Universal Music wprowadza aplikację Universal Music Artists. Pozwala artystom śledzić dane z serwisów streamingowych

Należąca do koncernu Vivendi wytwórnia Universal Music udostępniła aplikację o nazwie Universal Music Artists. Dzięki niej twórcy i wykonawcy nagrywający dla Universal Music mogą śledzić w jednym miejscu statystyki dotyczące odtworzeń w muzycznych serwisach streamingowych, a także dane pochodzące z platform społecznościowych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Universal Music wprowadza aplikację Universal Music Artists. Pozwala artystom śledzić dane z serwisów streamingowych

O wprowadzeniu nowej aplikacji Universal Music Artists (UMA) poinformowano w komunikacie skierowanym do redakcji Wirtualnemedia.pl. Narzędzie dostępne jest w systemach iOS oraz Android.

W aplikacji artyści oraz menedżerowie związani współpracą z wytwórnią Universal Music mogą śledzić statystki ze Spotify, Apple Music, Amazona, YouTube, jak również z Facebooka, Instagrama i Twittera - wszystko w jednym miejscu. Według zapowiedzi w przyszłości do aplikacji będą dodawane kolejne serwisy - np. Deezer.

UMA ma umożliwiać artystom bieżącą obserwację najważniejszych statystyk z poziomu jednego miejsca – do tej pory każda platforma wymagała osobnego logowania.

grafika

W Universal Music Artists artyści i managementy będą mieli dostęp również do bardziej rozbudowanych statystyk oraz analiz poszczególnych utworów i klipów. W aplikacji dostępne są informacje o Top 40 piosenkach danego artysty. Istnieje możliwość sortowania po platformie, krajach, jak również sprawdzanie wyświetleń na YouTube globalnie i w konkretnych krajach. Dostępne są również dane demograficzne oraz te informujące o zaangażowaniu w serwisach streamingowych.

Producent wyjaśnia że UMA aktualizuje dane co 30 minut i wysyła powiadomienia push w czasie rzeczywistym, gdy utwór zostaje dodany do topowej światowej playlisty. Dzięki Universal Music Artists artyści i managementy mają otrzymywać także kompleksową informację, w której platformie społecznościowej interakcje z fanami są najlepsze.

grafika

- W Universal Music nie oglądamy się na konkurencję - to my wyznaczamy standardy na rynku muzycznym - zaznacza Sławomir Kochański, head of digital w Universal Music Polska. - Narzędzie takie jak UMA jest kolejnym naszym krokiem i przewagą konkurencyjną, jaką oferujemy naszym artystom. Warto być z nami. To już kolejny etap rewolucji w naszej firmie. Dążymy do tego, by nasze bieżące decyzje w dużej mierze wpierać analizą ogromnej ilości danych, do jakich mamy dostęp.

Koncern Vivendi, do którego należy Universal Music w I połowie br. miał przychody na poziomie 7,353 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 13,6 proc. W tym samym okresie zysk netto spółki zwiększył się o 40,8 proc. osiągając poziom 554 mln euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu