SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Audyt w TAI po reklamie „Gazety Polskiej” przez Michała Rachonia w „Minęła 20”

Wczoraj biuro audytu TVP rozpoczęło postępowanie w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej w sprawie kryptoreklamy na antenie TVP Info. Audyt wszczęto po wtorkowym wydaniu „Minęła 20”, w którym prowadzący Michał Rachoń promował tygodnik „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

W środę portal Wirtualnemedia.pl informował, że biuro audytu TVP uruchomiło postępowanie wobec wydawców i prowadzących magazynów publicystycznych TAI. Przyczyną wszczęcia procedury audytowej było nieodpłatne reklamowanie „Gazety Polskiej” w audycjach TVP Info.

Jak ustalił portal Wirtuanemedia.pl, o audycie zdecydowano po wtorkowym wydaniu programu publicystycznego „Minęła 20”, który prowadził Michał Rachoń.

W trzeciej części odcinka gośćmi Rachonia byli publicyści Jerzy Jachowicz i Piotr Lisiewicz. Mieli oni skomentować wywiad prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego dla „Gazety Polskiej”, który przeprowadzili Katarzyna Gójska-Hejke i Michał Rachoń.

- Jarosław Kaczyński udzielił wywiadu „Gazecie Polskiej”. „Gazeta Polska” od rana w kioskach, dziś dostępne w mediach fragmenty tego wywiadu - zaczął rozmowę Michał Rachoń. Tygodnik ukazuje się w środę, ale gospodarz „Minęła 20” egzemplarz gazety miał w studiu dzień wcześniej. Uniósł ją do góry i zaprezentował okładkę do kamery.

Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w TVP uznano wtorkową zapowiedź oraz gest Rachonia za kryptoreklamę tego tytułu prasowego. To właśnie dlatego biuro audytu rozpoczęło postępowanie, które ma wykazać, czy takie działania miały miejsce w przeszłości.

W zeszłym tygodniu w sprzedaży dostępne było wydanie tygodnika „Sieci” z rozmową z Jarosławem Kaczyńskim. Wywiad był omawiany na antenie TVP Info, ale gazety nie promowano w taki sposób.

Warto dodać, że o wywiadzie z Kaczyńskim dla „Gazety Polskiej” Michał Rachoń rozmawiał również z europosłem Jackiem Saryusz-Wolskim w pierwszej części wtorkowego wydania „Minęła 20”, a także we wczorajszym odcinku wieczornego programu TVP Info (wśród komentatorów był m.in. redaktor naczelny „Gazety Polskiej” Tomasz Sakiewicz).

Nie udało nam się uzyskać komentarza Michała Rachonia.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział TVP Info w rynku telewizyjnym wyniósł 3,96 proc.

W 2016 roku TVP zanotowała 180 mln zł straty. Udział Grupy TVP w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2016 roku wyniósł 29,38 proc..

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Audyt w TAI po reklamie „Gazety Polskiej” przez Michała Rachonia w „Minęła 20”

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krytyk
Pluralizm się wysypał, za mało mediów SKOK-owych
59 17
odpowiedź
User
Katolicka moralność
Co się dziwić. Rzecznik PiSu, funkcjonariusz partyjny ma taką katolicką moralność że ide o zakład że nie widzi w swoim zachowaniu nic niestosownego.
63 23
odpowiedź
User
bezrobocie
wie, że prosperita nie będzie trwać wiecznie, więc robi sobie pole na SKOK spadochronowy :)
53 20
odpowiedź
User
kolegi tata
Co w tym złego? Powinno się promować czasopisma polskie, które wspierają nasz piękny kraj :-)
28 64
odpowiedź
User
YKK
Słyszałem, że szykuje się znacznie grubsza sprawa. Podobno ze wstępnych ustaleń CBŚ wynika, że w TVP Info 99% osób podszywa się tylko pod dziennikarzy.
73 22
odpowiedź