SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon potroił zysk. Reklamy rosną mocniej od subskrypcji

W zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 12,6 proc. do 143,08 mld dolarów zysk netto Amazona podskoczył z 2,87 do 9,88 mld dolarów. Przychody reklamowe koncernu rosną dużo mocniej niż te z usług subskrypcyjnych na czele z Amazon Prime.

Kwartalne przychody Amazona z usług zwiększyły się rok do roku z 67,76 do 79,91 mln dolarów, znacznie bardziej niż te ze sprzedaży produktów (z 59,34 do 63,17 mld).

Sprzedaż we własnym e-sklepie koncernu wzrosła o 7 proc. do 57,27 mld dolarów, ta wypracowana przez zewnętrznych sprzedawców na jego platformie - o 20 proc. do 34,34 mld, a w sklepach stacjonarnych - o 6 proc. do 4,96 mld.

Z reklam 2 mld więcej niż z subskrypcji

W obszarze usług największą pozycją jest Amazon Web Services, z którego wpływy poszły w górę o 12 proc. do 23,06 mld dolarów. Dużo wyższą dynamikę osiągnęły przychody reklamowe - o 26 proc. do 12,06 mld dolarów. Z kolei sprzedaż usług subskrypcyjnych, na czele z Amazon Prime, wzrosła o 14 proc. do 10,17 mld dolarów.

Mniejsza strata poza USA i Kanadą

W USA i Kanadzie kwartalne przychody Amazona poszły w górę z 78,84 do 87,89 mld dolarów, a przy dużo niższym wzroście kosztów operacyjnych (z 79,25 do 83,58 mld) rentowność operacyjna poprawiła się o 4,7mld dolarów: 412 mln straty do 4,31 mld zysku. - Korzyści z przejścia w Stanach Zjednoczonych z jednej, ogólnokrajowej sieci dostaw do ośmiu odrębnych regionów przekraczają nasze optymistyczne oczekiwania - podkreślił w komunikacie Andy Jassy, szef koncernu.

Na pozostałych rynkach wpływy zwiększyły się z 27,72 do 32,14 mld dolarów, a strata operacyjna skurczyła z 2,47 mld do 95 mln dolarów. Korzystne dla firmy okazało się osłabienie dolara wobec wielu innych walut - bez uwzględnienia zmian kursów walutowych wzrost wyniósł 11 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W ujęciu trzech kwartałów przychody w USA i Kanadzie poszły w górę z 222,52 do 247,31 mld dolarów, a rentowność operacyjna - z 2,61 mld straty do 8,42 mld zysku. Na pozostałych rynkach przy wzroście wpływów z 83,54 do 90,96 mld dolarów strata operacyjna zmalała z 5,52 do 2,24 mld, natomiast Amazon Web Services przy wzroście sprzedaży z 58,72 do 66,55 mld dolarów zanotował minimalny spadek zysku operacyjnego (z 17,64 do 17,46 mld).

Koszty 6 proc. w górę, mniej na marketing

Wydatki operacyjne Amazona w zeszłym kwartale zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - o 5,9 proc. do 131,89 mld dolarów. Koszty sprzedaży wzrosły z 70,27 do 75,02 mld dolarów, dostaw - z 20,58 do 22,31 mld, a technologii i infrastruktury - z 19,48 do 21,2 mld.

Koncern ograniczył natomiast wydatki na sprzedaż i marketing (z 11,01 do 10,55 mld dolarów) oraz ogólne i administracyjne (z 3,06 do 2,56 mld). Jego kwartalny zysk operacyjny poszedł w górę z 2,52 do 11,19 mld dolarów, a zysk netto - z 2,87 do 9,88 mld (w przeliczeniu na akcję: z 28 do 94 centów).

Z kolei w ujęciu trzech kwartałów przy wzroście przychodów z 364,78 do 404,82 mld dolarów i kosztów operacyjnych z 355,27 do 381,18 mld zysk operacyjny zwiększył się z 9,51 do 23,64 mld dolarów, a rentowność netto - z 3 mld straty do 19,8 mld zysku.

Wyniki koncernu w minionym kwartale okazały się lepsze od średniej prognoz analityków, wynoszącej 141,53 mld dolarów przychodów, 11,6 mld wpływów z reklam i 58 centów zysku netto na akcję.

Po publikacji tych wyników akcje Amazona w handlu posesyjnym drożały o ponad 5 proc. Na koniec czwartkowej sesji kurs koncernu wynosił 119,57 dolarów, o 42 proc. więcej niż na koniec ub.r.

Koncern spodziewa się, że w czwartym kwartale zanotuje od 160 do 167 mld przychodów. Oznaczałoby to wzrost rok do roku o ok. 9 proc.

Dołącz do dyskusji: Amazon potroił zysk. Reklamy rosną mocniej od subskrypcji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl