SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amica w nowej kampanii zwraca uwagę na problem samotności i zgorzknienia seniorów

Wystartowała kampania firmy Amica, producenta sprzętu AGD. Działania „Amica for others” przygotowały C108 (dawniej Creaktive), Papert Pictures i Q&A Communications.

- Chcemy zwrócić uwagę na szerszy kontekst, jakim są relacje z innymi i problemy społeczne, jakim musimy stawić czoło w ciągle zmieniającym się świecie. Jednym z nich jest fakt, że coraz częściej żyjemy osobno. Skupiamy się na sobie, swoich problemach, nie mamy czasu pochylić się nad drugim człowiekiem, uwzględnić jego perspektywę i zrozumieć motywację jego działań. To powoduje zanikanie relacji – nie wiemy lub nie interesujemy się, kto mieszka obok, nie poznajemy swoich sąsiadów na klatce schodowej. Najdotkliwiej dotyka to grup, które nie do końca nadążają za pędem dzisiejszego świata - ludzi starszych. Ich samotność, alienacja jest coraz większym problemem społecznym - mówi o kampanii „Amica for others” Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki Amica.

Na potrzeby akcji przygotowano ponad 3-minutowy film, przedstawiający kilak scen z codziennego życia mieszkańców pewnego bloku. Na dole mieszka starsza pani, na górze matka z kilkuletnią córką. Seniorce doskwiera samotność, z trudem znosi także np. odgłosy zabaw dzieci. Po jednej z niemiłych sytuacji z udziałem starszej sąsiadki, pomocną dłoń wyciąga do niej dziewczynka z piętra wyżej.

„Amica for others”  obejmie także projekt badawczy we współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz działania angażujące w kanałach własnych (w kolejnych miesiącach).

Emisję etiudy zaplanowano od lutego do połowy marca, w kinach i na kanale YouTube marki.

Za koncept i realizację filmu odpowiada agencja C108 (dawniej Creaktive), za produkcję - Papert Pictures, a za działania PR agencja Q&A Communications. Film wyreżyserował Marcin Filipowicz.

„Amica for others” jest częścią wprowadzonej w ubiegłym roku strategii marki „Amica for living”. Zakłada ona skupienie się na rzeczywistych potrzebach konsumentów i tworzenie rozwiązań jak najbardziej użytecznych oraz odpowiadających na te potrzeby.

Dołącz do dyskusji: Amica w nowej kampanii zwraca uwagę na problem samotności i zgorzknienia seniorów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Przecież Tyskie już to zrealizowało. Od kilku miesięcy leci już ich reklama z tym samym insightem....
odpowiedź
User
X
I Tyskie o niebo lepsze. Tu masa stereotypow i łatwe do przewidzenia od pierwszej sekundy. Amica - obejrzyjcie Sanatorium miłości;) starszy człowiek to niekoniecznie zgorzknialy samotnik pomstujacy na hałasy u sąsiadów. I ta cisza przerywana tykaniem zegara... naprawdę?
odpowiedź
User
franek
Ktos sie przyinspirowal Tyskim tylko zamiast zrobic lepiej zrobil gorzej. Dzial marketingu dziwne ze zaakceptowal, agencja dziwne ze nie znala (jezeli nie znala).
odpowiedź