Amazon bogaci się w czasie pandemii. Ponad 5 miliardów zysku w drugim kwartale roku

W drugim kwartale br. Amazon osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 88,91 mld dolarów - najwięcej w historii firmy. Mimo pandemii koronawirusa zyski netto wyniosły 5,2 mld dol. wobec 2,6 mld dol. rok wcześniej.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Amazon bogaci się w czasie pandemii. Ponad 5 miliardów zysku w drugim kwartale roku

Amazon mimo kryzysu spowodowanego pandemią Covid-19 osiąga rekordowe wyniki finansowe, wyższe niż prognozowali analityki z Wall Street. Szacowali oni, że koncern Jeffa Bezosa wypracuje przychody na poziomie 81,65 mld dolarów. Zaraportowane przychody za drugi kwartał br. wyniosły natomiast 88,91 mld dolarów, co stanowi wzrost o 40 proc. rdr. (w drugim kwartale 2019r. przychody Amazona wyniosły 63,4 mld dolarów).

Zysk netto Amazona wyniósł 5,2 mld dolarów wobec 2,6 mld dolarów rok wcześniej. Zysk na akcję osiągnął 10,30 dolarów wobec 5,22 dolarów przed rokiem. Giełdowi analitycy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 1,46 dolara.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szefowie-amazona-apple-facebooka-i-google-zeznawali-przed-kongresem-wideo ##

Przychody z usług chmurowych (Amazon Web Services) osiągnęły 10,81mld dolarów (+29 proc. rdr.).

Z reklam Amazon zarobił od kwietnia do czerwca br. 4,22 mld dol., co stanowi wzrost o 41 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2019 r.

Przychody z usług subskrypcyjnych (w tym Amazon Prime Video) wyniosły 6,02 mld dol., co oznacza wzrost o 28,7 proc. rdr.

Jedyne spadki dotknęły fizycznych sklepów Amazona, gdzie obroty były niższe o 13 proc. rdr.

W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Amazona wyniosły 75,45 mld dol., wobec oczekiwań 73,61 mld. Rozczarowujący okazał się jednak zysk na jedną akcję na poziomie 5,01 dol. wobec oczekiwanych 6,25 dol. W I kwartale przychody reklamowe Amazona wyniosły 3,91 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc. To wyższa dynamika wzrostu niż osiągnięta w tym samym okresie przez Google (12 proc.) oraz Facebooka (17 proc.). Z drugiej strony jednak kwota z reklam pozyskana przez Amazona wciąż pozostaje w tyle za wynikiem zanotowanym przez Google w wysokości 28 mld dol. oraz Facebooka (17,4 mld dol.).

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat