SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro uruchomiło dział do kampanii w modelu programmatic

Allegro zakończyło budowanie i wdrożenie własnego działu planowania i realizacji kampanii online w modelu programatycznym. Kilkuosobowy zespół pod kierownictwem Justyny Kulpy realizuje już własne kampanie. Platformę w jego uruchomieniu wspierała firma Stars.

Article

- Nasze aktywności w sferze programmatic do końca ubiegłego roku odbywały się w sposób zdywersyfikowany i we współpracy z domem mediowym. Podjęliśmy jednak decyzję o pełnej integracji in-house funkcji zakupu kampanii digital w modelu programmatic, tak by w jeszcze większym stopniu prowadzić działania data-driven w naszej skali działania - mówi Adam Szałamacha, brand group manager w Allegro, do którego raportuje nowy zespół.

W projekcie Allegro wspierane było przez specjalistów Stars, którzy odpowiadali za zaplanowanie i wdrożenie operacyjne całego projektu, w tym za pomoc w projektowaniu niezbędnych zasobów i dostosowaniu procesów biznesowych. Dla Stars był to już kolejny projekt z zakresu in-housing po projekcie dla Volkswagen Group Polska.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na czele zespołu In-House w Allegro stoi Justyna Kulpa, od 13 lat związana z Allegro. Do zespołu należą również m.in.: Ewa Czerska, Magdalena Mieszawska i Anna Zborowska.

- Udało nam się połączyć wiedzę nt. technologii stosowanych w naszej firmie i specyfiki kampanii Allegro z wiedzą nt. technologii i stosowania technik w zakupach programmatic na dużą skalę oraz jasnych procedur, które do naszej transformacji cyfrowej wniósł Stars - mówi Justyna Kulpa, brand management expert, jednocześnie odpowiedzialna za in-house w Allegro.

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w kwietniu br. serwis Allegro.pl zanotował 18,81 mln użytkowników i 64,4 proc. zasięgu, a jego aplikacja mobilna - 10,01 mln użytkowników i 34,3 proc. zasięgu.

W czwartym kwartale ub.r. grupa kapitałowa Allegro osiągnęła wzrost przychodów netto o 61,2 proc. do 1,3 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 84,8 proc. zysk netto zwiększył się ponad dwukrotnie, ze 123,9 do 260,6 mln zł.

W połowie br. Allegro zacznie instalować własne automaty do odbioru i nadawania przesyłek, do końca roku chce mieć ich 1,5 tys. Dostawą urządzeń zajmie się spółka Modern - Expo, z którą Allegro na początku marca podpisało list intencyjny.

Miesiąc wcześniej Allegro zapowiedziało, że uruchomi pod Warszawą centrum logistyczne o powierzchni ponad 65 tys. m2, w którym pracę znajdzie 1,2 tys. osób. W centrum zamierza realizować nową usługę logistyczną dla firm obejmującą m.in. przechowywanie, pakowanie i wysyłkę towarów. Usługa ma zostać wprowadzona w br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro uruchomiło dział do kampanii w modelu programmatic

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziom
a po co Allegro Stars skoro mają u siebie pionierów programmatic?
4 1
odpowiedź
User
Frodo
Dziewczyny na pewno super, tylko żadna z nich nie zajmowała się wcześniej programmatikiem. Ładny zespół zbudował Stars. Teraz się wszyscy będą uczyć.
2 2
odpowiedź
User
ojciec adamczyk
spoko zobaczymy jak i co pokaża
0 0
odpowiedź