart! realizowane przez DPD, DHL, UPS, Orlen i Pocztę Polską. Będą obowiązywały od 29 lutego, a sprzedawcy w ofertach będą musieli je ustawiać od 6 lutego.

Poszczególne opcje będą kosztowały od 0,98 do 2 zł więcej niż teraz.

Równocześnie wzrosną stawki za usługi dodatkowe oferowane przez operatów logistycznych - zarówno za dostawy w ramach Allegro Smart!, jak i poza nim.

W nowych cennikach nie ma już opłat wynoszących 0,15 lub 0,25 proc. zadeklarowanej wartości przesyłki. Wszystkie stawki to konkretne kwoty.

Nowe prowizje od sprzedaży

29 lutego zaczną też obowiązywać, w niektórych podkategoriach z różnych sekcji, nowe stawki prowizji pobieranych od sprzedawców. W większości przypadków zostaną podwyższone.

Dom i ogród
- W podkategoriach Oświetlenie oraz Ozdoby świąteczne i okolicznościowe prowizja zmieni się z 10% netto (12,3% brutto) na 10,5% netto (12,92% brutto).
- W podkategorii Doniczki i osłonki prowizja zmieni się z 10% netto (10,46% brutto) na 9%, nie więcej niż 250 zł netto (11,07%, nie więcej niż 307,50 zł brutto).

Dziecko
- W podkategoriach Rowery i pojazdy, Zabawki (z wyłączeniem podkategorii Klocki) prowizja zmieni się z 10% netto (12,3% brutto) na 10,5% netto (12,92% brutto).
- W podkategoriach Nianie elektroniczne i monitory oddechu oraz Żywność dla dzieci prowizja zmieni się z 4,5% netto (5,54% brutto) na 5% netto (6,15% brutto).

Elektronika
W podkategoriach Drukarki i skanery, Tablety, AGD do zabudowy, Smartfony i telefony komórkowe prowizja zmieni się z 4% netto (4,92% brutto) na 4,5% netto (5,54% brutto)

Firma i usługi
- W podkategorii Materiały i akcesoria prowizja zmieni się z 9% netto (11,07% brutto) na 10% netto (12,30% brutto).
- W podkategoriach Przemysł energetyczny i Budownictwo przemysłowe prowizja zmieni się z 6% netto (7,38% brutto) na 7,5%, nie więcej niż 250 zł netto (9,23%, nie więcej niż 307,50 zł brutto).

Kolekcje i sztuka
- W podkategoriach Filatelistyka, Modelarstwo, Przedmioty ręcznie wykonane prowizja zmieni się z 9%, nie więcej niż 200 zł netto (11,07%, nie więcej niż 246 zł brutto) na 10%, nie więcej niż 200 zł netto (12,3%, nie więcej niż 246 zł brutto).
- W podkategoriach Złote monety kolekcjonerskie, Produkty inwestycyjne prowizja zmieni się z 3%, nie więcej niż 100 zł netto (3,69%, nie więcej niż 123 zł brutto) na 3%, nie więcej niż 30 zł netto (3,69%, nie więcej niż 36,90 zł brutto).

Prowizje będą identyczne dla dla licytacji od 1 zł bez ceny minimalnej oraz dla ofert „kup teraz”.

Kultura i sztuka
- W podkategorii Instrumenty prowizja zmieni się z 5%, nie więcej niż 200 zł netto (6,15%, nie więcej niż 246 zł brutto) na 6,5%, nie więcej niż 100 zł netto (8%, nie więcej niż 123 zł brutto).
- W podkategorii Gry w ramach kategorii Kody i doładowania prowizja zmieni się z 7% netto (8,61% brutto) na 4,5% netto na (5,54% brutto)

Moda
W podkategorii Biżuteria i zegarki prowizja aktualnie zależy od ceny końcowej produktu i wynosi:
- dla produktów do 300 zł: 10% netto (12,3% brutto),
- dla produktów powyżej 300 zł: 30 zł netto (36,90 zł brutto) + 6% netto (7,38% brutto) od nadwyżki ponad 300 zł.

Od 29 lutego prowizja będzie wynosić:
- dla produktów do 115 zł: 11% netto (13,53% brutto),
- dla produktów powyżej 115 zł: 12,65 zł netto (15,56 zł brutto) + 6% netto (7,38% brutto) od nadwyżki ponad 115 zł.

Motoryzacja
- W kategoriach Chemia, Części do maszyn i innych pojazdów prowizja wynosi obecnie 8,5%, nie więcej niż 110 zł netto (10,46%, nie więcej niż 135,30 zł brutto). Zmieni się na:
      8,5%, nie więcej niż 120 zł netto (10,46%, nie więcej niż 147,60 zł brutto) – dla ofert z parametrem Stan Nowy
       12%, nie więcej niż 120 zł netto (14,76%, nie więcej niż 147,60 zł brutto) – dla ofert z parametrem Stan innym niż Nowy.

- W kategoriach Odkurzacze, Szlifierki, Wiertarki i wkrętarki, Oleje silnikowe prowizja zmieni się z 5,5%, nie więcej niż 110 zł netto (6,76%, nie więcej niż 135,30 zł brutto) na 6%, nie więcej niż 120 zł netto (7,38%, nie więcej niż 147,60 zł brutto).

Sport i turystyka
- W ramach podkategorii Trening fitness, Trening siłowy, Pontony, Łodzie prowizja zmieni się z 9% nie więcej niż 100 zł netto (11,07% nie więcej niż 123 zł brutto) na 10% nie więcej niż 120 zł netto (12,3% nie więcej niż 147,60 zł brutto).
- W podkategorii Hulajnogi elektryczne, Deskorolki elektryczne, Rowery (z wyłączenie podkategorii Dziecięce) prowizja zmieni się z 6,5% nie więcej niż 100 zł netto (8% nie więcej niż 123 zł brutto) na 7,5% nie więcej niż 120 zł netto (9,23% nie więcej niż 147,60 zł brutto).

Supermarket
W kategoriach Karmy i Smakołyki w ramach kategorii Dla psów oraz Dla kotów prowizja zmieni się z 5% netto (6,15% brutto) na 6% netto (7,38% brutto).

Zdrowie
- W podkategoriach: Obuwie medyczne, Obuwie erotyczne, Bielizna i odzież erotyczna prowizja aktualnie zależy od ceny końcowej produktu i wynosi:
       dla produktów do 120 zł: 10% netto (12,3% brutto)
       dla produktów powyżej 120 zł: 12 zł netto (14,76 zł brutto) + 6% netto (7,38% brutto) od nadwyżki ponad 120 zł.

Od 29 lutego będzie wynosić:
       dla produktów do 115 zł: 11% netto (13,53% brutto)
       dla produktów powyżej 115 zł: 12,65 zł netto (15,56 zł brutto) + 6% netto (7,38% brutto) od nadwyżki ponad 115 zł.

- w podkategoriach Suplementy diety, Higiena jamy ustnej, Korekcja wzroku, Medycyna naturalna, Sprzęt i wyposażenie medyczne prowizja zmieni się z 9% netto (11,07% brutto) na 10% netto (12,30% brutto).

Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w listopadzie zanotowało 19,7 mln użytkowników oraz 2 godziny, 11 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (bez uwzględnienia Allegro Lokalnie).

Grupa Allegro, do której oprócz należą też Ceneo, eBilet oraz przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO CZ, w trzecim kwartale br. zwiększyła rok do roku przychody o 4,8 proc. do 2,43 mld zł, osiągając 241,7 mln zł zysku netto.

Dołącz do dyskusji: Podwyżki dla sprzedawców na Allegro. Zdrożeją dostawy, reklamy i prowizje

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jest
Znowu będzie narzekanie na allegro, a trzy miesiące później kolesie zapomną i będą się chwalić najnowszymi Mercedesami
odpowiedź
User
hank
Konmto na A mam od 19 bodaj lat. Kiedyś to było szlaenstwo, kupowałam, sprzedawałam swoje rzeczy. Osttani zakupo to książka uzywana na allegro lokalnie bodaj pól roku temu. Ceny na A są wyższe niż w zwykłych sklepach, więc się coraz mniej opłaca. Aukcji za dużo, nic nie idzie znależć. A wysylka bardzo podraża.
odpowiedź
User
Bolec1
Dziadostwo się zrobiło z tego allegro
odpowiedź