SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amerykańskie firmy tną wydatki na reklamy w magazynach, 417 mln dolarów strat u wydawców

W 2017 roku reklamodawcy w USA zmniejszyli swoje wydatki na reklamy w drukowanych magazynach do 6,1 mld dolarów - wynika z danych Association of Magazine Media. W konsekwencji przychody reklamowe wydawców spadły o 6,4 procent. Wśród firm które najbardziej obcięły budżety są Pfizer, Johnson & Johnson oraz Unilever.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Według raportu Association of Magazine Media (AMM) wydatki reklamowe w drukowanych magazynach wydawanych w USA u 50 największych reklamodawców zmniejszyły się z 6,5 mld w 2016 r. do 6,1 mld dol. w ub.r..

W konsekwencji przychody wydawców amerykańskich czasopism zmalały o 417 mln, co oznacza spadek rok do roku o 6,4 proc. Największe cięcia w swoich wydatkach na reklamy w magazynach wprowadził Pfizer zmniejszając je o 85 mln dol. do kwoty 369 mln. Koncern Johnson & Johnson przeznaczył na reklamy w tym segmencie 240,9 mln dol., mniej o 55 mln niż rok wcześniej. O 61,2 mln dol. spadły z kolei wydatki reklamowe firmy Unilever, do kwoty 158,5 mln dol.

Raport podkreśla, że są też reklamodawcy którzy nie wycofują się reklamowo z segmentu drukowanych magazynów i zwiększają swoje budżety na ten cel. Przykładami mogą być L’Oreal (wzrost o 15,7 mln do kwoty 683,7 mln dol.) czy Procter & Gamble, który w ub.r. wydał na reklamy 561 mln dol. zwiększając budżet rok do roku o 142 mln. Jednak według ekspertów AMM są to odosobnione przypadki wzrostów, które nie są w stanie zrekompensować ogólnej tendencji do zmniejszania wydatków reklamowych w segmencie drukowanych magazynów.

AMM zaznacza, że w sytuacji kurczących się budżetów reklamodawców wydawcy magazynów radzą sobie ze zmiennym szczęściem. Część była zmuszona zamknąć drukowane wydania (w ub.r. w USA zniknęło z kiosków 50 tytułów), większość zaś w mniej lub bardziej udany sposób próbuje przeprowadzać cyfrową transformację starając się ograniczać straty przychodów z papierowych wydań przez przeniesienie ich do segmentu internetowego. Na razie jednak jedynie nieliczni wydawcy odnieśli tutaj pełen sukces.

 

Dołącz do dyskusji: Amerykańskie firmy tną wydatki na reklamy w magazynach, 417 mln dolarów strat u wydawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl