SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

Apple, Google i Coca-Cola to trzy najbardziej wartościowe marki 2015 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. Skład na podium nie zmienił się od ubiegłorocznego zestawienia, na liście pojawiło się natomiast kilka nowych brandów.

Article

W porównaniu z ub.r. szczyt zestawienia Internbrand nie uległ zmianie. Najcenniejszą marką br. pozostaje Apple, którego wartość ocenia się obecnie na 170,2 mld dol. - oznacza to wzrost wartości marki o 43 proc. rok do roku. Miejsce na podium obronił też Google (wartość 120,3 mld dol., więcej o 12 proc.), a także Coca-Cola wyceniana na 78,4 mld dol. przy spadku wartości na poziomie 4 proc.

W pierwszej dziesiątce znalazły się także Microsoft, IBM, Toyota, Samsung i Amazon, który po raz pierwszy znalazł się w czołówce zestawienia z wynikiem 37,9 mld dol.

W tegorocznym rankingu Interbrand znalazło się pięć nowych marek: Lego (82 miejsce), PayPal (97), MINI (98), Moët & Chandon (99) oraz Lenovo (100). Ta ostatnia firma jest drugim przedstawicielem rynku chińskiego w zestawieniu - wcześniej na liście w ub.r. pojawił się koncern Huawei.

Najliczniej na liście Interbrand 2015 reprezentowane są firmy motoryzacyjne oraz technologiczne, które okupują wspólnie 28 pozycji. Z kolei marki z segmentu nowych technologii stanowią 33,6 proc. całości zestawienia.



Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
max
Podium widzę się utrzymuje i to z ogromnym wzrostem. Ale i toyota mocno podskoczyła. Chyba ich działania w kierunku bardziej ekologicznych samochodów zostały docenione.
11 8
odpowiedź
User
janusz
jak tak dalej pójdzie to Toyota jeszcze na podium wskoczy. ostatnio stawia bardzo na przyszłość i to pewnie dlatego wzrosły jej udziały.
9 8
odpowiedź