Od początku ataku Rosji na Ukrainę serwisy internetowe zanotowały 30 proc. wzrost oglądalności

Przez pierwsze cztery dni rosyjskiej agresji na Ukrainę spośród portali informacyjno-publicystycznych najwięcej użytkowników i najdłuższy średni czas korzystania osiągnął Onet. Interia była zasięgowo przed TVN24.pl, a RMF24.pl przed Gazeta.pl. W tym okresie serwisy internetowe zanotowały 30 proc. wzrost oglądalności.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Od początku ataku Rosji na Ukrainę serwisy internetowe zanotowały 30 proc. wzrost oglądalności

Inwazja rosyjska na Ukrainę przełożyła się na duży wzrost odwiedzalności serwisów i aplikacji z kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i lokalnych oraz o pogodzie).

Według badania Mediapanel od czwartku 24 do niedzieli 27 lutego zanotowały one 18,55 mln użytkowników, 61,82 proc. zasięgu (oczywiście z uwzględnieniem współodwiedzalności) oraz 54 minuty i 29 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

Tydzień wcześniej, od 17 do 20 lutego, platformy z tej kategorii miały 14,11 mln użytkowników, 47,05 proc. zasięgu oraz 20 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Informacjami mocniej interesują się młodsi internauci

Według danych z Mediapanelu od 24 do 27 lutego każdego dnia witryny i aplikacje z informacjami i publicystyką ogólną odwiedzało średnio 12,4 mln osób, wobec 8 mln tydzień wcześniej.

Procentowo najmocniej zwiększyła się liczba użytkowników takich platform w grupie wiekowej do 24 lat - o 66 proc. Natomiast średni czas korzystania przez internautów w wieku 25-44 lat wydłużył się ponad trzykrotnie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wojna-rosja-atak-ukraina-gdzie-ogladac-relacje-stacje-informacyjne-wyniki-ogladalnosci,7170027712444033a ##

- Analizując wzrosty pod kontem płci zauważamy, że o ile nieco silniejszy przyrost liczby osób korzystających z serwisów informacyjnych miał miejsce w przypadku mężczyzn (+34% wobec +29% w przypadku kobiet), to pod względem czasu korzystania wzrosty dotyczyły bardziej kobiet niż mężczyzn (wzrost o 188% wobec 149% w grupie mężczyzn) - opisano w komunikacie z danymi z Mediapanelu.

Onet przed WP.pl, Interia przed TVN24.pl

Czołowe witryny z kategorii informacyjno-publicystycznej w dniach 24-27 lutego zanotowały mniej więcej dwukrotny wzrost liczby użytkowników tydzień do tygodnia. Część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z tego obszaru odwiedziło 10,55 mln internautów, każdy spędził średnio 25 minut i 13 sekund, a analogiczna sekcja WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) miała 9,12 mln użytkowników oraz 23 minuty i 32 sekundy.

Na Interii (Grupa Polsat-Interia) część z informacjami i publicystyką ogólną osiągnęła 5,47 mln internautów oraz 15 minut i 46 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a na platformie TVN24 - 5,47 mln użytkowników oraz 14 minut i 4 sekundy średniego czasu.

W czołowe dziesiątce są dwa serwisy stacji radiowych. RMF24.pl odwiedziło 5,33 mln internautów, każdy spędził przeciętnie 7 minut i 8 sekund, a część informacyjno-publicystyczna Radiozet.pl miała 3,82 mln użytkowników oraz 2 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania.

W zestawieniu są też dwie witryny należące do Agory. Gazeta.pl w analizowanej kategorii miała 4,66 mln użytkowników oraz 10 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Wyborcza.pl - 4,29 mln użytkowników oraz 8 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania. Ten drugi serwis, jako jedyny w rankingu, zanotował niewielki spadek przeciętnego czasu spędzonego przez internautów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem