Amerykanie przeglądają newsy najczęściej w internecie

Dla połowy Amerykanów preferowaną platformą docierania do bieżących informacji są urządzenia cyfrowe. Mniej popularne są telewizja, radio i prasa - wynika z badań Pew Research Center.

km
km
Udostępnij artykuł:

Aż 84 proc. dorosłych Amerykanów twierdzi, że często lub czasami uzyskuje dostęp do newsów przy pomocy smartfona, komputera lub tabletu. 51 proc. deklaruje, że robi to często. Jest to co prawda niższy wskaźnik niż w 2020 roku (60 proc.), ale wciąż wyższy niż w przypadku telewizji, która zresztą też zanotowała spadek (z 40 do 36 proc.).

Natomiast zdecydowanie rzadziej badani kierują się w poszukiwaniu newsów do radia i prasy.

grafika

Respondentów zapytano także o preferowaną platformę docierania do bieżących informacji. Tutaj również najpopularniejsze okazały się urządzenia cyfrowe, na które wskazała połowa respondentów. Telewizję wybrało 36 proc., a radio i prasę - odpowiednio 7 i 5 proc. pytanych. Podobne wyniki odnotowano rok wcześniej.

grafika

Biorąc pod uwagę tylko urządzenia cyfrowe, w celu dotarcia do newsów Amerykanie najczęściej wykorzystują newsowe portale i aplikacje, wyszukiwarki oraz social media.

Portale i aplikacje newsowe to także najbardziej preferowane cyfrowe platformy służące do uzyskiwania dostępu do newsów. Wskazywane są one ponad dwukrotnie częściej niż wyszukiwarki i social media.

grafika

Konsumpcja newsów na poszczególnych platformach jest zróżnicowana w zależności od wieku, płci, rasy, pochodzenia etnicznego i wykształcenia. Przykładowo, Amerykanie do 50. roku życia częściej niż osoby starsze wykorzystują w tym celu urządzenia cyfrowe. Natomiast badani mający ponad 50 lat częściej niż młodsi wskazują telewizję.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w dniach 26 lipca - 8 sierpnia 2021 r., metodą internetową, na reprezentatywnej próbie 11 178 dorosłych mieszkańców USA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"