SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na Allegro wyższe prowizje i nowe regulaminy

Allegro.pl od 31 lipca wprowadza zmiany w prowizjach w najbardziej popularnych działach typu Dziecko, Elektronika, Dom i ogród, Sport i Turystyka, Kultura i Rozrywka oraz Uroda. W niektórych podkategoriach prowizja wzrośnie nawet do 13 proc. Zmienią się także regulaminy dla kupujących i sprzedających.

Article

Zmiana prowizji dla sprzedających dotyczy działów: Dziecko, Elektronika, Dom i ogród, Firma i usługi, Kolekcje i sztuka, Sport i turystyka, Kultura i rozrywka oraz Uroda. W większości podkategorii prowizja wzrośnie z 8-11 nawet do 13 proc. Np. w podkategorii Meble w dziale Dziecko maksymalna kwota prowizji wzrośnie ze 100 zł do 200 zł. Natomiast dla podkategorii Akcesoria w tym dziale prowizja wyniesie 12 proc. (obecnie 8 proc.), ale nie więcej niż 80 zł.

Mniejszą prowizję zapłacą sprzedający w kategorii Dom i ogród i podkategorii Sprężarki i kompresory (spadnie ona z 7 do 6 proc.) oraz w podkategorii Piły -spadnie z 10 do 7 proc.

- W części przypadków będą to zwiększenia, a w części obniżki prowizji od sprzedaży. To pierwsza zmiana cennikowa od wielu miesięcy i jest bardzo prawdopodobne, że będzie to ostatnia taka zmiana w tym roku - zapewnia Allegro.

Allegro Ads dostępne dla wszystkich sprzedających

Zmieni się też regulamin dla sprzedających. Allegro dodaje zapis, że opis oferty, która bierze udział w akcji promocyjnej, może zawierać dodatkowe, istotne informacje (na przykład o sposobie dostawy). Z takiej możliwości skorzystają sprzedający, którzy podpiszą z platformą osobną umowę o współpracy.

Firma uwzględni również w regulaminie, że historia rachunku sprzedającego starsza niż trzy okresy rozliczeniowe, dostępna będzie w zakładce Rozliczenia z Allegro. Są w niej dane za ostatnie sześć lat. Wcześniej, aby dostać dane starsze niż trzy okresy rozliczeniowe, trzeba było do napisać do koncernu.

Również usługa Allegro Ads będzie od 31 lipca dostępna dla wszystkich sprzedających. Dostęp do sieci reklamowej Google Ads w panelu Allegro Ads będzie możliwy po wysłaniu takiej prośby do firmy.

Będzie więcej metod płatności

Kupujący również powinni zapoznać się ze zmianami w regulaminach, które przygotował dla nich Allegro. Jak zapewnia koncern, wkrótce kupujący będą mieć do wyboru więcej metod płatności za zakupy dzięki Allegro Pay.

Informacja o dostępności usługi Allegro Zapłać Później zostanie usunięta z regulaminu, bo koncern opisał ją w innym miejscu. Dostępna jest ona w ofertach z kategorii: Dziecko, Dom i ogród, Elektronika, Firma Kultura i rozrywka (z wyjątkiem kategorii Gadżety > Zegary i zegarki), Kolekcje i sztuka, Moda (z wyjątkiem kategorii Biżuteria i zegarki), Motoryzacja, Sport i turystyka, Supermarket, Uroda i Zdrowie.

Z tej opcji nie można skorzystać m.in. gdy wartość zamówienia jest wyższa niż potencjału zakupowego kupującego (maksymalnie do 1200 zł) lub niższa niż 40 zł, a także w sytuacji, kiedy sprzedający ma konto zwykłe Allegro, prowadzi działalność poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, a kupujący wybierze płatność przy odbiorze lub chce zrobić zakupy z konta firmowego.

Koncern zapewnia też, że w polityce ochrony prywatności uwzględni przetwarzanie danych, które gromadzi podczas rozmów na infolinii.

140 tys. kont firmowych na Allegro

Allegro to najpopularniejszy serwis e-commerce w Polsce. Według badania Gemius/PBI w maju br. zanotowało 18,38 mln realnych użytkowników, 1,76 mld odsłon oraz 16 minut i 33 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, a aplikacja mobilna Allegro - 4,83 mln użytkowników. Na początku br. Allegro w rankingu mierzącej ruch internetowy firmy Similarweb znalazło się na dziesiątym miejscu wśród platform e-commerce z całego świata.

Allegro.pl podało na początku lipca br., że na jego platformie działa obecnie 140 tys. kont firmowych i nadal ich przybywa.

Przychody firmy Allegro.pl z usług e-commerce zwiększyły się z 1,61 mld zł w 2018 roku do 2,08 mld zł, wpływy reklamowe - ze 128,1 do 165,69 mln zł, przychody ze sprzedaży towarów - z 62,79 do 115,21 mln zł, a pozostałe wpływy - z 25,95 do 30,42 mln zł.

Czytaj więcej: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na Allegro wyższe prowizje i nowe regulaminy

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
patriot
Allegro robi wszystko, by konto, które mam od niemal 20 lat, pozostało nieużywane.
odpowiedź
User
złodzielegro
Obniżają piły - pił nikt nie sprzedaje, ale za to można powiedzieć, że coś obniżyli :) Natomiast to, gdzie coś się sprzedaje - wycisnąć na maksa, jeszcze trochę i prowizje będą zżerać cały zysk.
odpowiedź
User
AW
Oto powód dlaczego nie warto sprzedawać firmy z bardzo dużym potencjałem funduszom private equity!!!
odpowiedź
User
Greg
Prawda jest taka, że dopóki ludzie nie przestaną robić zakupów na Alledrogo, tak monopoliści będą coraz częściej podnosić prowizje, a naiwni klienci będą płacić coraz wyższe ceny (no bo przecież żaden sprzedawca nie weźmie na siebie podwyżki prowizji, tak samo jak banki przerzuciły podatek bankowy na swoich klientów). Najwyższy czas przerzucić się na zagraniczne portale, eBay, AliExpress, Amazon. Zróbmy to wszyscy, a Alledrogo pozostanie jeden wybór: wrócić do normalnych niskich prowizji 1-5% albo ogłosić upadłość.
odpowiedź