SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon opóźnia o miesiąc dostawy zakupionych produktów. Priorytetem towary pierwszej potrzeby

Koncern Amazon zapowiedział, że dostawy milionów produktów zakupionych na platformie zostaną znacząco opóźnione, aż do 21 kwietnia 2020 r. To skutek rosnącej lawinowo liczby zamówień na platformie. Priorytetem są towary pierwszej potrzeby w obliczu szerzącej się pandemii koronawirusa. Opóźnienia dotkną przede wszystkim użytkowników w USA, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Francji.

fot. Shutterstock.comArticle

W ubiegłym tygodniu Amazon zapowiedział w mediach społecznościowych, że w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii dostawy niektórych zakupów dokonywanych na platformie ulegną znacznym opóźnieniom.

Dostawy na koniec kwietnia 2020 r.

Amazon wyjaśnił, że opóźnienia są związane z lawinowo rosnącą liczbą zamówień w serwisie będących konsekwencją rozszerzającej się pandemii koronawirusa.

Koncern zapowiedział, że opóźnienia w dostawach będą dotyczyły produktów, które nie są towarami pierwszej potrzeby, na liście są m.in. wyroby elektroniczne, zabawki czy urządzenia gospodarstwa domowego. Priorytet będą miały natomiast produkty z segmentu żywności, higieny oraz chemii gospodarczej.

Amazon informuje, że w wybranych kategoriach towarów opóźnienia sięgną końca kwietnia 2020 r., w komunikacie wymieniono datę 21 kwietnia. Długie oczekiwanie na dostawy obejmie nie tylko zwykłych użytkowników platformy, ale także tych korzystających z płatnego systemu Amazon Prime, którzy do tej pory byli traktowani lepiej w zakresie terminów dostarczania zakupów.

W niedzielę Amazon rozszerzył listę rynków dotkniętych opóźnieniami w dostawach. Do USA i Wielkiej Brytanii dołączyły Włochy i Francja.

Sprzedawcy pod kreską

Zapowiedź Amazona wywołała znaczne zaniepokojenie u ok. 250 tys. sprzedawców oferujących w serwisie towary, których dostawy mają być mocno opóźnione. Jak podają media wielu z nich przewiduje, że taka sytuacja może dla nich oznaczać bankructwo i koniec biznesu.

Rosnąca fala zakupów online związana z pandemią koronawirusa sprawia, że system logistyczny Amazona przestaje być wydolny. Dlatego niedawno koncern ogłosił że poszukuje w sumie ponad 100 tys. nowych pracowników potrzebnych w dostawach produktów do odbiorców, a także w sortowniach i centrach logistycznych Amazona.

W całym 2019 r. Amazon zanotował wzrost sprzedaży o 20 proc. do poziomu 280,5 mld dol. w porównaniu z 232,9 mld dol. osiągniętych w roku 2018. W ciągu roku koncern wypracował zysk operacyjny w wysokości 14,5 mld dol. (12,4 mld rok wcześniej), zaś zysk netto osiągnął poziom 11,6 mld dol. w porównaniu z 10,1 mld z 2018 r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amazon opóźnia o miesiąc dostawy zakupionych produktów. Priorytetem towary pierwszej potrzeby

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl