Do Apple App Store wraca ważny przycisk

Apple przywróciło możliwość łatwego zgłaszania w sklepie App Store fałszywych i szkodliwych aplikacji za pomocą przycisku "Zgłoś problem".

km
km
Udostępnij artykuł:
Do Apple App Store wraca ważny przycisk

Do tej pory, chcąc zgłosić jakiś problem z aplikacją, np, że nie działa, jest szkodliwa czy fałszywa, użytkownicy urządzeń Apple musieli przejść dość skomplikowany proces.

W pierwszej kolejności konieczne było przewinięcie na sam dół zakładki "Aplikacje" lub "Gry" w App Store, gdzie po kliknięciu w odpowiedni przycisk następowało przekierowanie na inną stroną. Tam trzeba było ponownie się zalogować i dopiero wtedy pojawiał się wybór spośród opcji "Zgłoś podejrzaną aktywność", "Zgłoś problem z jakością", "Poproś o zwrot pieniędzy" oraz "Znajdź moje treści". Jednak żadna z nich nie zapewniała prostego sposobu na zgłoszenie oszustwa, a po wybraniu "Zgłoś podejrzaną aktywność" następowało jedynie przekierowanie do działu wsparcia Apple.

Co więcej, chcąc zgłosić "problem z jakością", nie można było pominąć zakupu danej aplikacji czy gry.

Sytuacja uległa zmianie wraz z aktualizacją systemu iOS do wersji 15. Przycisk "Zgłoś problem" po wielu latach powrócił na podstrony poszczególnych aplikacji w App Store, również tych darmowych.

Co prawda kliknięcie tego przycisku wciąż przekierowuje na inną stronę z wymaganym logowaniem, ale i tak jest to duże ułatwienie w porównaniu z dotychczasowym rozwiązaniem.

Poza tym, pojawiło się nowe rozwijane menu umożliwiające zgłaszanie naruszeń w App Store, a wśród dostępnych opcji jest "Zgłoś oszustwo".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"