Answear.com: wpływy 55 proc. w górę, 8,8 mln zł zysku, więcej na marketing

E-sklep odzieżowy Answear.com w pierwszej połowie br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 55,6 proc. do 269,6 mln zł i zysku netto z 2,52 do 8,76 mln zł. Mocniej rośnie biznes platformy za granicą.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Answear.com: wpływy 55 proc. w górę, 8,8 mln zł zysku, więcej na marketing

Wpływy Answear.com w Polsce w zeszłym półroczu zwiększyły się rok do roku o 41,2 proc. do 75,1 mln zł. Przychody w innych krajach Unii Europejskiej poszły w górę o 66,6 proc. do 153,1 mln zł, a na Ukrainie - o 47 proc. do 41,3 mln zł.

Answear.com oprócz Polski działa w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, są to Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Ukraina i Grecja.

- W I poł. 2021 zanotowaliśmy 71 mln odwiedzin, a rosnący współczynnik konwersji do 2,21% w pierwszej połowie 2021 r. przekłada się bezpośrednio na zwiększenie liczby zamówień składanych przez naszych klientów. Szczególnie ważny jest wzrost średniej wartości zamówienia: poprawa tego parametru przekłada się na rentowność firmy, ponieważ przy stałym koszcie wysyłki i płatności, bezpośrednie koszty sprzedaży jednostkowego zamówienia są w ujęciu procentowym niższe dla wyższych paragonów - napisał zarząd Answear.com w komentarzu do wyników.

- Tendencja wzrostu średniego paragonu powinna utrzymać się w latach następnych, zarówno poprzez zwiększanie udziału marek premium w ofercie, jak i intensyfikację działań marketingowych skierowanych na poprawę tego parametru - dodał.

grafika

Na Answear.com coraz więcej marek premium

Obecnie w ofercie Answear.com jest 116 tys. unikalnych produktów (z czego 9,4 tys. przypada na markę własną Answear LAB), wobec 85 tys. rok wcześniej.

Udział ubrań zwiększył się rok do roku z 51 do 54 proc., akcesoriów - z 18 do 19 proc., a obuwia zmalał z 31 do 27 proc. Marki premium zanotowały wzrost udziału z 42 do 51 proc., marki ze średniego przedziału cenowego - spadek z 30 do 26 proc., a marki tanie - spadek z 28 do 23 proc.

Przychody ze sprzedaży marki Answear LAB zwiększyły się z 13,6 do 14,5 mln zł.

15 proc. sprzedaży na marketing

Koszty operacyjne Answear.com wzrosły ze 164,84 do 255,83 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów - ze 102,68 do 148,71 mln zł.

Nakłady na usługi obce poszły w górę z 24,64 do 35,96 mln zł, a na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - z 13,81 do 24,7 mln zł.

- Rosnące przychody ze sprzedaży przy jednoczesnej poprawie marży pozwoliły na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 15,1 proc. sprzedaży online w I poł. 2021 wobec 11,1 proc. w I poł. 2020. Dzięki temu Answear.com zrealizował w okresie objętym sprawozdaniem dwie szerokozasięgowe kampanie medialne w TV i video on-line, co jest osiągnięciem bez precedensu w historii firmy - opisał zarząd.

- Pomimo znaczącego wzrostu wydatków marketingowych, dzięki wzrostowi skali działalności oraz rozwodnieniu kosztów stałych, Answear.com uzyskał rentowność na poziomie EBITDA w wysokości 6,5 proc. przychodów ze sprzedaży. Obok wzmocnienia trendu wzrostu sprzedaży, pierwsze półrocze 2021 to okres kontynuacji intensywnych działań i wysiłków całej organizacji skierowanych na systematyczne poprawianie kluczowych wskaźników operacyjnych - dodał.

W samym drugim kwartale br. przychody Answear.com zwiększyły się rok do roku ze 103,79 do 146,13 mln zł, koszty operacyjne - z 91,65 do 138,84 mln zł, natomiast zysk operacyjny zmalał z 13,51 do 7,21 mln zł, a zysk netto - z 9,98 do 5,72 mln zł.

Answear.com na warszawskiej giełdzie

W styczniu br. Answear.com zadebiutował na rynku głównym warszawskiej giełdzie, z emisji nowych akcji w ofercie pierwotnej spółka pozyskała 44,8 mln zł netto.

W środę na koniec sesji za akcję Answear.com płacono 35,40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 608,5 mln zł. 59,93 proc. kapitału firmy ma Forum X FIZ.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych