SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Angażujący rich mediowy format reklamowy w kampanii Kérastase - marki z grupy L’Oréal

Coraz więcej reklamodawców decyduje się wprowadzić do swoich działań digitalowych innowacyjne formaty reklamowe w celu precyzyjnego dotarcia do klienta. Do grona takich marek dołączyła Kérastase, która we współpracy z domem mediowym Starcom prowadzi kampanie z użyciem efektywnych rozwiązań VOX In-Image Ads.

Article

Kérastase od 1964 roku rozwija usługę pielęgnacji włosów w salonach fryzjerskich na całym świecie. Dzięki innowacyjnym formułom i bogatej w przełomy technologiczne historii, stała się pionierem w dziedzinie profesjonalnej pielęgnacji włosów i skóry głowy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Główne atrybuty marki to wysoka technologia, przyjemność i indywidualna diagnoza. Kérastase jako pierwsza korzystała z przełomowych odkryć Laboratoriów Zaawansowanych Badań L’Oreal. Oferuje swoim Klientom najbardziej zaawansowane technologicznie, dobierane do indywidualnych potrzeb, delikatne w konsystencji, o zmysłowym aromacie, profesjonalne produkty do pielęgnacji włosów. W Polsce dostępne w wybranych Salonach współpracujących z marką Kérastase.

Marka prowadzi szeroko zakrojone działania reklamowe, wykorzystując w tym celu wiele różnych kanałów komunikacji jak media społecznościowe, czy digital. To właśnie na ten ostatni obszar Kérastase stawia coraz mocniej, jednocześnie poszukując innowacyjnych rozwiązań reklamowych, które mogłyby być wdrożone w celu zwiększenia efektywności i atrakcyjności działań. Dlatego też firma podjęła decyzję o przetestowaniu rozwiązań oferowanych przez spółkę AdTech - VOX.

Ze względu na wysoką jakość ruchu i zapewnienie realizacji założonych KPI, format In-Image Ads jest coraz częściej wykorzystywany przez agencje mediowe na polskim i globalnym rynku. Starcom wspólnie z VOX zrealizował już z powodzeniem wiele kampanii dla swoich klientów, za każdym razem dokładnie analizując wszystkie czynniki i statystyki prowadzonych działań.

Starcom jest globalną agencją mediową należącą do jednego z największych na świecie holdingów reklamowych Publicis Group, z sukcesami realizującą zróżnicowane kampanie dla klientów z wielu branż, wykorzystując w tym celu również niestandardowe i innowacyjne rozwiązania. Stale poszukując nowych możliwości zwiększenia efektywności prowadzonych działań reklamowych dla swoich klientów, zarekomendował  firmie Kérastase rozwiązania VOX.

VOX umożliwia prowadzenie kampanii osadzonej na formacie In-Image Stripe z implementacją video. Pozwala to na wyświetlanie kreacji zajmującej 20% zdjęcia redakcyjnego, do której dodatkowo zaimplementowany jest spot klienta. Kreacje wykorzystywane na potrzeby kampanii mogą być w pełni rich mediowe i zawierać oprócz video także dźwięk, dzięki czemu jeszcze lepiej przyciągają uwagę odbiorcy.

Format In-Image Ads idealnie sprawdza się w  branży beauty, przynosząc reklamodawcom znacznie wyższe wskaźniki CTR, w porównaniu do kampanii display.

Najlepszym przykładem jest najnowsza kampania Kérastase, promująca kosmetyki dla mężczyzn z gamy KERASTASE GENESIS Homme.

- Mnogość bodźców, z którymi użytkownicy Internetu mierzą się każdego dnia powoduje, iż dotarcie do grupy docelowej staje się prawdziwym wyzwaniem. Dlatego też nieustannie poszukujemy kreatywnych i nieszablonowych sposobów na prowadzenie jakościowej komunikacji z odbiorcami marki. Stąd decyzja o przygotowaniu kampanii w oparciu o innowacyjny, rich mediowy format reklamowy, In-Image Ads od VOX - mówi Anna Flis - Kierownik Marki, Polska & Kraje Bałtyckie.

Kampania Kérastase wystartowała w maju b.r, z ukierunkowaniem na mobile web i desktop, z wykorzystaniem formatu In-Image stripe z implementacją video (rich media).

Gama Genesis Homme, której dotyczyła kampania, to odpowiedź marki na coraz większe zmartwienie wśród młodych mężczyzn, którzy potrzebują rozwiązania dającego efekt natychmiastowego pogrubienia i efektu pełniejszych włosów oraz działającego przeciw utracie gęstości włosów w perspektywie długoterminowej. Wypadanie włosów to nie tylko rezultat genów, ale także rutyny pielęgnacyjnej, a na rynku brakuje produktów, które odpowiadałyby na wspomniane 2 wyzwania jednocześnie.

Celem kampanii była emisja na zdjęciach redakcyjnych u wydawców premium, targetowanych według briefu klienta, na podstawie technologii rozpoznawania obrazu, zapewniającej 100 % bezpieczeństwa marki, 100% viewability. Wśród KPI ważnym było osiągnięcie CTR powyżej 0,5 % w trakcie emisji.

Jakość samego ruchu była na bieżąco monitorowana przez klienta, zarówno pod kątem współczynników  Google Analytics, jak i przy wykorzystaniu zewnętrznych narzędzi analitycznych. Wyniki prowadzonych analiz wykazują, że format In-Image Ads nie tylko przyciąga odbiorcę i dostarcza ruch z CTR wyższym niż w przypadku standardowych formatów i bardzo niskim czynnikiem odrzuceń, ale przede wszystkim realnie wpływa na realizację założonych KPI kampanii, w postaci zwiększenia widoczności i zasięgu - na czym reklamodawcy zależało najbardziej.

VOX jest międzynarodową spółką Adtech, wchodzącą w skład grupy kapitałowej Hybrid.ai i oferującą innowacyjne rozwiązania, takie jak kompleksowy ekosystem reklamowy z autorskimi formatami In-Image Ads. Umożliwiają one emisję reklam w zdjęciach redakcyjnych. Formaty te wykorzystują do działania sztuczną inteligencję i technologię computer vision, a także analizę semantyczną i machine learning. Pozwala to rozpoznawać elementy widniejące na zdjęciach, grafikach i wideo, a w efekcie na targetowanie kontekstowe reklam. Charakteryzują się one także wysoką efektywnością. VOX jako spółka stosuje autorskie zaawansowane algorytmy wpływające na jakość pozyskiwanego ruchu i mocno walczy z fraudami na rynku reklamowym, dlatego format ten jest w pełni bezpieczny dla reklamodawców i bardzo często wykorzystywany nie tylko w działaniach brandingowych, ale także w kampaniach marek premium takich jak Kerastase.