SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Arena.pl wraca jako serwis zakupowy, użytkownicy będą mogli zdobyć jego udziały

Pod znanym w polskim internecie adresem Arena.pl startuje nowa platforma e-commerce z opcją współwłasności, dzięki której aktywni kupujący i sprzedawcy mogą stać się właścicielami akcji spółki. - Nie mamy nic wspólnego z portalem Arena.pl, który działał w 2000 roku. Jesteśmy wielkim centrum handlowym w internecie, którego współwłaścicielami będą jego klienci - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Osowski, wiceprezes Arena.pl.

Po raz pierwszy Arena.pl pojawiła się w internecie w 2000 r. jako jeden z kilku młodych polskich portali internetowych (obok YoYo.pl, Ahoj.pl czy Hoga.pl). Projekt nie utrzymał się długo na rynku. W 2001 r. po sześciu miesiącach działalności arena.pl zanotowała 7,7 mln zł straty netto i jedynie 647 tys. zł przychodów. Do złej kondycji finansowej portalu przyczyniła się nieudana emisja akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych. W konsekwencji w sierpniu 2001 r. zapadła decyzja o likwidacji portalu.

Teraz, po 15 latach przerwy Arena.pl ma powrócić na rynek, przy czym w zmienionej formie. Informacje o uruchomieniu serwisu pojawiły się w mediach społecznościowych, potwierdził je też w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Osowski, wiceprezes spółki Arena.pl. Wyjaśnił, że obecna odsłona serwisu nie będzie w żaden sposób przypominać swojego poprzednika, tym razem będzie to bowiem platforma zakupowa, a nie portal informacyjno-rozrywkowy.

Paweł Osowski zapowiedział, że oficjalny start nowej Areny.pl przewidziano na środę, i wówczas zostaną zaprezentowane wszystkie informacje związane z projektem. Osowski zgodził się jednak zdradzić nam kilka szczegółów dotyczących zapowiadanego serwisu.

- Arena.pl to platforma zakupowa z ideą współwłasności, finansowana wyłącznie przez polski kapitał - podkreśla Osowski. - W środę zaprezentujemy szczegóły programu współwłasności. To pierwsze na świecie rozwiązanie, w którym każdy sprzedający i kupujący może stać się współwłaścicielem portalu Arena.pl, decydować o kierunkach jego rozwoju i uczestniczyć w podziale zysku. Wystarczy zbierać punkty za aktywność, jak w programie lojalnościowym. Spółka będzie notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i ma bardzo stabilne finansowanie - zaznacza Osowski, i jednocześnie odcina się od powiązań pomiędzy obecnym projektem a serwisem Arena.pl sprzed lat.

- Nowa Arena.pl - platforma zakupowa, pomimo, że dysponuje prawem do cenionej i lubianej domeny - nie ma nic wspólnego z portalem Arena.pl, który działał w 2000 roku - zastrzega menedżer. - Wtedy twarzą projektu była Kayah, dzisiaj mamy nowe gwiazdy i działamy na innym rynku - jesteśmy wielkim centrum handlowym w internecie, którego współwłaścicielami będą jego klienci.

Na Arena.pl oferowane produkty są podzielone na kilka kategorii: Dom i ogród, Dziecko, Elektronika, Pielęgnacja i zdrowie, Kultura, Moda, Motoryzacja oraz Sport i turystyka. Na głównej stronie prezentowane są towary z różnych kategorii w promocyjnych cenach. W regulaminie serwisu zaznaczono, że mogą w nim wystawiać i sprzedawać towary wyłącznie zarejestrowane podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki prawa handlowego. Paweł Osowski nie chce na razie zdradzić ile produktów jest obecnie dostępnych w ofercie serwisu odsyłając po szczegółowe informacje na środową konferencję prasową.

Komercyjną działalność Arena.pl wspierają trzy oddzielne serwisy tematyczne działające w tej samej domenie: Lifestyle.arena.pl, Akcja.arena.pl (publikujący głównie informacje sportowe i motoryzacyjne) oraz Biznes.arena.pl.



Paweł Osowski zdradza, że wejściu na rynek arena.pl będzie towarzyszyła kampania reklamowa. Za jej kreację odpowiada agencja Engine, a bohaterami reklam będą m.in. Mariusz Czerkawski i Tomasz Kuchar.

Zaplanowano m.in. emisję w telewizji dwóch spotów przygotowanych przez Film Produkcja. Za zakup czasu reklamowego w telewizji odpowiada dom mediowy Starcom, za komunikację w internecie - sieć reklamowa OAN, media społecznościowe obsługuje agencja Społem, a komunikację strategiczną - agencja Warsaw Consultants.

Dołącz do dyskusji: Arena.pl wraca jako serwis zakupowy, użytkownicy będą mogli zdobyć jego udziały

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alan Fioch
I bardzo dobrze. Cieszy mnie to niezmiernie.
odpowiedź
User
pavv
"Arena.pl to platforma zakupowa z ideą współwłasności..." czyli kolejna bańka internetowa.
odpowiedź
User
alek
Nowa arena.pl startuje co kilka lat. Domena jakaś nieszczęśliwa albo jej właściciel wieczny startupowiec z kasą na reklamę
odpowiedź