Universal Music wprowadza aplikację Universal Music Artists. Pozwala artystom śledzić dane z serwisów streamingowych

Należąca do koncernu Vivendi wytwórnia Universal Music udostępniła aplikację o nazwie Universal Music Artists. Dzięki niej twórcy i wykonawcy nagrywający dla Universal Music mogą śledzić w jednym miejscu statystyki dotyczące odtworzeń w muzycznych serwisach streamingowych, a także dane pochodzące z platform społecznościowych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Universal Music wprowadza aplikację Universal Music Artists. Pozwala artystom śledzić dane z serwisów streamingowych

O wprowadzeniu nowej aplikacji Universal Music Artists (UMA) poinformowano w komunikacie skierowanym do redakcji Wirtualnemedia.pl. Narzędzie dostępne jest w systemach iOS oraz Android.

W aplikacji artyści oraz menedżerowie związani współpracą z wytwórnią Universal Music mogą śledzić statystki ze Spotify, Apple Music, Amazona, YouTube, jak również z Facebooka, Instagrama i Twittera - wszystko w jednym miejscu. Według zapowiedzi w przyszłości do aplikacji będą dodawane kolejne serwisy - np. Deezer.

UMA ma umożliwiać artystom bieżącą obserwację najważniejszych statystyk z poziomu jednego miejsca – do tej pory każda platforma wymagała osobnego logowania.

grafika

W Universal Music Artists artyści i managementy będą mieli dostęp również do bardziej rozbudowanych statystyk oraz analiz poszczególnych utworów i klipów. W aplikacji dostępne są informacje o Top 40 piosenkach danego artysty. Istnieje możliwość sortowania po platformie, krajach, jak również sprawdzanie wyświetleń na YouTube globalnie i w konkretnych krajach. Dostępne są również dane demograficzne oraz te informujące o zaangażowaniu w serwisach streamingowych.

Producent wyjaśnia że UMA aktualizuje dane co 30 minut i wysyła powiadomienia push w czasie rzeczywistym, gdy utwór zostaje dodany do topowej światowej playlisty. Dzięki Universal Music Artists artyści i managementy mają otrzymywać także kompleksową informację, w której platformie społecznościowej interakcje z fanami są najlepsze.

grafika

- W Universal Music nie oglądamy się na konkurencję - to my wyznaczamy standardy na rynku muzycznym - zaznacza Sławomir Kochański, head of digital w Universal Music Polska. - Narzędzie takie jak UMA jest kolejnym naszym krokiem i przewagą konkurencyjną, jaką oferujemy naszym artystom. Warto być z nami. To już kolejny etap rewolucji w naszej firmie. Dążymy do tego, by nasze bieżące decyzje w dużej mierze wpierać analizą ogromnej ilości danych, do jakich mamy dostęp.

Koncern Vivendi, do którego należy Universal Music w I połowie br. miał przychody na poziomie 7,353 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 13,6 proc. W tym samym okresie zysk netto spółki zwiększył się o 40,8 proc. osiągając poziom 554 mln euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Brytyjski wydawca zwolnił 60 pracowników. To efekt działań Google

Brytyjski wydawca zwolnił 60 pracowników. To efekt działań Google

Kancelaria premiera w spocie ostrzega przed oszustwami "na wnuczka"

Kancelaria premiera w spocie ostrzega przed oszustwami "na wnuczka"

Marcin Sadowski z nowym stanowiskiem w Burda Media Polska

Marcin Sadowski z nowym stanowiskiem w Burda Media Polska

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI