SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ambasadorka USA do europosłanki PiS: TVN to nie WSI, powinna się Pani wstydzić

- Trzaskowski boi się debaty z Polakami. Woli ustawioną debatę w WSI 24 i niemieckim Onecie - oceniła w niedzielę na Twitterze europosłanka PiS Beata Mazurek. - Dobrze Pani wie, że szerzy Pani coś, co jest absolutnym kłamstwem, sugerując że TVN to WSI. Powinna się Pani wstydzić - odpowiedziała jej w poniedziałek Georgette Mosbacher, ambasador USA w Polsce.

Fot. Twitter.com/Georgette MosbacherArticle

W niedzielę Beata Mazurek, od połowy ub.r. europosłanka, a wcześniej m.in. wicemarszałek Sejmu i rzeczniczka prasowa PiS, skomentowała na Twitterze wpis informujący, że Rafał Trzaskowski nie weźmie udziału w poniedziałkowej debacie wyborczej organizowanej przez TVP.

- Trzaskowski boi się debaty z Polakami. Woli ustawioną debatę w WSI 24 i niemieckim Onecie. To przykład pogardy dla wyborców z mniejszych miejscowości. Mieszkańcy Końskich i Polacy już niedługo wystawią mu rachunek - stwierdziła Mazurek.

W zeszły czwartek na wspólną debatę z Trzaskowskim w TVN, Onecie i WP nie zgodził się Andrzej Duda. W konsekwencji w TVN24 w porze zaplanowanej na debatę wyemitowano wywiad Monik Olejnik z prezydentem Warszawy.

W poniedziałek przed południem do wpisu europosłanki PiS odniosła się Georgette Mosbacher, ambasador USA w Polsce.

- Dobrze Pani wie, że szerzy Pani coś, co jest absolutnym kłamstwem, sugerując że TVN to WSI. Powinna się Pani wstydzić. To jest poniżej godności osoby, która reprezentuje Polaków - oceniła.

Do wpisu Mosbacher szybko odniosła się Beata Mazurek. - Pani @USAmbPoland  nie wie Pani tego?1/2 A.Macierewicz pytany o twierdzenia raportu, że ITI powstał dzięki wojskowym służbom PRL, Macierewicz odesłał do wyjaśnień G. Żemka (taj. wsp.WSI), byłego dyr. FOZZ, przyznał on, że był agentem służb wojska PRL. W raporcie napisano /m.in., że wywiad wojskowy PRL „podejmował wysiłki powołania firmy telewizyjnej”. Celem powołania tego rodzaju firmy miało być ułatwienie plasowania agentury na Zachodzie - stwierdziła europosłanka

Zamieściła link do tekstu TVP.info opisującego, że w 2012 roku Antoni Macierewicz wygrał proces sądowy ze współzałożycielem Mariuszem Walterem, któremu nie podobało się, że polityk przypomniał o związku ITI z wojskowymi służbami specjalnymi PRL

- Jak wynika z dokumentów Instytutu Pamięci Narodowej, na pomysł stworzenia spółki ITI, która stworzyła telewizję TVN, rząd PRL wpadł w czasie stanu wojennego. W lutym 1983 r. Jerzy Urban osobiście rekomendował Czesławowi Kiszczakowi Waltera jako osobę odpowiednią do planowania „przedsięwzięć i operacji o znaczeniu propagandowym”, oraz główną siłę koncepcyjno-fachową przy „realizowaniu czarnej propagandy” przez komunistów – napisano w tekście.

W twitterowej dyskusji o tym wpisie wziął udział profil Kancelarii Sejmu. - Jeszcze chwila, a Pani Mazurek gotowa wywołać skandal dyplomatyczny - stwierdziła Agnieszka Rucińska z Platformy Obywatelskiej. - Skandal dyplomatyczny, bo pisze prawdę? Polityk we własnym kraju musi skulić uszy, bo ambasador innego państwa warknął? - spytano na profilu Kancelarii Sejmu.

- Ktoś się nie przelogował - skwitował to Kamil Dziubka z Onetu.

Mosbacher broniła już TVN

Georgette Mosbacher kolejny raz odpowiedział na zarzuty kierowane pod adresem Grupy TVN, która od połowy 2015 roku ma amerykańskiego właściciela: najpierw Scripps Networks Interactive, na początku ub.r. przejęty przez Discovery.

W połowie kwietnia w „Wiadomościach” TVP oraz programach TVP Info wyemitowano serię krytycznych materiałów o TVN i „Faktach”, podważające jej wiarygodność i niezależność. - „Fakty” TVN są częścią rodziny Discovery, amerykańskiej firmy notowanej na giełdzie papierów wartościowych w Nowym Jorku, której priorytetem jest przejrzystość, wolność słowa oraz niezależne i odpowiedzialne dziennikarstwo. Sugestie, że jest inaczej, są fałszywe - napisała Mosbacher na Twitterze.

- Dziennikarze Telewizji Polskiej są niezależni i nie poddają się naciskom politycznym. Niezależnie od tego kto wywiera tę presję - skomentował to Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Z kolei w lipcu ub.r. Georgette Mosbacher skrytykowała na Twitterze dołączenie w „Gazecie Polskiej” nalepki z napisem „Strefa wolna od LGBT”. - Jestem rozczarowana i zaniepokojona tym, że pewne grupy wykorzystują naklejki do promowania nienawiści i nietolerancji. Szanujemy wolność słowa, ale musimy wspólnie stać po stronie takich wartości jak różnorodność i tolerancja - stwierdziła, dodając tag „#WszyscyJesteśmyRówni”.

- Wolność oznacza, że ja szanuje Pani poglądy a Pani moje. Sprzeciwiamy się jedynie narzucaniu poglądów siłą. Bycie działaczem ruchu gejowskiego nie czyni nikogo bardziej tolerancyjnym. Polacy kochają wolność i znają od wieków słowo tolerancja. Dlatego wspierali powstanie USA - odpowiedział jej Tomasz Sakiewicz.

TVN w amerykańskich rękach od prawie pięciu lat

Grupa TVN do Grupy ITI należała do połowy 2015 roku. Została wtedy kupiona przez amerykańską firmę Scripps Networks Interactive, którą z kolei wiosną ub.r. przejął koncern Discovery. Zgadzając się na tę fuzję, Komisja Europejska zobowiązała nadawcę, żeby stacja TVN24 i TVN24 BiS nadal oferowała operatorom satelitarnym i kablowym za rozsądne ceny. Powołano wspólny zespół zarządzający TVN i Discovery Polska, prezesem i dyrektorem zarządzającym został Piotr Korycki.

Według sprawozdania złożonego w KRS w 2018 roku TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

Natomiast Discovery Polska w 2018 roku zanotowało spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczyła to spadkiem oglądalności jej stacji. W ub.r. koncern Discovery osiągnął wzrost wpływów o 6 proc. do 11,24 mld dolarów oraz zysku netto z 681 mln dolarów do 2,21 mld dolarów. W USA jego całoroczne wpływy zwiększyły się o 12 proc., a na rynkach zagranicznych zmalały o 3 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ambasadorka USA do europosłanki PiS: TVN to nie WSI, powinna się Pani wstydzić

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pytam dla kolegi
Czy Andrzej Duda będzie darł się dziś na wiecu, żeby Amerykanie nie wtrącali się w naszą politykę i nie wybierali nam prezydenta?
odpowiedź
User
trt
Cóz pani ambasador ma wąskie horyzonty i braki w historii Polski oczywiscie ze media media maja włascicieli a ci różne pochodzenie i sympatie Obecny kapitał ma pochodzenie zydowsko syjonistyczne o czym świadcza jego akcjonarjusze tak jak 95% mediów w USA
odpowiedź
User
Odpowiadam
Czy Andrzej Duda będzie darł się dziś na wiecu, żeby Amerykanie nie wtrącali się w naszą politykę i nie wybierali nam prezydenta?
TAK -odnośnie darcia .Nie Amerykanie tylko Niemcy!!!!
odpowiedź
User
Realista
Każdy zagraniczny koncern się bulwersuje jeśli skrytykuje się ich medium repolonizacja mediów jest konieczna i powinna być jak najszybsza dość ingerencji w nasze sprawy Putin Czy Erdogan od razu by tak zrobili myślicie że Trump by pozwolił na przejęcie mediów przez inny kraj
odpowiedź
User
pytam dla kolegi
Czy Andrzej Duda będzie darł się dziś na wiecu, żeby Amerykanie nie wtrącali się w naszą politykę i nie wybierali nam prezydenta?
TAK -odnośnie darcia .Nie Amerykanie tylko Niemcy!!!!


TVN to nie Niemcy. Niemcy akurat nie pozwalają sobie na publiczne szmacenie polskich władz. Amerykanie robią to notorycznie, oczywiście dotyczy to tylko władz pisowskich, które pewnie nie bez powodu traktowane są przez nich z buta jak figuranci w jakiejś kolonii. Czy znane są podobne reakcje ambasadorów USA w jakimkolwiek innym szanującym się kraju? A prezydent milczy.
odpowiedź